Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر شنبه درباره تازه‌ترین آمار کرونا در کشور با بیان اینکه از دیروز تا امروز، ۶ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند، اظهار داشت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

لاری با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جانباختگان به ۵۷ هزار و ۸۸۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لاری، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های نارنجی در استان‌های شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

علیرضا رییسی،سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد کشور شوند، باید با تست منفی pcr وارد کشور شود. همچنین تصمیم داریم از تمام مسافرین ورودی مجددا تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشند.

رییسی تاکید کرد: استان مازندران هنوز هم بالاترین بستری روزانه در سطح کشور دارد. البته با رعایت پروتکل‌ها طی دو هفته اخیر به نظر می رسد روند صعودی بیماران بستری متوقف شده و امیدواریم با همت مردم و مسئولین به روند نزولی تبدیل شود. استان گیلان و گلستان هم به همین صورت تقریبا روند نزولی طی می کنند و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی افزود: در مجموع ما دیگر شهر قرمز نداریم؛ ۱۸ شهر نارنجی داریم که ۳ تا از آنها در گیلان و ۱۵ تا در مازندران است. ۱۲۴ شهر زرد داریم و ۳۰۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.  

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار کرونا در ایران: فوت ۸۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

تست منفی کرونا شرط ورود به ایران/ منع تردد در شهرهای زرد مسافرپذیر

دستور وزیر بهداشت برای افزایش واحدهای نمونه گیری تست کرونا در مبادی ورودی کشور

***

من هم واکسن روسی کرونا را نمی زنم /واکسن کوبایی مطمئن تر است

اعتمادآنلاین نوشت: اظهارات اخیر مینو محرز، عضو ستاد مبارزه با کرونا، مبنی بر اینکه به علت مطمئن نبودن واکسن روسی از آن استفاده نمی‌کند واکنش‌های مختلفی در پی داشته است؛ اما گویا دکتر محرز تنها مقام مسئولی نیست که می‌گوید به واکسن روسی اعتماد ندارد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم،در واکنش به این اظهارات گفت که او نیز واکسن روسی نمی‌زند.

شهریاری در این باره توضیح داد: درباره هر واکسن خارجی نظر من این است که بعد از واردات، ابتدا خود مسئولان واکسن را بزنند و در صورتی که این واکسن مشکلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود چراکه وقتی از انجام مراحل کامل کارآزمایی بالینی واکسن اطمینان نداریم قرار نیست روی مردم ما آزمایش شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در آخر گفت: بنا بر سابقه‌ای که تا امروز از دارو دیده‌ایم، به نظر می‌رسد واکسن‌های کوبایی از واکسن‌های روسی مطمئن‌تر هستند.

بیشتر بخوانید:

واکسن ایرانی، کرونای انگلیسی را خنثی می‌کند

پاسخ وزارت بهداشت به شائبه‌های واکسن روسی

نخستین محموله واکسن روسی تا هفته آینده به تهران تحویل داده می‌شود

***

هشدار روحانی به مردم: مراعات نکنید، وارد موج چهارم کرونا می شویم

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه دلیل اصرار ما برای اینکه وارد موج چهارم کرونا نشویم برای استفاده کسب و کارها از این ماه‌های پایان سال است، تصریح کرد: خدای ناکرده اگر در این دو ماه مراعات نشود وارد موج چهارم شویم مجبوریم ممنوعیت ها را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در بخش تحقیقات گرچه محدودیت داریم و این تحریم‌ها اثر گذار بوده ما همه اینها را پشت سر گذاشتیم و مسئولین متخصص ما مطمئن هستند در سال آینده به واکسن و واکسیناسیون می ‌رسیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: در دو ماه آینده باید کاری کنیم که با موج چهارم مواجه نشویم/ در مبارزه با کرونا تنها بودیم

***

اعلام تقویم انتخابات ۱۴۰۰/ احتمالا زمان رأی‌گیری افزایش می‌یابد

جمال عرف، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری اظهار داشت: تقویم انتخابات به این شرح است که در ۱۹ اسفند ماه تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شکل می‌گیرد و ثبت نام‌ها و تشکیل هیئت‌های اجرایی انجام خواهد شد. الان در تقویم این انتخابات هستیم و کسانی که می‌خواهند ثبت نام کنند باید مراحل را طبق اطلاعیه‌ها طی کنند.

عرف گفت: در ۸ فروردین ۱۴۰۰ نیز انتخابات میاندوره‌ای را داریم که با تشکیل هیئت‌های اجرایی فرآیند این انتخابات هم انجام خواهد شد. تقویم این انتخابات مدت‌ها شکل گرفته است و کارهای احرایی آن انجام می‌شود. در نهایت ۲۱ اردیبهشت دستور اجرایی انتخابات ریاست جمهوری صادر می‌شود. بنابراین وزارت کشور چند ماه پرکاری را خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: قانون به ما اجازه افزایش روز رأی‌گیری را نداد اما افزایش ساعت امکان‌پذیر است و احتمال دارد کار رأی‌گیری را زودتر شروع کنیم که فرصت بیشتری برای مردم وجود داشته باشد تا مشارکت کنند. تلاش می‌کنیم فضای ایمنی برای مردم ایجاد کنیم تا کسانی که می‌خواهند رأی دهند دغدغه بیماری را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد/ مصوبه مجلس احتمالا به انتخابات نمی‌رسد

***

پرونده عنابستانی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد

محمدحسین فرهنگی،سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ‌روز شنبه گفت: حواشی رخ داده برای نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دو بعد داشت؛ بعد اول رفتار نماینده سبزوار بود که هیات نظارت به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: بعد دوم این ماجرا توهینی است که به مجلس شده است. چرا که توهین‌های انجام شده فقط مربوط به آن سرباز نیست. بلکه مامور دیگری که چهره او در فضای مجازی منتشر نشد، توهین‌های زیادی به نماینده مجلس انجام داده و یکی از مسببان راه‌بندان مسیر نیز او بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این دو موضوع باید به صورت موازی بررسی شود. یعنی هم حواشی مربوط به نماینده مجلس و هم توهین‌هایی که مامور نیروی انتظامی انجام داده است، باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی این موضوع را آغاز کرده و نتیجه آن ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود.

***

نشست انتخاباتی سردار محمد با یکی از فقهای شورای نگهبان تکذیب شد
 
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای نشست انتخاباتی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با یکی از فقهای شورای نگهبان را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده  است: همان‌طور که روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز اعلام کرده است در سالروز تأسیس این مجموعه‌ سازندگی و عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۳ آذرماه، طبق روال مألوفِ هر ساله که فرمانده این قرارگاه با بزرگان و علما دیدار می‌کند، نشست و جلسه‌ای با آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار و صرفاّ به ارائه‌ گزارش از عملکرد این قرارگاه‌ پرداخته می‌شود.

این اطلاعیه افزود: بنابرای با تأکید بر اینکه در دیدار مذکور هیچ‌گونه مباحث انتخاباتی مطرح‌ نشده است، خبرسازی‌های صورت گرفته درباره دیدار انتخاباتی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از اساس تکذیب شده و از افکار عمومی و رسانه‌های رسمی درخواست می‌شود، اخبار صحیح مربوط به شورای نگهبان‌ را از وب سایت رسمی‌ این نهاد پیگیری کنند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز روز جمعه در بیانیه‌ای برخی اخبار مبنی بر دیدار انتخاباتی سردار «سعید محمد» فرمانده این قرارگاه با آیت‌الله «سید احمد خاتمی» عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در روزهای اخیر را نادرست اعلام کرد.

***

دخالت نهادهای مختلف از علل ناکارآمدی دولت هاست

علی مطهری، نماینده سابق مجلس فقدان احزاب را از عوامل ناکارآمدی دولت‌ها می‌داند و به ایسنا می‌گوید: افراد در دولت‌ها بر اساس روابط انتخاب می‌شوند. ضمن اینکه معمولا دست رییس جمهور هم کاملا باز نیست که هر کسی را که خودش خواست انتخاب کند بلکه نهادهایی هستند که دخالت می‌کنند و این باعث می‌شود لزوما شایسته‌ترین افراد انتخاب نشوند و همین در پیشرفت کشور مانع ایجاد می‌کند.

مطهری در ادامه وجود نهادهای موازی را از علل اصلی ناکارآمدی دولت‌ها عنوان می‌کند و معتقد است: همین که رئیس جمهور اجازه دخالت به آنها می‌دهد، خود به خود از قدرت و کارآمدی خودش کاسته می‌شود. او می‌افزاید: این ایراد ساختاری نیست و رییس جمهور عقب‌نشینی کرده که ما به اینجا رسیده‌ایم. به نظر من اختیارات رئیس‌جمهورها در کشور ما کم نبوده است و این‌ها بهانه است.

این نماینده سابق مجلس عدم شایسته‌سالاری را از عوامل بروز فساد می‌داند و در عین حال می‌گوید: رقابت‌های سیاسی هم باعث شده فسادهای مالی بزرگ‌نمایی شود. هر گروه سیاسی می‌خواهد رقیب را از میدان به در کند او را متهم به فساد مالی می‌کند. گاهی هم نمایشی است که مبارزه با فساد برجسته شود. 

او همچنین می‌افزاید: به شورای نگهبان توصیه می‌کنم اجازه دهند خود مردم انتخاب کنند، همین که کاندیداها صلاحیت‌های عمومی را داشته باشند، تجربه کافی و سابقه لازم را دارا باشند و فساد مهم مالی یا اخلاقی نداشته باشند آنها را تایید کنند و انتخاب را به عهده مردم بگذارند.

مطهری گفت: وضع صدا و سیما باید اصلاح شود. این‌که یک نهاد به هیچ جا پاسخگو نباشد درست نیست. ما در مجلس در کمیسیون فرهنگی، صداوسیما را دعوت می‌کردیم ولی آنها به ما می‌گفتند ما زیرمجموعه شما نیستیم و فقط به رهبری پاسخگو هستیم. از طرفی رهبری هم می‌گویند که من فقط رئیس سازمان صدا و سیما را تعیین می‌کنم و در جزییات دخالتی ندارم. لذا صداوسیما مثل نیروهای مسلح نیست صداوسیما رهاست و هر کاری می‌خواهد می‌کند. این وضع باید اصلاح شود. متاسفانه هر طرحی هم که توسط مجلس در این باره ارائه می‌شود شورای نگهبان با آن موافقت نمی‌کند و می‌گوید صدا و سیما زیرنظر رهبری است و شما نمی‌توانید برایش قید و بند درست کنید. خوب است که اینگونه اصلاحات در قانون اساسی انجام شود.

***

پرواز جنگنده F-۳۵ در آسمان ایران کذب است

تسنیم نوشت: نیمه‌شب گذشته شنیده شدن صدای آژیر خطر در یکی از مناطق غرب تهران و همزمان، پرواز مشکوک یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه، در فضای عمومی خبرساز شد.

این اتفاق نادر گمانه‌زنی‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت ازجمله احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و برخی نقاط تهران و البته ورود جنگنده F-35 رژیم صهیونیستی به آسمان ایران.

دقایقی پس از این ماجرا، حمید گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران صدای مشکوک را به‌دلیل اختلال در سیستم صوتی و هشدار یکی از مراکز مستقر در غرب تهران عنوان و تأکید کرد که این مسئله هیچ جنبه امنیتی نداشته است.

در همین رابطه، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح نیز شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان کشور را تکذیب کرد و گفت: ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای صدای آژیر خطر در غرب تهران و بازگشت هواپیمای ترکیه‌ای به باکو

***

کاندیدای اصلح باید رای آور باشد

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با تسنیم با اشاره به اینکه اگر بخواهیم برای هر دولتی یک نماد انتخاب کنیم، بدون شک نماد دولت‌های یازدهم و دوازدهم همین ماجرای توزیع ارز 4200 تومانی یا به قول مردم کوچه و بازار «دلار جهانگیری» بود، خاطرنشان کرد: در واقع این مسئله محل تلاقی دو اتفاق پر تکرار در این دو دولت یعنی «فساد» و «بی‌عدالتی» بود.

آقا تهرانی با اشاره به ضرورت فساد گریزی مدیران گفت: برخی هستند که شاید خودشان آدم‌های فاسدی نباشند؛ اما اهل مبارزه با فساد هم نیستند، «فسادگریزی» کافی نیست، همه مدیران به ویژه در این مقطع زمانی باید «فسادستیز» هم باشند. 

وی با اشاره به ویژگی های کاندیدای جریان انقلاب نیز گفت: کاندیدای جریان انقلاب علاوه بر اینکه باید مجموعه قابل قبولی از ویژگی‌های مثبت گفتمانی و تخصصی را به صورت توامان داشته باشد و به بیان بهتر «اصلح» باشد، باید قابلیت رای‌آوری هم داشته باشد. بارها اعلام کرده‌ایم اساساً «رای‌آوری» یکی از ویژگی‌های اصلح است.

آقا تهرانی با بیان اینکه از نظر ما به عنوان جبهه پایداری، اعتقاد به عدالت‌محوری در برنامه‌ها و فسادستیزی باید یک رکن مهم و تغییرناپذیر داشته باشد و آن هم «ولایت‌مداری» است، تصریح کرد: ما رهبر معظم انقلاب را قله عدالتخواهی و فسادستیزی می‌دانیم. عدالت‌طلبی و مبارزه با فساد اگر بدون توجه به منویات و خطوط فکری که رهبری در این زمینه مشخص کرده‌اند باشد، منحرف خواهد شد. کما اینکه تجاربی هم در این زمینه داریم. در گذشته مواردی داشته‌ایم که برخی مسئولین شعار عدالت می‌دادند و چه بسا هنوز هم می‌دهند؛ لکن از مسیر ولایت فاصله گرفته‌اند و اصرار هم دارند که این فاصله اولاً حفظ و ثانیاً بیشتر کنند. طبیعتاً چنین رویه‌ای به هیچ وجه مورد تایید جبهه پایداری نیست. جبهه پایداری با جریان انحرافی و التقاطی هیچ نسبتی ندارد.

***

تکرار حمایت از «کاندیدای اجاره‌ای» اشتباه است 

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی به ایلنا گفت: در جریان اصلاح‌طلبی یک رنگین‌کمانی از علایق و تفکرات مختلف حضور دارند و براساس همان گستردگی‌ای که وجود داشت، شاهد فعالیت یک جریان افراطی و رادیکال در آن بودیم که برخی از آن‌ها چه بسا نظام را با ساختار کنونی قبول نداشتند و درصدد ساختارشکنی بودند. اینگونه رفتارها اگرچه برای ما قابل قبول نبود اما به این دلیل که در مجموعه اصلاح‌طلبی تعریف می‌شدند، هزینه آن حرکات به نام و به پای همه اصلاح‌طلبان نوشته می‌شد.

وی گفت: در این مسیر ترجیح و اولویت باید با کاندیدای اصلاح‌طلب باشد به ویژه اگر فرد منتخب کسی باشد که به تفکر اصیل خط امام هم گرایش و تعلق خاطر داشته باشد، بسیار بهتر خواهد بود و این کاملاً راه بهتری است نسبت به اینکه ما از کاندیدای نیابتی و اجاره‌ای حمایت کنیم.

منتجب نیا به خبرآنلاین نیز گفت:  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به جای اینکه عامل وحدت شود در درون احزاب هم اختلافاتی ایجاد کرد.حزب اعتماد ملی به چالش کشیده شد.انجمن اسلامی مهندسین دانشگاه به چالش کشیده شد. به بیانی دیگر شورای عالی سیاستگذاری، تعدادی از احزاب را متلاشی کرد و خودش جایگزین احزاب شد. 

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در ادامه گفت: در درون اصلاحات دو ساختار در حال حاضر در حال شکل گیری است یکی در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب که به اضافه شخصیت های حقیقی است دیگری فراکسیونی است که آقای رهامی اعلام کرده و آن هم در حال شکل گیری و فعالیت است... بنابراین از آقای خاتمی انتظار می رود که اگر همان " تَکرار می کنم" را می گوید حداقل بگوید "تَکرار می کنم" که مردم به اصلاح طلبان و احزاب و عصاره های ملت که در احزاب هستند رأی بدهند نه اینکه بگوید به لیستی که بنده امضا کردم رأی بدهید. در واقع آقای خاتمی باید حمایت خود را از احزاب اعلام کنند که اگر صورت گیرد کار ماندگاری است و به نظام حزبی کمک می کند.برخی اصلاح طلبان مخالف استقلال احزاب هستند

***

 نباید کاری کنیم افرادی مانند واعظی پست بگیرند 

نامه نیوز نوشت: قدری بیش از چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و اصلاح‌طلبان علی‌رغم تلاش‌های بسیار، در وضعیت قابل قبولی قرار ندارند. نهاد اجماع‌ساز جدید شکل گرفته و قرار است به جای شورای عالی سیاست‌گذاری در این انتخابات تصمیم گیری کند، اما ایرادات و انتقاداتی به آن وارد است. 

جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب رویکرد این نهاد بر مبنای عدم حمایت از کاندیدای غیراصلاح‌طلب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «این تصمیم که به نظر می‌رسد مورد نظر نهاد اجماع‌ساز جدید است، تصمیم خوبی است. به نظر من اصلاح طلبان چه موفق بشوند که رای آورند و چه موفق نشوند، باید مستقل عمل کنند. نباید این طور باشد که مثل دو دوره گذشته دولتی روی کار بیاید و افرادی مثل واعظی سمت بگیرند که نهایتا به همه حمایت‌ها لگد بزند و بگوید که اصلاح‌طلبان هیچ نقشی نداشته‌اند».

***

پیام حوادث آبان ۹۸، خشم مردم از فقر و تبعیض بود 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در آیین احداث ۵ هزار واحد مسکونی برای مردم آسیب دیده در آبگرفتگی اخیر بندرامام خمینی (ره) اظهار کرد: برای ما دردآور است که مردم از حداقل‌های زندگی برخوردار نباشند و از تبعیض و فقر رنج ببرند. برای برداشتن مشکلات مردم باید قدم‌های اساسی برداشته شود‌.

معاول اول رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معیشتی در شهرستان بندرماهشهر، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل حضورم در شهرستان بندرماهشهر مربوط می‌شود به حوادث آبان ماه سال گذشته، از آن زمان، غصه‌ی این مردم را داشتم، چرا که مطمئن بودم با نظام مشکلی ندارند؛ مشکل آنان تنها فقر و تبعیض است.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: پیام حوادث آبان ۹۸، خشم مردم از فقر و تبعیض بود/ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت ایجاد اشتغال است!

اعتراض شدید مردم بندر امام به جهانگیری

***

روایتی از مخالفت کارگزاران با دولت روحانی

شرق نوشت: دولت روحانی حافظ منافع طبقه‌ای از نخبگان اقتصادی و سیاسی است که بیش از هر طبقه دیگر به دولت به لحاظ سببی و نسبی نزدیک‌اند. ازاین‌روست که رابطه تنگاتنگی بین دولت روحانی و مردم شکل نگرفت؛ چراکه شاکله دولت را افرادی خاص از نخبگان اقتصادی و سیاسی نزدیک به روحانی شکل داده‌اند. البته ناگفته پیداست که بخشی از این شکل‌گیری طبقه آریستوکراسی‌ در دولت روحانی، ناشی از تحریم‌های اقتصادی و اوضاع نابسامان سیاسی و اجتماعی است .

توسعه اقتصادی برای روحانی استراتژیک بود، آن هم به شیوه آریستوکراسی‌. با این دیدگاه بود که اصلاح‌طلبان کنار گذاشته شدند و تکنوکرات‌ها محدود. سیاست دولت روحانی با جناح‌های سیاسی این بود: «همه باشند و هیچ‌کس نباشد». در این میان تکنوکرات‌ها خشمگین شدند و اصلاح‌طلبان مغموم. تکنوکرات‌ها خود را به سیاست اعتدالی و اقتصادی دولت روحانی نزدیک‌تر می‌دیدند و اصلاح‌طلبان از بد حادثه پا به میدان گذاشته بودند. با گذشت زمان تعارض منافع اصلاح‌طلب خاصه کارگزاران و سازندگی با دولت روحانی بیشتر شد و این تعارض منافع انتقادات جدی‌تری را برانگیخت...

دیگر به‌ندرت صدایی در حمایت از این دولت شنیده می‌شود. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در یک موضع اتفاق نظر دارند؛ لحظه‌شماری برای دستیابی به دولت سیزدهم.

***

پایان توهم حداکثری؟

فرهیختگان نوشت: در ایران برخی تصور می‌کردند با حضور بایدن در کاخ‌سفید همه‌چیز درست می‌شود، آمریکا به برجام بازمی‌گردد، پول‌های بلوکه‌شده یک‌شبه آزاد خواهد شد، دلار و سکه سقوط آزاد می‌کنند و حتی به‌وسیله بهبود وضعیت اقتصادی و فروش نفت بازسازی اعتماد عمومی به دولت و جریان اصلاحات صورت‌ گرفته و همین هم می‌تواند زمینه‌ساز یک پیروزی بزرگ برای انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ باشد. البته اظهارات برخی از اعضای دولت در شکل‌گیری چنین فضایی هم موثر بود و باعث شد گردانندگان ستاد تبلیغاتی بایدن در تهران محکم‌تر از گذشته فعالیت خود را دنبال کنند و امیدوار باشند که از 20 ژانویه همه‌چیز روی غلتک بیفتد.

در این روزها هرچند که شایع شده مدتی است باواسطه یا بی‌واسطه عده‌ای درحال مذاکره هستند، اما اظهارنظرهای بایدن و تیم سیاست خارجی وی این را به‌خوبی نشان می‌دهد که حتی اگر مذاکراتی هم شکل گرفته باشد، یا اساسا ثمری نداشته یا برخی در داخل اطلاعات غلط گرفته‌اند و براساس همان اطلاعات غلط سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید:

ساده‌دلی یا توهم درباره دموکرات ها

منبع: الف

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری قرارگاه سازندگی خاتم بیشتر بخوانید خاتم الانبیاء اصلاح طلبان جبهه پایداری دولت روحانی رئیس جمهور واکسن روسی هیات نظارت موج چهارم وارد کشور تست منفی خواهد شد شکل گیری دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 عباس امیری‌فر از نزدیکان سابق محمود احمدی نژاد مدعی شد: «به احمدی نژاد گفتم با هر کی میخوای دربیفت ولی آقا، رهبر و ولی فقیه توعه. احمدی نژاد گفت مشکل ما خود ایشونه!» ادعای مشاور سابق احمدی نژاد را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود