Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:47:41 GMT

پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۹۲۷

پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در پایتخت گفت: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب می‌رسید، اما امسال در هیچ روزی مصرف آب این شهر کمتر از سه میلیون مترمکعب نشده و در تابستان حتی از سه میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب هم فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری افزود: متوسط مصرف روزانه آب شرب امسال بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ هزار مترمکعب نسبت به پارسال بیشتر شده و این افزایش مصرف در برخی از روزها حتی بیشتر هم بوده است، به طوری که اضافه مصرف تهرانی‌ها در ۲۰ روز تابستان معادل کل آب شرب مصرفی در شهر اصفهان بود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت‌گرفته سال آینده جیره‌بندی آب نخواهیم داشت، تصفیه‌خانه ششم و هفتم وارد مدار شده است و این دو تصفیه‌خانه کمک می‌کند که مشکلی در تأمین آب شرب مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به مصرف بالای تهرانی‌ها در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا افزود: در ابتدای همه‌گیری بیماری که نگرانی‌ها به نوعی بیشتر بود، میزان مصرف حتی تا ۲۵ درصد افزایش یافت، اما بعد از مدتی این وضعیت متعادل شد؛ به طوری که هم اکنون میزان مصرف در مقایسه با پارسال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بیشتر است.

کد خبر 5134709

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا بختیاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران آبفا مصرف آب اتحادیه اقتصادی اوراسیا بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی ویروس کرونا قیمت نفت قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت لایحه بودجه ۱۴۰۰ بازار سهام سازمان بورس و اوراق بهادار بانک صادرات بورس تراکنش بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده