Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:42:23 GMT

تهران ۱۰ هزار کیلومتر پیاده رو دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۸۲۸

تهران ۱۰ هزار کیلومتر پیاده رو دارد

شاید باور نکنید اما تهران حدود ۱۰ هزار کیلومتر پیاده‌رو دارد و شاید این عدد خیلی زیاد و غیر واقعی به نظر برسد اما بد نیست بدانید هنوز مناطقی در شهر وجود دارد که حتی یک متر هم پیاده‌رو ندارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  سال هاست تهران به شهری خودرو محور تبدیل شده و فضاهای بسیاری به این امر اختصاص داده شده است اما در سال های اخیر گام هایی برای گسترش فضاهای پیاده و ساماندهی آنها برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شاید باور نکنید اما تهران حدود 10 هزار کیلومتر پیاده‌رو دارد و شاید این عدد خیلی زیاد و غیر واقعی به نظر برسد اما بد نیست بدانید هنوز مناطقی در شهر وجود دارد که حتی یک متر هم پیاده‌رو ندارند. برآوردهای شهرداری نشان می‌دهد برای ایجاد پیاده‌رو در همه مناطق تهران باید حداقل 6 هزار کیلومتر پیاده رو جدید ساخته شود تا همه مردم شهر بتوانند در معابر خود پیاده‌رو داشته باشند.

پیاده‌رو جایی است که شهروندان می‌توانند بدون نگرانی از وجود وسایل نقلیه در آن قدم بزنند. عرض پیاده‌روهای موجود متفاوت است و در برخی محله‌ها و مناطق کم و در برخی محله‌ها و معابر وسعت بیشتری دارند. تنها در سال 1398 حدود 80 خیابان، 40 بوستان و 40 ساختمان برای استفاده شهروندان کم‌توان جسمی مناسب‌سازی شد تا افراد سالمند، معلول، زنان حامل نوزاد و گروه‌های کم‌توان دیگر بتوانند با کمترین مشکل از امکانات و خدمات ارایه شده در مراکز مناسب‌سازی شده استفاده کنند.

اجرای 500 کیلومتر بهسازی معابر برای تردد معلولان از برنامه‌های سالانه شهرداری است و با اجرای این برنامه‌ها امکان حضور بیشتر معلولان و افراد کم‌توان برای تردد در شهر فراهم می‌شود. در برخی پیاده‌روها، خط زرد رنگی روی کفپوش‌هایی که اشکال هندسی مانند دایره روی آن نقش بسته است وجود دارد؛ این رنگ و نشانه‌های آن مسیر عبور ایمن معلولان خصوصا افراد نابینا است و نباید بر روی این خط مانعی ایجاد کرد.

عبور موتورسوارها، حرکت گاری‌ها و گذشت زمان باعث آسیب دیدن پیاده‌روها، خصوصا کف‌پوش‌ها می‌شود. برای همین شهرداری باید سالانه و به شکل مستمر بهسازی پیاده‌روها را انجام دهد تا شکستگی‌ها و لق‌زدگی‌های کف‌پوش پیاده‌روها را تعمیر کند.

شورای شهر تهران: خیابان کنار "آرامستان دولاب" پیاده‌راه می‌شودتبدیل تهران به شهر پیاده‌محور، نیاز به 20 هزار کیلومتر احداث و بهسازی معبر داردبهسازی معابر پیاده‌رو و احداث مسیرهای دوچرخه پایتخت به 142 کیلومتر رسید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران پیاده روها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز

سرهنگ حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرگزار ما، گفت: در راستای اجرای هر چه بهتر مراسم پیاده‌روی خانوادگی در این کلانشهر محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف برگزاری این مراسم در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه اعمال خواهد شد.

او افزود: مسیر غرب به شرق بزرگراه آیت الله حائری شیرازی از زیر پل کمربندی جوادیه به سمت میدان ارم تا تونل اول مسدود خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر این اساس، از ساعت ۲۴ امشب محدودیت‌های ترافیکی اعمال و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان