Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۵۲پروژه اقتصاد مقاومتی مشکلدار در استان داریم که عقب ماندگی یکی از آنها به‌دلیل تحریم‌هاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جعفر رودری امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: مشکلات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال 99 استان کرمان احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان کرمان در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و بخش خدمات ارزیابی می‌شود گفت: سهم بخش کشاورزی در شاخص اقتصادی استان 17.9 درصد است که  نسبت به میانگین کشوری حدود 8 درصد بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه سهم بخش صنعت و معدن استان کرمان در اقتصاد 44.2 درصد است افزود: نرخ تورم در استان کرمان در سال 98 با نرخ تورم کشور برابر است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نرخ تورم استان کرمان نسبت به کشور مقدار جزئی بالاتر است عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان در سال جاری 39.6 درصد است.

رودری با اشاره به اینکه 674 پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبار 12 هزار میلیارد تومان در استان کرمان در حال اجرا است که با اتمام آنها 17 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود گفت: 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد 42 هزار فرصت شغلی در استان کرمان نیاز است.

وی با عنوان اینکه 50 درصد اهداف اقتصادی و 40 درصد اشتغال استان کرمان از محل اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ایجاد می‌شود افزود: 24 پروژه جهش تولید داریم که مشکلی در اجرا نداشته و در حال حاضر 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه معین‌های اقتصادی استان کرمان 187 پروژه دارند که پیشرفت فیزیکی آنها 75 درصد است گفت: پروژه پتروشیمی بافت جزو پروژه‌های جهش تولید استان کرمان با سرمایه‌گذاری 650 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شش دستگاه در استان کرمان ضعیف است افزود: در مجموع 52 پروژه اقتصاد مقاومتی مشکلدار در استان کرمان داریم که عقب ماندگی یکی از آنها به‌دلیل تحریم‌ها بوده و 10 پروژه به‌دلیل عدم تأمین اعتبار تسهیلات بانکی است.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان زمینه اشتغال یک سوم بیکاران استان را فراهم می‌‌کنداستاندار کرمان: کوتاهی دستگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پذیرفتنی نیستبالغ بر 3000 بانوی کارآفرین در استان کرمان فعالیت می‌کنند

در این جلسه سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: اجرای نیروگاه‌های انرژی خورشیدی در استان کرمان جهش خوبی داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه طی یکسال 20 مگاوات پروژه انرژی خورشیدی در استان کرمان اجرا شده است گفت: در حال حاضر با مانع سختی در استان برای اجرای این پروژه‌ها روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان اقتصاد مقاومتی استان کرمان اقتصاد مقاومتی پروژه های اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی استان پروژه اقتصاد مقاومتی استان کرمان استان کرمان استان کرمان اقتصادی استان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است