Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح احیا و توسعه این مجموعه تاریخی، فرهنگی کلنگ زنی می شود.  این طرح برای مردم است و یقینا با سرمایه گذاری موسسه ملل و یا سرمایه گذار دیگری اجرا خواهد شد.

بر اساس این طرح با دیوارکشی ۱.۷ هکتار اراضی بیمارستان، طرح توسعه این بافت تاریخی در سطح ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هکتار از عرصه باقیمانده این مجموعه تاریخی به اجرا درمی آید.

عمارت مفخم، قدیمی‌ترین بازمانده دوران قاجار و بنایی تکرار نشدنی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی است که مجاورت آن، بیمارستان امام رضا (ع) (مفخم قدیم) قرار گرفته است که زمین آن از سوی صاحبان عمارت وقف درمان شده و اکنون این بیمارستان در محدوده و حریم این بنای باشکوه قرار گرفته و طرح توسعه آن را با مشکل مواجه کرده است.

از مدتی پیش با طرح مجدد مقوله ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم بجنورد برای دادن نقشی تازه به آن در عرصه گردشگری استان خراسان شمالی، برخی از سایت ها و افراد دوباره مساله تخریب و برچیدن احتمالی بنای بیمارستان امام رضا (ع) از این مجموعه را مطرح کرده اند، که این ماجرا بعضا نگرانی هایی را در مردم ایجاد کرده است.

مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم که شامل عمارت و  آیینه خانه مفخم است با ۱۴۱ سال قدمت، نگین انگشتری میراث فرهنگی مرکز استان خراسان شمالی است که قرار است نقشی نو در حوزه گردشگری این خطه ایفا کرده و به تعبیری میدان «نقش جهان» بجنورد باشد.

توزیع کالا در خراسان شمالی بیشتر از میانگین کشور 

استاندار خراسان شمالی همچنین در خصوص گرانی برخی از کالاها در بازار گفت: آنچه از کالاهای اساسی برای تنظیم بازار در استان توزیع می شود، کمتر از میانگین کشوری نیست، البته این سرانه از متوسط کشور بالاتر است.

شجاعی اظهار داشت: توزیع هیچ کدام از اقلام، کمتر از میانگین کشور نیست و البته هنوز هم کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: در نشست با فرمانداران، تاکید شده است تا نظارت خود بر بازار را افزایش دهند و بر این اساس از امروز نظارت ها با کیفیت بهتری انجام می شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات، چند نرخی بودن برخی کالاها است، تلاش داریم تا از چندگانگی قیمت جلوگیری شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

برچسب‌ها بجنورد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی میراث فرهنگی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی بجنورد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی میراث فرهنگی سرمایه گذاری اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت