Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:49:48 GMT

افزایش۲۰ درصدی آهوان کیش در۴ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۴۴۸۲

افزایش۲۰ درصدی آهوان کیش در۴ سال گذشته

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مریم محمدی با اشاره به اینکه طبق آخرین سرشماری در سال ۹۵ تعداد ۷۸۰ راس آهو در سراسر جزیره شمارش شده بود گفت: پس از گذشت ۴ سال از آخرین سرشماری، اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با هدف بررسی وضعیت جمعیتی و نرخ رشد سالانه آهوان ، طرح آمار برداری مجدد را اجراکرد.

به گفته محمدی طرح سرشماری جمعیت آهوان روز جمعه ۱۰ بهمن در تمامی نقط جزیره آغاز شد که پس از جمع بندی تعداد شمارش شده توسط شرکت کنندگان و آمار برداری آهوان موجود در فنس پارک آهوان و پایگاه هوایی، تعداد کل آهوان موجود در تمامی زیستگاه های جزیره ۹۳۶ راس اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان اینکه جزیره کیش با توجه به تنوع پوشش گیاهی(درخت، درختچه، بوته) و نواحی مسطح و هموار از شرایط آب و هوایی و زیستگاهی مناسبی برای زندگی آهوان برخوردار است گفت : همین شرایط طبیعی مناسب، مسئولان وقت محیط زیست را بر آن داشت تا در سال ۱۳۶۳ زمینه انتقال ۳۰ راس آهو از جزیره خارک به جزیره کیش رافراهم کنند که خوشبختانه با توجه به اقدامات حفاظتی مناسب و حس مسئولیت پذیری و فرهنگ بالای زیست محیطی ساکنان روز به روز بر جمعیت آنها افزوده شده است .

رییس اداره محیط زیست اظهار داشت : حیات وحش سرمایه ملی و طبیعی هرکشور بوده و حفاظت از آن برای آیندگان و زیست بوم های طبیعی بسیار ضروری است.

محمدی گفت: در تمامی کشور های دنیا برای مدیریت هر چه بهتر جمعیت و زیستگاه های گونه های وحشی برنامه های سرشماری و آمار برداری آنها در زیستگاه های مختلف اجرامی شود که با توجه به آزاد بودن گونه های حیات وحش در طبیعت، مشاهده و سرشماری آنها بسیار دشوار بوده و نیازمند نیروی انسانی متناسب با وسعت منطقه، دقت عمل و شناخت کامل محیط و رفتارشناسی حیات وحش است.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: درجزیره کیش برای اجرای طرح سرشماری با یک فراخوان عمومی از تمامی علاقمندان به طبیعت و محیط زیست جهت شرکت دراین برنامه دعوت شد که خوشبختانه با استقبال چشمگیر ساکنان کیش همراه بود.

وی افزود: از میان شرکت کنندگان تعداد ۵۰ نفر داوطلب انتخاب شدند و پس از برگزاری جلسه توجیهی، زیستگاه های کل جزیره به ۶ ناحیه تقسیم شد که مسئولیت شمارش هر منطقه بر عهده یکی از محیط بانان قرار گرفت و بسته به وسعت هر بخش شرکت کنندگان در نواحی تعیین شده تقسیم شدند تا برنامه شمارش آهوان بادقت اجرا شود.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش حیات وحش کیش جزیره کیش حیات وحش اخبار کنکور محیط زیست جزیره کیش حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان