Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:49:48 GMT

پیشرفت 70 درصدی احداث نمایشگاه فرش قم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۳۸۵۷

پیشرفت 70 درصدی احداث نمایشگاه فرش قم

ابوالفضل رجبیان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سرآمد بودن فرش دستباف ابریشم در بین تولیدات استان قم بیان کرد: سهم قم از کل صادرات کشور در فرش دستباف ابریشم، 20 درصد است.

وی با بیان اینکه صحبت از فرش ابریشم در هر نقطه از دنیا سبب به میان آمدن نام قم می شود اظهار کرد: تردیدی نیست که قم همچنان به عنوان قطب تولید فرش دستباف ابریشم در کشور که اکثر تولیدات آن به دیگر کشورها صادر می شود مطرح است و در این زمینه، هیچ رقیبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان قم در سال 1389 اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در آن سفر صراحتا به موضوع فرش قم اشاره کردند و همین امر سبب شد تا در نشست هیئت وزیران، دائر شدن نمایشگاه موزه ای برای فرش دستباف قم به تصویب برسد.

رجبیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خود نیز سهمی برای تأسیس این نمایشگاه موزه اختصاص دادند خاطرنشان کرد: تکمیل احداث این نمایشگاه موزه در محل عوارضی قم ادامه دارد و تاکنون به حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم در عین حال تصریح کرد: البته درخواست تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف قم از مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که اداره این نمایشگاه موزه به تشکل های فعال استان در زمینه فرش دستباف واگذار شود که ظاهرا این پیشنهاد با استقبال مسؤولان نیز رو به رو  شده است.

وی در ادامه فرش دستباف را به عنوان یکی از اقلام مهم در صادرات غیرنفتی کشور معرفی کرد و افزود: توسعه هنر- صنعت فرش دستباف علاوه بر افزایش اشتغال و ارزآوری برای کشور، صادر شدن فرهنگ و هنر ایران اسلامی را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم فرش دستباف ابریشم صادرات غیرنفتی فرهنگ و هنر ایران سفر مقام معظم رهبری افزایش اشتغال افزایش ارزآوری نمایشگاه موزه فرش دستباف استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر