Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:04:35 GMT

زنگ انقلاب در مدارس قم به‌صورت مجازی نواخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۸۳۵

زنگ انقلاب در مدارس قم به‌صورت مجازی نواخته می‌شود

گروه استان‌ها_ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: زنگ انقلاب در مدارس قم به‌صورت مجازی نواخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در هشتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت اظهار داشت: قم 1000 شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و در دوران انقلاب نیز جان‌فشانی‌های زیادی از سطح مدارس در دفاع از نهضت امام شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در آستانه دهه فجر قرار داریم و فردا زنگ انقلاب در مدارس قم رأس ساعت 9 و سی دقیقه به‌صورت مجازی نواخته می‌شود و برنامه‌هایی در این ایام طراحی‌شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شیوع کرونا در کشور بیشترین بار خسارات را در آموزش‌وپرورش به وجود آورد و علی‌رغم همه تلاش‌ها از سوی آموزگاران باید گفت هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، هرچند معلمان این شرایط سخت را مدیریت کردند.

آیت‌الله درّی نجف‌آبادی: دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شودکفن‌پوشان ورامین در حمایت از انقلاب اسلامی مدال پرافتخار مردم هستندامام جمعه سنندج: دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام برای جوانان بازگو شود

استان قم رتبه نخست آموزش در فضای شاد در کشور را به دست آورد

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: استان قم توانست رتبه اول آموزش در فضای شاد در کشور را از آن خود کند و در فراگیری در فضای مجازی نیز رتبه نخست را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: در جهت ارتقای کیفیت آموزش بسیار دغدغه مند هستیم به‌خصوص برای دوران ابتدایی و دوره دوم متوسطه نگرانی زیادی وجود دارد و در جلسات متعدد این موضوع را مطرح کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم خاطرنشان کرد: تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌ها در شهرهای آبی تا قبل از پایان سال بتوانیم حضور دانش‌آموزان را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در سال 92 رتبه 11 در کنکور را به دست آوردیم و در حال حاضر قم رتبه چهارم در کنکور 99 را کسب کرده است و در سال جاری در معدل دانش‌آموزان نیز 89 دهم درصد رشد داشته‌ایم، هرچند به کنکور انتقاد داریم وبه حذف آن امیدوار هستیم.

شیخ‌الاسلام گفت: یکی از دغدغه‌های جدی، احداث فضای آموزشی است؛ متأسفانه با کمبود شدید فضای آموزشی در مناطق قم مواجه‌ایم و همچنان باوجود پیگیری‌ها، زمین‌های کاربری آموزش‌وپرورش در اختیار دانش آموزان قرار نگرفته است.

وی افزود: محدودیت‌هایی در شهرداری وجود دارد که مانع از تغییر کاربری می‌شود درحالی‌که در برخی از نقاط تراکم و تحولات جمعیتی بالایی داریم و از طرفی زمین، کاربری آموزشی ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: ماده 101 قانون، وضعیت کاربری آموزش را مشخص کرده است، آموزش‌وپرورش نیز وظیفه ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نام دانش‌آموزان و کیفیت‌بخشی به آموزش راداریم اما در مورد فضای آموزشی قوانین مشخص است و باید پیگیری شود.

وی عنوان کرد: اگر یزد رتبه اول کنکور را در 28 سال گذشته دارد به دلیل شاخص تراکم پایین دانش‌آموزی است اما در قم بیش از 31 نفر تراکم داریم و در مقطع ابتدایی به 35 نفر در برخی از مناطق می‌رسد.

87 درصد مدارس ابتدایی قم دو شیفت است

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: 87 درصد از مدارس ابتدایی قم دو شیفت است و قم در چند سال قبل رتبه پایانی در فضای آموزشی کسب کردیم و با ساخت 180 فضای آموزشی به‌وسیله خیرین در چند سال اخیر رتبه 28 را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در پردیسان 70 شیفت شبانه‌روزی در جهت جبران کمبودها ایجاد شد، در حال حاضر نیز 46 قطعه آموزشی را برای ساخت فریز کرده‌ایم، اما کمبود فضای آموزشی در بوستان علوی و در شهرک انسجام و قدس بسیار شدید است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح آبا، آشتی با آموزش باهدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل در قم گفت: در کشور به دلیل مشکلات فراوان، تعداد زیادی از دانش‌آموزان در دوران متوسطه ترک تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در قم بر اساس آمار بیش از میانگین کشوری دارای دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هستیم که بر اساس مناطق این آمار تفکیک‌شده است و وضعیت تحصیلی توسط مدیران رصد می‌شود، به‌ویژه دانش‌آموزانی که به دلیل فقدان گوشی و تبلت، ترک تحصیل‌کرده‌اند با هماهنگی لازم بتوانیم نیاز آن‌ها را تأمین کنیم.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: در بخش آموزش مجازی در موضوعاتی چون تبلت و گوشی و بحث‌های مشاوره‌ای دچار مشکلات زیادی هستیم، اما تلاش کرده‌ایم این مشکلات تأثیر کمتری در تحصیل دانش‌آموزان برجای بگذارد، در حال حاضر 98 درصد متوسطه اول و 95 درصد متوسطه دوم تحت پوشش هستند.

وی عنوان کرد: در قم از میان 270 هزار دانش‌آموز 40 هزار نفر از 101 ملیت را اتباع تشکیل می‌دهند که دراین‌باره آموزش در فضای مجازی به‌خوبی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش وپرورش استان قم فضای آموزشی شیخ الاسلام دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود