Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین اعلام کرد، تهدیدات مستمر علیه منطقه الخضرا، واشنگتن را به بررسی گزینه‌هایی برای انتقال نیروهای خود به اقلیم کردستان عراق و توسعه پایگاه‌های نظامی خود در آن سوق داده است.

به گزارش ایسنا، سایت فرانسوی اینتلیجنس آنلاین اعلام کرد تهدیدات مستمر علیه منطقه الخضرا (سبز) بغداد که سفارت آمریکا در آن قرار دارد، واشنگتن را به بررسی گزینه‌هایی برای انتقال نیروهای خود به اقلیم کردستان و توسعه پایگاه‌های نظامی خود در آنجا سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایت فرانسوی تصریح کرد حضور نظامی آمریکا که در سال ۲۰۲۰ کاهش چشمگیری داشت هنوز بیشتر در بغداد متمرکز است اما در سایه تداوم حملات راکتی و تهدید واشنگتن به بستن سفارت خود در بغداد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی گزینه‌هایی در اقلیم کردستان برای استقرار نیروهایش است که به ۲۵۰۰ سرباز می‌رسد.

اینتلیجنس آنلاین با بیان اینکه کنسولگری جدید آمریکا در اربیل می‌تواند بخشی از نظامیان آمریکایی را در خود جای دهد، نوشت: مجموعه کنسولگری آمریکا در اربیل که ساخت آن تاکنون ۶۰۰ میلیون دلار هزینه داشته و از سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه دارد، بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان خواهد بود که مساحت آن حتی از سفارتخانه بزرگ آمریکا در اردن بیشتر خواهد شد و قرار است این کنسولگری که متشکل از بخش مسکونی، ساختمان‌های لجستیک از جمله مساحتی گسترده برای جای دادن به یگانی نظامی است، در سال ۲۰۲۲ افتتاح شود.

این سایت فرانسوی ادامه داد ایالات متحده آمریکا بعید نیست که پایگاهی جدید بسازد یا اینکه پایگاه‌های نظامی خود در اقلیم کردستان را توسعه دهد، در همین رابطه، فعالیت‌ها برای توسعه پایگاه «حریر» در ۷۰ کیلومتری شمال شرق اربیل که آمریکا از سال ۲۰۰۳ از آن استفاده می‌کند، در جریان است همچنین پنتاگون قصد دارد بخشی از نیروهای خود را در پایگاه «سوران» در چند کیلومتری شمال پایگاه حریر مستقر کند.

اینتلیجنس آنلاین افزود: علیرغم اینکه آمریکا در سال ۲۰۲۰ از پنج پایگاه در عراق خارج شد و شمار نیروهای خود را به نصف کاهش داد، اما واشنگتن قصد دارد حضور خود در اقلیم کردستان را حفظ و حتی تقویت کند در این میان، «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان هم تمایل دارد تا نیروهای آمریکایی بیشتری در اقلیم مستقر شوند؛ امری که افزایش کمک‌های نظامی آمریکا را به دنبال دارد.

سایت آمریکایی آکسیوس ماه گذشته بعد از حملات راکتی به سفارت آمریکا از عزم واشنگتن برای بستن سفارتخانه خود در بغداد و انتقال آن به اربیل خبر داده بود.

سفارت آمریکا در بغداد پیشتر از اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای کمک به دولت عراق جهت تأمین امنیت خود و منطقه خضرا بغداد خبر داد بود.

در بیانیه سفارت آمریکا در بغداد که در صفحه فیسبوک رسمی آن منتشر شده آمده که این کمک شامل تأمین هزینه‌های ارسال تیمی از کارشناسان برای بررسی دقیق ورودی‌های این منطقه و طراحی ورودی‌های جدید برای آن می‌شود.

این بیانیه افزوده که «جان تایکرت»، مسؤول امور دفاعی در سفارت آمریکا در بغداد، گزارش خود در این باره را به سرتیپ «حامد الزهیری»، فرمانده ستاد امنیت منطقه خضرا تقدیم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق استقرار نیروهای آمریکایی اینتلیجنس آنلاین سفارت آمریکا اقلیم کردستان سایت فرانسوی نیروهای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند