Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور اقدامات اخیر ایران در حوزه هسته‌ای را اعمال حق خواند و نه نقض تعهدات برجامی.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا شب گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون سراسری این کشور گفت: گام‌های هسته‌ای ایران که از یک ‌سال پس از خروج ترامپ از برجام برداشته شده، مبتنی بر اعمال حق خود بر اساس پاراگراف‌های مندرج در اصول ۲۶ و ۳۶ برجام بوده است، نه نقض تعهدات برجامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص انتظار ایران از تیم جدید مستقر در کاخ سفید اظهار داشت: قاعدتا و منطقا آمریکا که یکجانبه از این توافق و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد، باید برگردد و خسارت عملکرد منفی خود را جبران کند و در طرف ایرانی جایی برای اقدام خاصی وجود ندارد.

این دیپلمات در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتقام ایران از ترور شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: احساس مردم ایران در پی این اقدام تروریستی دقیقا همان احساس مردم اسپانیا پس از سوء قصد تروریستی راه‌آهن مادرید در سال ۲۰۰۴ یا پس از حملات تروریستی اتا است.

قشقاوی ادامه داد: این وعده انتقام نه یک تصمیم سیاسی، بلکه در حقیقت خواست مردم ایران است.  

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت کرونا در ایران اظهار کرد: برابر آمار دقیق و مورد تایید بهداشت جهانی، ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، در ردیف کشورهای بسیار موفق در مقابله با این پاندمی بوده است.  

به گفته سفیر ایران در اسپانیا هم‌اینک سه گروه جداگانه در حال تولید واکسن ایرانی بعضا با همکاری برخی از کشورها هستند و با موفقیت و بدون نقص کار را به پیش می‌برند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام حسن قشقاوی قشقاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است