Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@11:23:02 GMT

آیا زدن ۲ ماسک علیه کرونا کارایی بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۸۵۹

آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد مصدق متخصص ریه افزود: اگر ماسک جراحی استفاده می کنید در صورت مرطوب شدن و خیس شدن حتما باید آن را تعویض کنید.

وی با بیان اینکه برای افراد همچنان استفاده از ماسک های پارچه ای چالش برانگیز است، اظهار داشت: این نوع ماسک ها هم کاربردی هستند اما بهتر است در نبود ماسک های جراحی از آنها استفاده شود، در مکان یابی مانند داروخانه کلینیک، بیمارستان و از این قبیل که امکان پخش ویروس بیشتر از سایر مکانها است حتما به جای پارچه ای از همان ماسک جراحی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: در خصوص ماسک های سوپاپ دار هم توجه کنید که این نوع ماسک برای استفاده عموم نیست چرا که طوری طراحی شده اند که وقتی بازدم انجام می دهید دریچه های آن باز می شوند و ممکن است در صورت ناقل بودن آن را به بیرون منتقل کنید.

مصدق تصریح کرد: قبل از اینکه ماسک بزنید، دست ­های خود را با آب و صابون شسته یا با محلول ­های الکلی ضدعفونی کنید، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید و مطمئن شوید که بین صورت و ماسک هیچ فاصله­ ای وجود ندارد، به محض اینکه ماسک مرطوب شد، آن را با یک ماسک جدید تعویض کنید و از ماسک یکبار مصرف، دوباره استفاده نکنید.

این پزشک تاکید کرد: مهمترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است که همراه با تنفس خارج می شود. باید همه افراد از ماسک درست استفاده کنند تا انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر به حداقل برسد و تنفس با ترشحات تنفسی از مسیر دهان، بینی، سطوح آلوده، تماس با دست آلوده و غیره می تواند تعیین کننده احتمال ابتلا به کرونا باشد.

مصدق افزود: ویروس کرونا بر اساس پروتئین های سطحی، آنتی ژن و ژنتیک متفاوت است و این موضوع شدت ابتلا به بیماری را متفاوت می کند.

به گزارش ایرنا، پژوهشگران می‌گویند که استفاده از ماسک‌های جراحی زیر ماسک پارچه‌ای بیشترین محافظت را ایجاد خواهد کرد، زیرا ماسک جراحی به عنوان یک فیلتر کار می‌کند و ماسک پارچه‌ای یک لایه مازاد می‌افزاید و به تناسب آن کمک می‌کند.

در مکان‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است، مانند هواپیما یا در فروشگاه‌ها، دو ماسک محافظت مازاد ایجاد می‌کند و پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ماسک‌های پارچه‌ای چندلایه می‌توانند ۵۰ تا ۷۰ درصد از قطره‌ها و ذره‌های ریز را مسدود کرده و گسترش کووید را محدود کنند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری CDC پیشنهاد می‌کند که مردم ماسک‌هایی را استفاده کنند که حداقل دو لایه پارچه نخی محکم بافته‌شده باشند، مانند پارچه لحافی یا ملافه‌های پنبه‌ای.

ماسک‌های جراحی یکبار مصرف که از یک ماده مشتق‌شده از پلاستیک به نام پلی‌پروپیلن ساخته شدند، در فیلتر کردن ذره‌ها از یک ماسک پارچه‌ای موثرتر هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۱ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۰۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ارتش دانشگاه علوم پزشکی پارچه ای ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور، حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما سخنرانی کرد. موضوع صحبت‌های وی وضعیت رسانه‌ای ایران در جامعه جهانی بود.

عابدینی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: همانطور که در بخشی از بیانات رهبر انقلاب خوانده‌اید، ایشان می‌فرمایند که تأثیر رسانه از موشک و پهپاد نیز بیشتر است. شاید اگر این جمله از زبان فرد دیگری بیان می‌شد، حمل بر تعارف می‌شد اما حضرت آقا کسی است که همه پیشرفت‌های کشور مرهون سیاستگذاری راهبردی وی است. او در هر جایی که ورود کرده پیشرفت‌های شگرف داشتیم که یکی از آنها قدرت بازدارندگی کشور است. امروز ایران در وضعیت راهبردی بسیار خوبی قرار گرفته و بدون شک قدردان آن هستیم.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی ادامه داد: حال سوال اساسی این است که نسبت رسانه و بازدارندگی نظامی چیست؟ چرا رسانه‌های ما پا به پای پیشرفت‌های نظامی کشور، رو به ترقی و تعالی پیش نرفته است؟‌ البته شاهد تعالی رسانه‌ها در جبهه مقاومت هستیم. جالب است بدانید که در عملیات طوفان الاقصی از یکی از مقامات شنیدم که می‌گفت در کنار هر 3 نیروی نظامی، یک نیروی رسانه‌ای نیز قرار داشت تا در جنگ رسانه‌ای دشمنِ صهیونیستی پیروز شویم. خوشحالیم که رسانه‌های مقاومت روز به روز در حال گسترش هستند. یک روزی بود که تنها رسانه جبهه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه‌‌های قوی دارند. البته همه این نیروها در ایران آموزش دیده بودند و سرچشمه‌شان در جمهوری اسلامی است.

معاون استان‌های سازمان صدا و سیما تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که صهیونیست‌ها که 75 سال شریان رسانه‌های دنیا را در دست داشتند، در این عملیات به فلاکت افتادند و همه جبهه جهانی به نفع مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند؟ این موضوع یکی از قدرت‌های رسانه‌ای رسانه است و به حق است که اگر رهبری می‌فرمایند امروز قدرت رسانه از موشک و پهپاد بیشتر است. چنین اتفاقی در عملیات وعده صادق هم تکرار شد؛ همه می‌گفتند چه کسی جرات دارد حتی یک تیر علیه اسراییل شلیک کند؟ امروز اسراییل در این عملیات شکست خورده و همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند. عملیات وعده صادق هیمنه رسانه‌ای اسراییلی‌ها را هم شکست. تصویری که رسانه‌های اسراییلی از ایرانیان نشان داده بودند، چه بود؟‌ اینکه فرماندهان ایرانی را در سوریه به شهادت می‌رسانیم و آنها هیچ کاری نمی‌کنند، اما در عملیات وعده صادق ورق برگشت و رسانه‌های دنیا تصاویر جدیدی را از قدرت بازدارندگی ایران به نمایش گذاشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید مراقب شگردهای رسانه‌ای دشمن باشیم و در کار رسانه‌ای خودمان هوشیار باشیم. یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای دشمنان برچسب‌زنی علیه جمهوری اسلامی است. دروغ پردازی و تغییر واقعیت‌ها نیز شگرد دیگر آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد