Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:05:29 GMT

شرایط معافیت دو ساله از پرداخت حق بیمه کارفرمایی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۵۵۶

شرایط معافیت دو ساله از پرداخت حق بیمه کارفرمایی

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، کارفرمایانی که از فارغ‌التحصیلان بیکار زیر ۲۵ سال و یا کارگران بیکار شده دارای ۳۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه استفاده کنند تا دو سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف هستند.

عباس علیزاده، در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به طرح مشوق های بیمه ای اظهار کرد: کارفرمایانی که از فارغ‌التحصیلان بیکار زیر ۲۵ سال و یا کارگران بیکار شده دارای ۳۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه استفاده کنند تا دو سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه سهم استان از این طرح ۱۰۸۲ نفر بوده و البته سقفی برای این تعداد محدود نیست، تصریح کرد: تاکنون ۸۱۵ نفر در هین طرح محقق شده همچنین سهم انزلی ۷۲ نفر بوده که تاکنون ۴۷ نفر جذب شده‌اند.

علیزاده به پرداخت تسهیلات به اشخاص و واحدهای آسیب دیده از کرونا در شهرستان بندر انزلی اشاره کرد و گفت: مبلغ درخواستی مردم در بندر انزلی ۲۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت پشتیبان و حقیقی نیز درخواست ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات بوده که تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان به ۲۱ نفر پرداخت شده است، افزود: در سال جاری دستگاه های اجرایی شهرستان بندرانزلی ۶۲۵ نفر تعهد اشتغال داشتند که تاکنون ۷۱۳ نفر در سامانه رصد ثبت شده اند.

نیازمند آینده پژوهی مرتبط با سالمندی جمعیت هستیم

حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز، با اشاره به اینکه در سطح کشور بالغ بر پنج میلیون نفر مخاطب مستقیم بهزیستی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار خانوار گیلانی دارای پرونده در بهزیستی هستند و از خدمات متنوع این سازمان از غربالگری تاخدمات درمانی و بازتوانی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تک ماموریتی و تک وظیفه ای نیست، تصریح کرد: برای انجام بهتر امور نیازمند هماهنگی بین بخشی و فرابخشی هستیم تا بتوانیم خدمات حوزه‌های مختلف را به خوبی انجام برسانیم.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه در جامعه امروز کاهش فرزندآوری یکی از دغدغه‌های مهم است، تاکید کرد: فاکتور پیری در استان گیلان دو برابر کشور است و در چند سال آینده با سالمندان زیادی مواجه خواهیم بود، افرادی که می‌توانند در منزل خود باشند ولی حتی کسی نیست که از آنها مراقبت کنند لذا نیازمند آینده‌پژوهی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته شبکه‌های اجتماعی را نداشتیم ولی امروز با گسترش شبکه های اجتماعی آسیب‌هایی نیز در این حوزه ها داریم، گفت: اینگونه مسایل پویایی آسیب ها را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در صف دریافت خدمات هستند که سهم شهرستان انزلی ۴۰۰ نفر است، تاکید کرد: گران شدن خدمات توانبخشی و  افزایش ودیعه مسکن از جمله دغدغه این روزهای جامعه تحت پوشش خدمات بهزیستی است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر یکی دیگر از دغدغه های جامعه تحت پوشش بهزیستی است، گفت: ادارات در زمینه رمپ و سطح شیبدار اقدامات خوبی انجام داده اند ولی هنوز در خصوص استفاده از سرویس های بهداشتی و آسانسوز مشکل داریم.

وی به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره کمک های موردی برای ایجاد اشتغال در سالجاری اشاره کرد و گفت: یک میلیارد تومان هم برای مواردی از جمله تهیه وسائل کمک توانبخشی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در چند ماه اخیر از سوی خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان در حدود ۹ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا و تامین ماسک و الکل به جامعه هدف و تحت پوشش این سازمان کمک صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پرداخت حق بیمه تسهيلات پرداخت حق بیمه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات