Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی عصر روز شنبه در نشست خبری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۵۰ درصد اعتبارات طرح های قابل بهره برداری طی دهه فجر از محل بخش خصوص تامین شده است که نشان دهنده علاقه تولید کنندگان به سرمایه گذاری در شهرستان ری است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید نقش قابل ملاحظه ای در کاهش آمار بیکاری دارد، بیان داشت: طبق آمار سامانه رصد اداره کار شهرستان ری تاکنون ۱۲۶ درصد تحقق اشتغال در شهرستان ری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی یادآور شد: بهره برداری از کارخانه تولید ام دی اف در زمینی به مساحت پنج و نیم هکتار و کارخانه تولید ایمپلنت دندان با سرمایه گذاری بسیار بالا در شهرک صنعتی شمس آباد از جمله این طرح های صنعتی می باشد که توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدکنندگان و صنعت گران اولین نقطه ای که برای سرمایه گذاری در استان تهران انتخاب می کنند، شهرستان ری است، گفت: به همین دلیل عمده ترین شهرک های صنعتی و صنفی در حوزه سرزمینی ری جانمایی شده اند.

این مسئول اضافه کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری سایر دستگاه ها زمینه حضور مسئولان اول کشوری را برای شرکت در جلسات ستاد تسهیل این شهرستان ایجاد کرده است که این کار موجب کاهش چشمگیر مشکلات تولید کنندگان شده است.

توکلی با تاکید براینکه طی دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیار شهرستان ری توزیع شده است، افزود: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی تحریم سه برابر سال های گذشته طرح زیرساختی و شهری در ری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: مالیات ارزش افزوده و عوارضی که مردم می دهند زیر نظر شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هایی که نمایندگان مردم در پارلمان شهری و روستایی براساس نیاز منطقه اعلام کرده اند هزینه می شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۱۰ طرح زیرساخت شهری و روستایی طی دهه فجر در شهرستان ری به بهره برداری می رسد، بیان داشت: شهرداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر دستگاه های در جهت کاهش مشکلات زیرساختی مردم در حوزه های آب، برق، گاز، راه و سایر موارد داشته اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: جاده های روستایی که روزگاری ۵۰۰ نفر جمعیت داشته اند ولی امروز جمعیت آن به ۱۱ هزار نفر رسیده و در کنار مرکز شهرستان قرار دارد باید به روز رسانی شود که در این حوزه چهار جاده در اولویت بوده که عملیات ۲ مورد آن آغاز و مابقی نیز در حال مطالعه است.

توکلی با اشاره به توسعه زیرساخت شهرستان ری طی دولت دکتر روحانی، اظهارداشت: هم اکنون ۷۵ درصد آب شرب مرکز شهرستان ری از آب های سطحی تامین می شود، سختی و نیترات آب در شهرری هیچ مشکلی ندارد و در روستاهای بخش مرکزی و کهریزک، قلعه نو و خاوران اقداماتی خوبی در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای کلرزنی و تصفیه آب روستایی شهرستان هزینه شد تا تصفیه آب از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود.

وی ادامه داد: طرح خط انتقال آب شرب از رینگ تهران به بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه نیز طی ۲ هفته گذشته به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ شده است و به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح نیز خواهیم بود.

توکلی با بیان اینکه بخش صنعت شهرستان ری به ویژه شهرک صنعتی شمس آباد نیاز شدیدی به آب صنعتی دارد، اضافه کرد: طرح انتقال آب از کانال محمدیه با همکاری آستان و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در حال اجرا است و به زودی در این زمینه نیز مشکلات صنعتگران حل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت ۳۲۰ تخت خواب با بهترین کیفیت ساخت پس از ۱۲ سال عملیات عمرانی در روزهای اخیر به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی اضافه کرد: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و در حال حاضر تخت ها نیز چیده شده است ولی برای تامین تجهیزات آن ۴۰۰ میلیارد تومان نیز نیاز است که وزارت بهداشت به دنبال تامین آن است.

وی یادآور شد: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی دارای ۱۰ اتاق عمل به روز است که می تواند بخش عمده ای از نیاز مردم جنوب تهران را تامین کند.

فرماندارری ادامه داد: ساختمان قدیمی بیمارستان فیروزآباد نیز پس از تکمیل ساختمان جدید به یک دانشکده داندانپزشکی مدرن تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری است در حال اجرا می باشد، افزود: کارهای عمرانی بخش جدید اورژانس این بیمارستان با ظرفیت ۵۰ تخت خواب و ساختمان کلینیک تخصصی آن نیز تکمیل شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین انبارهای کشور و سردخانه های استان تهران در شهرستان ری مستقر هستند، افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و به صورت متناوت کالاهای درون آن توسط بازرسان رصد می شود.

توکلی بیان داشت: ثبت انبارها در سامانه جامعه انبارهای و استقرار پلیس امنیت اقتصادی نقش بسیار زیادی در کشف کالاهای قاچاق، احتکار، کم فروشی و سایر جرایم اقتصادی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سند توسعه شهرستان ری، عنوان داشت: برای اولین بار سند توسعه شهرستان ری برگرفته از سند توسعه استان تهران توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تصویب شد، این سند به عنوان یک نقشه راه به تصویب رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: شهرستان ری از دیرباز ظرفیت مذهبی داشته است و این سابقه باعث شده تا نگاه خیرین در ساخت مرکز آموزشی نگاه ویژه ای باشد و عمده خیران در این شهرستان برنامه ریزی می کنند، بیش از هفت واحد آموزشی توسط خیرین در حال ساخت است.

وی با اشاره به نگاه ورزشی در ری، گفت: دنبال افزایش سرانه های ورزشی در شهرستان ری هستیم و دنبال این هستیم که پیشران توسعه ای برنامه ریزان را محقق کنیم.

توکلی کجانی با اشاره به اقدامات زیربنایی  در حوزه روستایی نیز عنوان کرد: شهرهای حسن آباد، قیامدشت و قلعه نو و کهریزک به شهرستان اضافه شده است و دنبال افزایش ۲ شهر دیگر هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: در حوزه سرانه فضای شهر در کل شهرستان اتفاقات خوبی افتاده است، باید اقدامات واحدهای تولیدی را با مصوبات سازمات محیط زیست سازگار کنیم، باید رصد آنلاین داشته باشیم و مطالعات و کارها و برنامه ریزی در حوزه زیست محیطی در شهرستان ری در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دولت الکترونیک شهرستان ری یادآور شد: اداره برق و دادگاه  بخش قلعه نو، اداره ثبت خاوران نهایی شده است، بنیاد شهید قیامدشت نیز در حال مستقل شدن است، اداره راه و شهرسازی شهرستان ری هم مستقل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری افتتاح طرح دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری افتتاح طرح دهه فجر شهرستان ری افتتاح طرح دهه فجر اخبار کنکور فرماندار ویژه شهرستان ری بهره برداری شهرستان ری ساختمان جدید سرمایه گذاری استان تهران یادآور شد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از نظر بهورز در سال گذشته طی یک مرحله ۱۶۰ نفر و در مرحله دیگر ۲۰۰ نفر بهورز در سطح استان همدان جذب شده که سهم شهرستان رزن از این تعداد، در مجموع ۲۸ نفر بوده و امسال و سال آینده این شهرستان ورودی بهورز خوبی خواهد داشت.

دکتر محمدمهدی مجذوبی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: در حوزه بهداشت شهرستان رزن دارای مرکز بالای ۳۰ سال و فرسوده بوده که باید این مراکز به عنوان پروژه جدید تعریف شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت در بحث شاخص‌ها شهرستان رزن رتبه‌های اول و دوم استان را به خود اختصاص داده و این باعث افتخار است، تصریح کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن دارای شش مرکز فوریت بوده که میانگین حضور بر بالین بیمار توسط همکاران مراکز فوریت رزن با متوسط استانی برابری می‌کند.

مجذوبی با اشاره به اینکه در حوزه درمان رزن اتفاقات خوبی در سال گذشته داشته‌ایم، افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستانی طی یک‌سال اخیر در شهرستان رزن ۲۰ درصد اضافه شده است که این امر نشان از ارائه خدمات خوب حوزه درمان شهرستان رزن به مردم، تنوع خدمات، افزایش امکانات و تجهیزات و تعداد پزشکان متخصص حوزه درمان این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: در استان همدان دارای دو پروژه بسیار مهم در حال اجرا شامل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن و  پروژه مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت همدان هستیم که تمام انرژی خود را برای تکمیل این دو طرح گذاشته‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم به انجام برسد.

بهره‌برداری پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در دهه فجر، اهتمام دانشگاه علوم پزشکی را می‌طلبد

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت‌رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با تأکید بر ضرورت نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح افزود: در سطح شهرستان تنها دارای یک پزشک به مدت هشت روز از ماه و در بخش رادیولوژی تنها یک پزشک به مدت ۱۵ روز در ماه و یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه هستیم که در این رابطه حضور پزشک ثابت در این موارد در تمامی روزهای هفته برای شهرستان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت‌رسانی است، گفت:  تنها یک پزشک عمومی در بیمارستان داریم که خواستار افزایش پزشک عمومی بیمارستان به سه پزشک عمومی هستیم ضمن اینکه بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر(عج) شهر رزن نیاز به تأمین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

غفاری‌آثار یادآور شد: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست داریم تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود