Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادیان زاده از ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر از قرآن آموزان یزدی در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در نیمه اول اسفند به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این آزمون بزرگترین رخداد قرآنی کشور و به مثابه کنکور قرآنی فراگیر ترین حرکت جمعی قرآنی در کشور است که در سالهای قبل بیش از 200 هزار نفر از آن استقبال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 97 نیز بیش از 8000 نفر از علاقمندان به قرآن در دارالعباده یزد در این آزمون ثبت نام کرده اند.

 

وی افزود این آزمون به صورت انفرادی و  با توجه به رعایت نکات بهداشتی کاملا مجازی در 14 رشته شامل : ترجمه سوره بقره ، تفسیر سوره بقره ، نهج البلاغه، دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه ، سبک زندگی و سیره معصومین و حفظ قرآن در 9 رشته ( جزء 30، جزء اول، سوره بقره، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء ، 20 جزء، 25 جزء و حفظ کل) برگزار می شود و رشته حفظ کل آزمون در مرحله دوم به صورت شفاهی خواهد بود.

 

جوادیان زاده گفت: ثبت نام در این مرحله از آزمون تا 15 بهمن ادامه دارد و علاقمندان می توانند به سامانه آزمون های سراسری قرآن و عترت به نشانی اینتر نتی WWW.QURANEDU.IR مراجعه نمایند. وی افزود: هر نفر میتواند در 6 رشته ثبت نام نماید همچنین  به قبول شدگان در این آزمون گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت و به افرادی که نمره بالا کسب کنند تقدیر نامه اهدا خواهدشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این نکته که آزمون در دو گروه سنی زیر 10 سال و بالای 10 سال خواهد بود افزود:در گروه سنی زیر 10 سال با توجه به شرایط خاص سنی و آموزشی آزمون به صورت ویژه برگزار خواهدشد

 

وی در خصوص جوایز آزمون افزود: معاونت قرآن و عترت برای تمام حافظان کل که نمره نهایی 100 را کسب کنند مبلغ 10 میلیون ریال و آن دسته که حائزنمره 90 به بالا شوند 300 میلیون ریال به عنوان هدیه اختصاص خواهد داد. همچنین برای 2000 نفر از قبول شدگان بالای 10 سال به قید قرعه 10 میلیون ریال و برای 500 نفر از پذیرفته شدگان زیر 10 سال 150 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: با توجه به اینکه دارالعباده یزد برای اولین بار در کشور عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را کسب نمود این اداره کل برای ترویج فرهنگ مراجعه به این کتاب نورانی 100 جایزه ویژه برای شرکت کنندگان در این رشته اختصاص داده است .

 

استان یزد جزء 6 استان برتر کشور در ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت

رییس ستاد استانی برگزاری نوزدهمین دوره آمون سراسری قرآن و عترت گفت: تا کنون 5116 نفر از مشتاقان کلام وحی در استان یزد در این دوره از آزمون ثبت نام نموده اند که استان را در جایگاه چند موسسه برتر کشور قرارداده است و از این تعداد 2877 نفر مربوط به شهرستان یزد است. وی افزود میبد با ثبت نام 1000نفر جایگاه دوم را به لحاظ تعداد داوطلبان کسب نمود که با توجه به جمعیت این شهرستان و ثبت نام بیش از 1% در آزمون جای تقدیر  از مردم متدین و موسسات فعال آن شهرستان دارد.

 

مدیر اولین پایتخت صحیفه سجادیه در بیان رتبه بندی موسسات بیان داشت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت جواد الائمه یزد با ثبت نام 1452 نفر جایگاه دوم در بین موسسات کشور و رتبه اول در بین موسسات استان  کسب نموده است. موسسه حضرت معصومه میبد باثبت نام 482 نفر و موسسه بهار دلهای میبد با 348 نفر رتبه دوم و سوم ثبت نام موسسات استان را کسب نموده اند.

 

وی از همه ی علاقمندان به کلام وحی در استان دعوت نمود با حضور و ثبت نام خود و اعضای خانواده در این آزمون و در چند رشته ضمن ایجاد روحیه نشاط به بالا بردن دانش دینی خود وجهه همت گمارند. وی با توجه به نقش مادران درتربیت و هدایت مسیر فرهنگی خانواده از آنان خواست اعضای خانواده به ویژه فرزندان را به حضور در این حرکت بزرگ قرآنی دعوت کنند.

 

وی انتظار ویژه را متوجه فعالان حوزه فرهنگ دینی و مساجد دانست و افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار روحانیان، مداحان، فعالان هیات های مذهبی محافل دینی و خانوادگی و مساجد در هدایت قلوب و افکار به فرهنگ دینی و تبعیت مردم و جوانان متدین از آنان  دعوت این عزیزان را موجب رونق این رخداد و بالا رفتن دانش و روحیه قرآنی بین فعالان دینی دانست و از این گروه درخواست نمود با تبلیغ و اطلاع رسانی مناست زمینه بیشتر شرکت مردم در بزرگترین رخداد قرآنی کشور را فراهم کنند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آزمون سراسری قرآن و عترت آزمون سراسری قرآن و عترت میلیون ریال کسب نمود ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)

به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

برای دریافت دفترچه سوالات مورد نظر از اینجا دانلود کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود