Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از راشا تودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الهام علی‌اف» همتای وی از جمهوری آذربایجان امروز شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست‌جمهوری آذربایجان در این خصوص اعلام شده است که دو طرف در این تماس تلفنی درباره آغاز به کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید که رئیس‌جمهور روسیه و همتای وی از جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی ابراز اطمینان کردند که آغاز به کار این مرکز به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت مرکز دیده‌بانی مشترک نیرو‌های ترکیه و روسیه در چارچوب نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ امروز شنبه رسما آغاز به کار کرده است.

بر اساس اعلام رویترز، این مرکز که دو کشور در نوامبر سال گذشته میلادی درباره راه‌اندازی آن توافق کرده بودند، رسماً در منطقه «آغ‌دام» واقع در جمهوری آذربایجان کار خود را شروع کرده است.

تفاهم نامه مربوط به تاسیس مرکز دیده‌بانی مشترک ترکیه و روسیه بین خلوصی آکار و سرگئی شویگو وزرای دفاع ترکیه و روسیه در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ امضاء شد.

دُور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه آغاز شده بود، ماه گذشته با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان آنتونی بلینکن دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا ارمنستان جمهوری آذربایجان الهام علی اف روسیه مهرداد میناوند علی انصاریان آنتونی بلینکن دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا جمهوری آذربایجان ترکیه و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور