Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، املت‌ها از غذا‌های خوشمزه و ساده، ولی لطیف و متنوع بوده و بسیار مورد استفاده همگان است. بسیار آسان تهیه می‌شوند، ولی فقط دقت کافی را می‌طلبند.

برای تهیه املت‌ها همیشه از تابه ضخیم، صاف و ترجیحاً از ماهی تابه تفلون استفاده نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشد.

به ازای هر عدد تخم مرغ یک قاشق سوپ‌خوری شیر را به آن اضافه کنید و برای از بین بردن زخم آن از اندکی جوز بویا، پودر تخم گشنیز یا پودر فلفل بهار استفاده نمایید تا ضمن از بین بردن بوی زخم تخم مرغ، طعم و عطر خوبی هم به املت‌ها بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این که مایه را در ماهی تابه ریختید و همه مواد را هم سطح پخش کردید، تابه را به مدت یک دقیقه تکان ندهید و اجازه دهید تا ته آن بسته شود سپس حرارت را کم کرده و با در بسته بپزید.


مواد لازم برای ۴ نفر:

سیب زمینی ۱۵۰ گرم نگینی خرد شده

زردچوبه، نمک، فلفل و محلول زعفران غلیظ به مقدار لازم

پیاز ۵۰ گرم، نگینی خرد شده

روغن مایع به میزان لازم

قارچ ۵۰ گرم، نگینی خرد شده

کراکف یا سوسیس سه چهارم پیمانه، نگینی خرد شده

پودر تخم گشنیز و ادویه مورد نظر به اندازه دلخواه

ذرت ۶۵ گرم، کنسرو شده

تخم مرغ کامل ۴ عدد

شیر یک دوم پیمانه

جوز بویا اندکی، رنده شده

آرد سفید ۶۵ تا ۷۰ گرم، الک شده

بیکینگ‌پودر یک دوم قاشق چای‌خوری، الک شده

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از رمز و راز‌های پخت قورمه سبزی جا افتاده و کتف و بال خوشمزه با سس ماست تا انواع دتاکس واتر برای سم زدایی بدن + تصاویر


روش تهیه:

* ابتدا پوست سیب زمینی شسته شده را جدا و نگینی خرد کنید و با کمی آب، زردچوبه، نمک و محلول زعفران تا حدی بپزید که پخته، ولی له نشود.

* پیاز را با روغن مایع تفت دهید تا نرم و براق شود سپس قارچ را اضافه کنید و اجازه دهید تا آب قارچ تبخیر شده و کمی تفت داده شود.

* سپس کراکف را اضافه کنید و هم بزنید.

* پودر تخم گشنیز، ادویه مورد نظر، نمک، فلفل و ذرت را افزوده، مخلوط نمایید و مایه را از روی حرارت بردارید.

* تخم مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با مفتول (ویسک) بزنید.

* سپس شیر، جوز بویای رنده شده، محلول زعفران، نمک و فلفل را اضافه کرده و آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را به تدریج افزوده و با مفتول (ویسک) مخلوط نمایید. این مایه را با مواد فوق مخلوط کنید.

* تابه (چند ضلعی) را روی حرارت قرار داده و روغن مایع را اضافه کنید. دیواره تابه را هم کاملاً چرب کنید و اجازه دهید تا روغن گرم شود.

* سپس مایه را در تابه بریزید و سطح روی آن را صاف کنید. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کرده، اجازه دهید تا مایه بسته و مغز پخت و طلایی رنگ شود.

* در ماهی تابه را برداشته و بشقاب مناسب و صافی را روی تابه قرار دهد سپس انگشتان دو دست را زیر دستگیره‌های تابه قرار داده و دو انگشت شست را هم به بشقاب چسبانده و کنترل شده و با دقت املت را به روی بشقاب برگردانید.

* سپس خیلی با دقت و آهسته مجدداً آن را به ماهی تابه منتقل کنید و در آن گذاشته و روی حرارت کم قرار دهید تا طرف دیگر آن هم طلایی خوش‌رنگ شود.

* بشقاب سرو مورد نظر را روی تابه قرار داده و املت را به روی آن برگردانید و با سبزیجات فصل تزیین سپس آن را سرو کنید.

املت فوق را می‌توانید برای صبحانه، ناهار، شام و میان وعده و حتی به عنوان پیش غذا و با سس دلخواه استفاده کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه اجازه دهید نگینی خرد شده اضافه کنید ماهی تابه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند