Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری شامگاه شنبه در جلسه شورای راهبردی آب استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پروژه ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی مؤلفه‌ای مؤثر و محرک در بحث توسعه همه‌جانبه استان سمنان است، اظهار داشت: بر اساس برآوردها ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تمام اجزای استان باید برای تحقق و به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب دریای خزر به‌عنوان یک پروژه ملی و مؤثر در بحث توسعه استان پای‌کار باشند، تصریح کرد: کمبود آب، چالش جدی آینده استان در بحث توسعه همه‌جانبه است و تسریع در انجام امور اجرایی این پروژه به‌عنوان یک پروژه ملی و مطالبه مردمی، امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه مجوزهای لازم صادرشده است، خاطرنشان کرد: صنعت باید در این خصوص به‌صورت ویژه و جدی‌تر پای‌کار باشد و نیاز است تا ای درو و ایمیدرو در بحث انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی سرمایه‌گذاری کنند.

فخری با اشاره به اینکه در بحث تأمین مالی پروژه، نیاز است تا وزارت نیرو نیز به این مهم به‌صورت جدی‌تر ورود کند، یادآور شد: موارد و مسائل این طرح طی جلسه‌ای با حضور استاندار و وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری و بررسی خواهد شد.

صدور مجوز زیست‌محیطی طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: مجوز زیست‌محیطی طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صادرشده است.

ایرج حیدریان با تأکید بر اینکه در حال حاضر در مرحله تأمین منابع مالی این طرح قرار داریم، تصریح کرد: پس از ارائه مدل مالی و تصویب آن، طبق ضوابط و معیارها وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در این عرصه لازم است تا از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای توجه بیشتر به این مهم و انجام هماهنگی‌های لازم، استفاده کرد.

کد خبر 5134812

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر فخری انتقال آب استانداری سمنان دهه فجر ویروس کرونا گرگان کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج شیراز بوشهر شهرکرد اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا ایلام انتقال آب دریای خزر خزر به فلات مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی در بررسی طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم گفت: این طرح به طول ۹.۷ کیلومتر با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی افزود: از مجموع عملیات این طرح ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر فولادی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست ساخت است و براساس برنامه باید تا تیر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح یاد شده تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرای آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی گفت: تکمیل این طرح در ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب روستا‌های شهرستان دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد، در همین راستا تلاش می‌شود این طرح آبرسانی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی بیان کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح آبرسانی در کنار نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی، شاهد تقویت پایداری آب شرب در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود