Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@11:44:25 GMT

۶۸ درصد پهنای باند زنجان خالی است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۱۱۳

۶۸ درصد پهنای باند زنجان خالی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حامد سرایی با اشاره به پهنای باند خالی موجود در استان زنجان اظهار کرد: با وجود شرکت‌های دانش بنیان و تحقق تبدیل زنجان به یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و آی تی کشور باید این ظرفیت خالی در پهنای باند به نحو مطلوب و با بهره‌وری بالا استفاده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان ادامه داد:  استحکام بخشی بیشتر و پایداری ارتباطات اینترنتی، پهنای باند استان از ۱۰۰ گیگابایت به ۱۸۰ گیگابایت برثانیه در نیمه دوم امسال افزایش یافت و این آمار برای مدت مشابه در سال ۱۳۹۲، ۴۰ گیگابایت بوده است.

سرایی با اشاره به این که از ۱۸۰ گیگابایت ظرفیت پهنای باند استان در حال حاضر ۵۷ گیگابایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۶۸ درصد مابقی ظرفیت استفاده نمی‌شود، گفت: با عنایت به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به لحاظ اجرای آموزش‌های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی، استان از وضعیت پایداری مطلوبی برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان در ادامه از اینترنت‌دهی به روستاهای استان خبر داد و گفت: در راستای توسعه گردشگری، بوم گردی و آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاهای استان زنجان، سه روستا با ظرفیت بالا در حوزه گردشگری شامل دره سجین در شهرستان ابهر و شید و ولیدر در شهرستان طارم از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: با اتصال این روستاها جمعیتی بالغ بر ۶۳۰ خانوار و ۲ هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

کد خبر 582035 برچسب‌ها اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت پهنای باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم