Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@10:33:59 GMT

همه چیز درباره طرح جدید یارانه بنزین

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۳۲۹۲

همه چیز درباره طرح جدید یارانه بنزین

خبرگزاری آریا - مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی خود به بررسی طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو پرداخت بر اساس این طرح به خانوارهای بدون خودرو به ازای هر نفر 15 لیتر در ماه اختصاص خواهد یافت.
مهمترین فلسفه پرداخت یارانه برای این است که از یک بخش قوی‌تر اقتصاد منابع پولی دریافت و به بخش صنعت ضعیف تر پرداخت شود تا آن نیزب بتواند روی پای خود بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اخذ مالیات از گروه هایی با درآمد بالا و پرداخت آن به گروههایی با درآمد پایین از دیگر شیوه‌های پرداخت یارانه است.
اما جای سوال اینجاست که یارانه‌ای که برای سوخت و یا به طور کلی منابع انرژی داده می‌شود به دهک‌های هدف یعنی اقشار کم درآمد تعلق میگیرد یا خیر؟ اما آنچه که آمار و ارقام نشان می‌دهد اغلب یارانه‌های بنزین در جیب دهک‌های پر درآمد می‌رود بر این اساس حدود 18 میلیون و 146 هزار نفر دارای خودرو به تعداد یک به بالا هستند که در مجموع بیش از 23 میلیون خودرو در کشور وجود دارد و با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران مشخص می‌شود که تنها 18 میلیون نفر از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شوند.
حدود 12 درصد از خانواده‌های ایرانی فاقد خودرو هستند اگر هر خانواده حدود سه نفر در نظر گرفته شود به طور میانگین 46 میلیون نفر از ایرانیان فاقد خودرو هستند. بر همین اساس پر پردرآمدترین قشر جامعه بیشترین منفعت را از یارانه بنزین خواهند برد و در ازای آن کم درآمدترین اقشار جامعه از یارانه بنزین بی‌بهره هستند.
مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی خود به بررسی طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو پرداخت بر اساس این طرح به خانوارهای بدون خودرو به ازای هر نفر 15 لیتر در ماه اختصاص خواهد یافت به طوری که با ایجاد سامانه بازار خرید و فروش سهمیه بنزین این خانواده‌ها می‌توانند مبلغ سهمیه بنزین خود را به فروش برساند.همچنین به خانوارهای دارای دو خودرو همان 60 لیتر در ماه سهمیه بنزین اختصاص خواهد یافت و به ازای نفر پنجم به بعد خانواده نفری 15 لیتر در ماه اختصاص خواهد یافت.
از طرفی نیز خانوارهای دارای سه خودرو به بالا و یا خودروهای وارداتی 2000 سی سی از سهمیه بنزین برخوردار نخواهند بود این در حالی است که قیمتهای بنزین به صورت سابق یارانه‌ای لیتری 1500 تومان و آزاد 3000 تومان به فروش میرسد.همچنین ماهانه 20 میلیون لیتر بنزین به صورت آزاد به فروش میرسد و طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو سعی دارد 14 میلیون لیتر از این بنزین را بین افراد پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانوارهای بدون خودرو اختصاص خواهد یافت یارانه بنزین سهمیه بنزین لیتر در ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد

میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: قانونی که برای تخصیص خودرو داخلی به ایثارگران در سال گذشته وضع شده بود امسال نیز تمدید شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: قانونی که برای تخصیص خودرو داخلی به ایثارگران در سال گذشته وضع شده بود امسال نیز تمدید شده است.

وی در گفت و گو با تسنیم گفت: البته هنوز جلسات و بررسی جزئیات با وزارت صمت و دیگر مسئولان مربوط برگزار نشده است اما امیدواریم تخصیص خودرو به مشمولان امسال زودتر از سال گذشته انجام شود. 

حقوق کدام یک از ایثارگران در سال 1403 افزایش داشت؟

گفتنی است سال گذشته شرکت ایران خودرو ، پژو 207 و شرکت سایپا خودرو شاهین اتومات و کوئیک را برای استفاده 10 هزار به این عزیزان واگذار کردند. 

این خودرو ها در سه مقطع در اواخر سال به جانبازان همراه با تسهیلات بانکی ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین اقدام برای افزایش سهمیه حج و سود سپرده‌های حج و عمره
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین!
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان