Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:44:31 GMT

همسران جانبازان قطع نخاعی در قزوین تجلیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۴۱۵

همسران جانبازان قطع نخاعی در قزوین تجلیل می‌شوند

به گزارش ایرنا، محمد درافشانی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: ایام الله دهه فجر، فرصت مناسبی برای تقویت اعتماد عمومی و تبیین درست دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های متعددی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و فضاسازی شهر در نظر گرفته شده است که نصب بنر با موضوعات چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آذین‌بندی سطح شهر از اقدامات تبلیغات محیطی سطح شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر شهرداری قزوین اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر پرهیز از تجمعات در برگزاری مراسم این دهه، بیشتر برنامه‌های این ایام در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و تعداد اندکی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت برنامه‌ای انجام خواهد شد.

درافشانی تصریح کرد: ویژه برنامه تجلیل از همسران جانبازان قطع نخاعی شهر از جمله برنامه‌های شاخص این سازمان است که با مشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین به مناسبت دهه مبارک فجر تدارک دیده شده است که در آن از ۱۰ همسر معزز جانباز و پنج همسر جانبازی که به افتخار شهادت نائل شدند، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تجلیل می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری قزوین در ایام الله دهه فجر را برگزاری مسابقه تصویری "پرنده آزادی" عنوان کرد و افزود: این مسابقه برای عموم شهروندان طراحی شده است که در آن باید جای عدد "۲۲" در تصویر تشخیص داده شود و برای شماره‌ای که اطلاع رسانی شده ارسال گردد.

رییس ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر شهرداری قزوین در ادامه از برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان کارمندان شهرداری قزوین خبر داد و گفت: این برنامه هجدهم بهمن ماه که با عنوان روز خانواده نامگذاری شده است با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه مجازی عکس یاد یاران خبر داد و اضافه کرد: همچنین مسابقه مجازی ارسال بهترین خاطره از دوران انقلاب ۵۷ با عنوان مبارز انقلابی و برگزاری نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان با عنوان بانوان توانمند سرزمین من، کارگاه مجازی آموزشی ویژه مادران با عنوان اعتلای منزلت زن و اجرای مسابقه پیامکی با عنوان " وطن یعنی..." در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

درافشانی افزود: برگزاری مسابقه دوچرخه سواری، اسکیت ویژه دختران و پسران و همایش کوهروی خانواده از جمله برنامه‌های ورزشی تدارک دیده شده است.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: مراسم تجلیل از ۱۸ مادر کارآفرین و سرپرست خانوار، رونمایی از ۲ کتاب دفاع مقدس از تألیفات همسران شهدا با عناوین عاقبت بخیر و بدرقه باران، مشارکت در اجرای کنگره کشوری ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده و برپایی نمایشگاه عکس انقلاب ۵۷ و گلباران هوایی و غبارروبی گلزار مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از سه کلیپ از زندگی‌نامه سه شهید و شهیده، برپایی نمایشگاه و فروشگاه مجازی "زنان سرزمین من" به منظور مشارکت بانوان هنرمند و فعال کشور در حوزه صنایع‌ دستی و مشاغل خانگی با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این مدت برگزار خواهند شد.

درافشانی افزود: عزت، اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید با استفاده از تمامی توان و امکانات از این دستاوردها حفاظت کنیم.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهرداری قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهرداری قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهرداری قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین دهه فجر اخبار کنکور شهرداری قزوین انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید روی حیوانات نشان داده است که فعالیت نورون ها به دنبال آسیب باعث می شود چربی شکم به ترکیباتی تجزیه شود که نشت کرده و در کبد و سایر اندام ها جمع می شود.

«آندریا تدسکی»، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار علوم اعصاب در کالج پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «به محض اینکه پردازش حسی را در نتیجه آسیب نخاعی مختل کنیم، شاهد تغییراتی در چربی هستیم.»

تدسکی افزود: «این امر باعث ایجاد زنجیره‌ای از واکنش‌ها می‌شود؛ تری گلیسیریدها شروع به تجزیه شدن به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد می‌کنند که در جریان خون آزاد می‌شوند و توسط کبد، قلب، ماهیچه‌ها جذب شده و انباشته می‌شوند و مشکلاتی را برای مقاومت به انسولین ایجاد می‌کنند.»

این تیم همچنین یک درمان بالقوه را برای جلوگیری از بیماری های ناشی از این پدیده شناسایی کرده است: داروی تشنجی گاباپنتین از این اثرات مخرب متابولیک ناشی از آسیب های نخاعی در موش های آزمایشگاهی جلوگیری کرد.

محققان توضیح دادند که گاباپنتین یک انتقال دهنده عصبی را که بیش از حد فعال می شود و باعث ایجاد مشکلات ارتباطی در بدن به دنبال آسیب به سیستم عصبی می شود، مهار می کند.

تدسکی گفت: «از طریق تجویز گاباپنتین، ما توانستیم عملکرد متابولیک را عادی کنیم.»

محققان توضیح دادند که بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ یکی از علل اصلی مرگ در افراد مبتلا به آسیب نخاعی است.

محققان مشکوک بودند که این اختلالات ممکن است به اختلال در تنظیم چربی شکم مرتبط باشد که نقش متابولیکی پیچیده ای دارد.

به گفته محققان، این چربی انرژی را ذخیره می کند و اسیدهای چرب را به میزان لازم برای سوخت آزاد می کند و در حفظ سطح قند خون در سطح یکنواخت نقش دارد.

آزمایش‌ها نشان داد که در عرض هفت روز پس از آسیب نخاعی در موش ها، زنجیره‌ای از فعالیت‌های غیرعادی وجود دارد که در طول آن، اعصاب حسی سیگنال‌هایی را به بافت چربی ارسال می‌کنند. تدسکی آن را "سازماندهی مجدد ناسازگار سیستم حسی" می نامد.

در پاسخ به این سیگنال‌ها، چربی شروع به تجزیه شدن می‌کند و خون و اندام‌ها را با اسیدهای چرب و گلیسرول پر می‌کند که به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

تدسکی توضیح داد: «یک چرخه معیوب ایجاد شده است. تقریباً مانند این است که شما پدال گاز را فشار می دهید تا بنزین خودرو تمام شود اما شخص دیگری همچنان باک را پر می کند، بنابراین هرگز تمام نمی شود.»

محققان گفتند که قبلاً نشان داده شده بود که گاباپنتین عملکرد اندام را در حیوانات پس از آسیب نخاعی بازیابی می کند و همچنین روند بهبود سکته مغزی را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که دادن دوز بالای گاباپنتین به موش های آزمایشگاهی و سپس کاهش آن، از تجمع اسیدهای چرب در کبد جلوگیری می کند و باعث می شود متابولیسم آنها به حالت عادی بازگردد.

نتایج نشان می‌دهد طی چهار هفته، موش‌ها بدون دارو متابولیسم طبیعی داشتند.

تدسکی گفت: «یافته ها نشان می دهد که تجویز گاباپنتین بلافاصله پس از آسیب نخاعی ممکن است از مشکلات سلامتی که اغلب رخ می دهد محافظت کند.»

البته، در تفسیر این نتایج احتیاط لازم است، زیرا یافته های موجود در حیوانات همیشه در انسان آشکار نمی شود.

کد خبر 6093455

دیگر خبرها

  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان