Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:36:23 GMT

پنج شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۶۷۵

پنج شهرستان فارس در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

دکتر عبدالرسول همتی، شنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه در وضعیت موج جدیدی از بیماری کرونا هستیم، اظهار داشت: با توجه به حساس بودن شرایط موجود، از مردم استان فارس درخواست می‌کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با مجموعه سلامت این استان همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور و استان فارس، افزود: در قالب اجرای این طرح ملی، خانواده، اطرافیان و افراد در تماس نزدیک با بیماران مبتلا به کرونا غربالگری می‌شوند و در صورت شناسایی موارد مشکوک به ابتلای به این ویروس، اقدامات مراقبتی و درمانی از سوی تیم‌های مشارکت کننده در این طرح، به این افراد ارائه می‌شود. 

همتی، همچنین با بیان اینکه طرح‌های دیگری نیز در زمینه مقابله با کرونا و کاهش شیوع بیماری در حال اجراست، بر همسان سازی این طرح‌ها با طرح شهید سلیمانی و بررسی و حذف موارد همپوشانی این طرح ها، تاکید کرد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در مورد آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس، بیان داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۰ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های این استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۷ هزار و ۶۵۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند.

همتی گفت: همچنین از ابتدای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا کنون، ۱۷ هزار و ۴۳۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، یک هزار و ۳۷۱ بیمار مثبت به این روش شناسایی شدند و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۲۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۶۲ هزار و ۸۶۶ بیمار کووید۱۹ نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌های فارس مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته همتی، بر اساس آخرین آمارها، هم اینک ۵۶۹ بیمار مثبت و مشکوک و دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با جان باختن چهار نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در این استان از ابتدای شیوع تا امروز (یازدهم بهمن ماه ۹۹) به سه هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه ۹۹ و آغازین روز از هفته بسیج ،در سراسر کشور به‌ شیوه محله و خانواده محور و با هدف پیشگیرانه و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در حال اجراست. 

کاهش ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، نظارت دقیق بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی، انجام تست‌های گسترده و هدفمند و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله اهداف این طرح است.

در قالب این طرح، بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تامین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند. بی شک اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد. در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و همچنین سازماندهی محله محور مردم است.
بر همین اساس، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل همه‌گیری (اپیدمی) کووید ۱۹ و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر ۴۰ سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و با هدف بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.

تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اشاره به افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در روزهای اخیر، ضمن دعوت از مردم برای جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، بر ضرورت تشدید نظارت تیم‌های سلامت استان فارس در این زمینه تاکید کرد. 

دکتر مهرزاد لطفی، مراکز تجمع مانند رستوران‌ها و همچنین اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی را از جمله مراکز مهم مرتبط با سلامت عمومی برشمرد که در این ایام باید با دقت بیشتری بر آنها اعمال نظارت شود.

وی، افزایش تست‌های کووید۱۹ برای شناسایی موارد مثبت کرونا با هدف مقابله با این ویروس و ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران کووید۱۹ را از محورهای مهم فعالیت‌های مجموعه سلامت در این ایام دانست و گفت: افزایش تست‌های هدفمند، موجب کنترل سریع‌تر و بهتر کرونا ویروس می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن بررسی آمار مبتلایان در مناطق مختلف استان فارس، افزایش موارد مثبت کرونا به ویژه در شهرهای جنوبی این استان را زنگ خطری برای آغاز موج جدید کروناویروس در فارس برشمرد که باید کنترل شود.

لطفی، مشارکت و همکاری عمومی در این زمینه را اصلی تاثیرگذار خواند که می‌تواند در قطع زنجیره‌های انتقال بیماری و پیشگیری از مواجهه با خطرات و آسیب‌های بیشتر در این زمینه، نقش سازنده‌ای ایفا کند و در حفظ سلامت عمومی استان فارس در برابر موج جدید بیماری موثر باشد.

وی، همچنین بر اهمیت موضوع پزشکی از راه دور ( تله مدیسین) و ارائه مشاوره و ویزیت از راه دور بیماران، تاکید کرد. 

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کلید گذر از موج چهارم کرونا در فارس 

مسوولان بهداشت و درمان استان فارس بر لزوم جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این استان برای گذر از موج چهارم کرونا تاکید می‌کنند و معتقدند، عادی انگاری شرایط و غفلت از کرونا شهروندان را با شرایط سخت‌تر از ماه‌های گذشته در همه‌گیری این بیماری دچار خواهد کرد. 

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۳۲ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند، شهرستان‌های شیراز، استهبان، پاسارگاد، زرقان و ممسنی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته‌اند اما هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارند.

همچنان ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، برنامه و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی به صورت حضوری در استان فارس تداوم دارد و افزون بر این محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در مراکز شهرستان‌های فارس همچنان ادامه دارد و بی‌توجهی به این محدودیت‌ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را به دنبال دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران