Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد حیدری  معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در چهل و یکمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که با حضور روسای واحدهای دانشگاهی  این استان در سالن شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شده بود، با اشاره به افزایش تعامل و همکاری بین دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی  گفت: با حمایت نمایندگان مجلس، در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400، معافیت دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت عوارض و تغییر کاربری املاکی که مادام در اختیار دارد به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین جهش و شروع حرکت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر طهرانچی رییس این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این دوران شاهد راه اندازی سامانه های مختلفی ازقبیل آموزشیار، پژوهشیار، آموزش مجازی، مالی، دانشجویی، رفاهی، ساجد و همچنین تفکیک معاونت های فنی و علوم انسانی، توسعه و ارتقای پارک علم و فناوری، راه اندازی مجمع امور خیرین و وقف، انعقاد تفاهم نامه های مختلف و ... از جمله کارهای بزرگ این دانشگاه در این دوران بوده است.

 حیدری همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های متعدد با ارگانها و سازمانهای مختلف کشور از قبیل وزارت نفت، بهزیستی، نیروی مسلح، نیروی دریایی، وزارت ورزش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه عملیه گفت: این تفاهم نامه ها به منظور تخصص گرایی، درآمد زایی، حل مساله، تحول آفرینی و فن آوری به امضا می رسند و واحدهای دانشگاهی می توانند از این فرصت برای ارتقای علمی و تحقیقاتی استفاده کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست گسترش و ارتقای کیفی مباحث رفاهی و معیشتی کارکنان و اعضای هیات علمی را از اولویت های این دانشگاه دانست و اجرای طرح فرهیختگان به منظور اعطای تسهیلات کم بهره به دانشجویان، اساتید و کارکنان، انعقاد تفاهم نامه با فروشگاه رفاه و ارتقای بیمه درمان را از جمله این موارد خواند.

وی با بیان اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی معتقد به افزایش حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی نسبت به دانشگاه های دولتی است گفت:  با توجه به هزینه و درآمدها و  عدم اختصاص بودجه و کمک دولتی، این طرح در دانشگاه با توجه به درآمدهای محدود دانشگاه، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.  

حیدری با بیان این مطلب که طرح "هر کارمند یک خانه" به منظور تهیه خانه مسکونی برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است افزود: در آینده ای نزدیک  قراردادی به این منظور با وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست نیز با بیان این مطلب که  انقلاب اسلامی مرهون و مدیون شهدای گرانقدری است که امرروز فضای تکاپو و تلاش را برای همگان فراهم کردند گفت: آنچه در گذشته انقلاب اسلامی شاهد بودیم از جنگ با مخالفان داخلی تا مبارزه با دشمنان خارجی و 8 سال دفاع مقدس همگی جز با اتکا و توکل به خداوند ممکن نبود و میسر نمی شد.

حیدری افزود: آنچه در استان خوزستان اتفاق افتاد حاصل مجاهدت همه اقوام، قبایل، خانواده ها و اقشار مختلف جامعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزشهای آن بوده است و جابه جای این استان جای یک مجاهد و فرشته الهی است.

دانشگاه ها می توانند به کمک مسئولین مشکلات کشور را حل کنند

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در چهل و یکمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، تاکید کرد: دانشگاه ها باید تامین نیاز جامعه چه در بحث علمی و چه در بحث صنعتی و اقتصادی را هدف خود قراردهند.

یوسفی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی وارد کارهای اجرایی کشور شده و بخشی از بار مشکلات کشور را به دوش می کشند، که این موضوع حاصل تلاش تمام کسانی است که در این مجموعه زحمت کشیدند.

توسعه علم و دانش مبتنی بر ارتقای شرکت های دانش بنیان است

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که توسعه علم و دانش یکی از ماموریتهای دانشگاه گفت: توسعه علم و دانش مبتنی برتوسعه، تقویت و ارتقای شرکت های دانش بنیان است.

براتی بومی سازی صنایع، مدیریت هزینه و بودجه،   افزایش جذب دانشجو، تمرکز بر تحقق بودجه و عدم انحراف از آن، فعال کردن کانونها و نشریات دانشجویی و اساتید، برگزاری موفقیت آمیز آموزش های مجازی، ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری، گسترش شرکتهای دانش بنیان و عملیاتی کردن طرحهای درآمد زایی را از جمله فعالیتهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر خواند.

انتهای پیام /

تبدیل شدن اعضای هیات علمی به شرکت های مرتبط با صنعت

دکتر سید محمد جواد صدری مهر مدیرکل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با توجه به حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم (کارآفرین) دانشگاه آزاد اسلامی را در در این برهه پیشتاز دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان که دارای تشکیلات متحد، منسجم و درهم تنیده است که یکی از مزیتهای مهم این دانشگاه در کارآفرینی  است.

وی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی را  مورد اشاره  قرار داد و گفت: هیچ گونه مانعی برای توسعه فعالیت و نوآوری وجود ندارد.

صدری مهر افزود: یکی از راه های حل مسایل و مشکلات جامعه طرح درست مسایل و مشکلات است. اگر مشکلات و مسایل به صورت صحیح و کارشناسی شده و متناسب با منطقه و بومی طرح شود راه حلی که پیدا می شود کار آمد بوده و می توانیم حله مسئله مفید برای صنعت و جامعه داشته باشیم.

صدری مهر با تاکید به این مسئله که واحدهای دانشگاهی ارتباط با صنایع را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند از تبدیل شدن اعضای هیات علمی به شرکت های مرتبط با صنایع و دانشگاه خبر داد.

همچنین در این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر حسن براتی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر تقدر و تشکر به عمل آمد.

در پایان این نشست، روسای واحدهای دانشگاهی به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مسایل و مشکلات دانشگاه های خود پرداختند.

پیش از این نشست نیز، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه شرکت کنندگان در این نشست با حضور بر مزار دو شهید  گمنام واحد اهواز، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

حمید انصاری کد خبر: 1088311 برچسب‌ها احمد حیدری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان فرج اللله براتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: احمد حیدری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاهی اعضای هیات علمی دانش بنیان استان خوزستان دانشگاه ها تفاهم نامه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است