Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «ناحوم برنیاع» تحلیلگر صهیونیست در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت منتشر کرده، اعلام کرد: «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل چند سال از عمر خود را صرف تحصیل در بهترین دانشگاههای آمریکا کرد و به خوبی از سیاست آمریکا اطلاع دارد اما چیز عجیب و غریب و غیرقابل قبولی که هست، تصمیمش برای حمله به قصد آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چنین سخنانی از زبان یک فرد اشتباه و در زمانی اشتباه گفته شده است و در بهترین حالت، کوخاوی پیامدهای سخنانش روی روابط اسرائیل با دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن را درک نکرده است.

برنیاع با اشاره به اینکه بایدن که تنها ۹روز است وارد کاخ سفید شده، اما همین مدت کوناه را صرف تعیین مقامات ارشد دولتش کرده، و مقامات ارشد دولت سابق را برکنار، و بخش بزرگی از تصمیمات ترامپ را حذف کرده است، نوشت: روسای جمهور آمریکا در گذشته، با احترام نسبت به تصمیمات پیشینیان خود رفتار می کردند حتی اگر از حزب مخالف بود اما ترامپ این سنتها را زیرپا گذاشت و تصمیمات اوباما را فقط به این دلیل که تصمیم اوباما بود، لغو کردو اکنون بایدن همان روال را در پیش گرفته و به انتظارات همکارانش در حزب دموکرات پاسخ مثبت می دهد. بنابراین نفرت نسبت به ترامپ و میراثش، موضوعی است که آنها را بهم پیوند می دهد.

وی با اشاره به اینکه بایدن حتی قبل از انتخابات اعلام کرد که آمریکا را به توافق هسته ای با ایران باز می گرداند و وزیر خارجه او نیز همین راه او را دنبال کرده است زیرا پیشرفت در طرح هسته ای آنها را نگران می کنند و در تلاش هستند تا آن را متوقف کنند، اعلام کرد: هجوم بنیامین نتانیاهو به توافق هسته ای به سختی شکست خورده است و تحریم های ترامپ، ایران را به سمت فروپاشی سوق نداد.

این تحلیلگر صهیونیست ادعا کرد: در پایان چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، ایران به بمب هسته ای نزدیک شده است.

برنیاع در ادامه آورد: نتانیاهو اکنون با رئیس جمهوری روبروست که از تجارب گذشته درس گرفته است. بایک دولت منسجم، مصمم و با اکثریت دموکرات کنگره روبروست. او نمی تواند کاخ سفید را اداره کند و یا به آن پشت پا بزند. گزینه های او به طرز عجیبی مسخره است.

تحلیلگر اسرائیلی در ادامه با اشاره به اینکه کوخاوی اکنون گزینه نظامی را به میز بازگردانده است، افزود: آیا گزینه ای نظامی برای اسرائیل وجود دارد؟ قطعاً اینطور نیست. آیا نتانیاهو قدرت تصمیم گیری در مورد یک عملیات نظامی را دارد؟ تجربه گذشته می گوید: نه. آیا اسرائیل می تواند به توافقی حمله کند که شش کشور از مهمترین کشورهای جهان آن را امضا کرده اند؟ نه! منطقی نیست. قطعاً چنین کاری همانند سابق، پیروزی سیاسی ایران و بحران اعتماد با واشنگتن را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه به هر حال، وقتی نخست ویر، وزیر جنگ و وزیر خارجه هستند، ایستادن در مقابل دولت بایدن جزو اختیارات رئیس ستاد ارتش این رژیم نیست، عنوان کرد: رئیس ستاد ارتش باید حد خود را بداند و اگر آن را فرموش کرده، به یادش آورند. آب سردی که این هفته از هر سمت بر سرش ریخته شد، یادآوری مناسبی است.

کد خبر 5134719

منبع: مهر

کلیدواژه: آویو کوخاوی رژیم صهیونیستی نتانیاهو ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن ایران روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی برجام سوریه فلسطین آنتونی بلینکن لبنان افغانستان داعش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟