Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:18:23 GMT

فرماندار: کاربری زمین‌های سیاسرد بروجن کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۴۵۸۳

فرماندار: کاربری زمین‌های سیاسرد بروجن کشاورزی است

مسعود ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بنگاه‌های مشاور املاک نباید زمین‌های کشاورزی سیاسرد، دره‌ریز و سایر نقاط شهر را با ادعای کاربری‌های دیگر بفروشند و  مردم توجه کنند هر زمینی را تنها می‌توانند با همان کاربری اصلی (کشاورزی) خریداری کنند.
ملکی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز با هرگونه تخلف در این بخش به‌شدت برخورد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تفرجگاه گردشگری سیاسرد بروجن یادآور شد: این منطقه یک‌هزار و ۱۷۷.۴ هکتار وسعت دارد که از این سطح ۶۰۸.۲ هکتار ملی و ۵۶۹.۲ هکتار مستثنیات است.
فرماندار بروجن اظهار داشت: در سیاسرد بروجن ۹۵ هکتار باغ قدیمی و ۱۸۰ هکتار باغ نوبنیاد و در حال گسترش وجود دارد.
وی با اشاره به وسعت ۷۹۰ هکتاری منطقه دره‌ریز بروجن گفت: از این سطح ۳۶۲ هکتار زمین‌های ملی و ۴۲۸ هکتار زمین مستثنیات است.
ملکی تاکید کرد: متاسفانه هم‌اکنون افزون‌بر ۵۰ درصد زمین‌های سیاسرد و دره‌ریز بروجن از طریق دیوارکشی، فنس‌کشی، اتاق‌سازی و روش‌های غیرقانونی دیگر تغییر کاربری پیدا کرده‌اند که باید از این اقدام جلوگیری شود.
وی افزود: همچنین امور اراضی جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، شهرداران، دهیاران و بخشداران به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل اجتماعی ،از ادامه این روند پیشگیری و افراد را برای سپری کردن مراحل قانونی راهنمایی کنند.
فرماندار بروجن تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های ۱۲ سال گذشته و لزوم صرفه‌جویی در منابع آب، پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی تخصصی و مرتبط در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن نسبت به اجرای طرح‌های اقتصادی با هدف بهره‌مندی عموم مردم جامعه اقدام و نرخ اشتغال را تقویت کنند.
وی یادآور شد: هرگونه ساخت و ساز درون و یا خارج از حریم و محدوده شهرها و روستاها باید براساس ضوابط قانونی باشد.
فرماندار بروجن اظهار داشت:هیچ‌کدام از شرکت‌های خدمات‌رسان  نمی‌توانند به ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون ضابطه در درون و یا خارج از حریم و محدوده شهرها و روستاها امتیاز و انشعاب واگذار کنند.
وی با اشاره به برخی ساخت و سازها در منطقه دره‌ریز بروجن گفت: در صورتی که این فعالیت‌ها در زمین‌های مستثنیات باشد، مالکان می‌توانند برای انجام روند قانونی و دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند.
ملکی تاکید کرد: در همین راستا هرگونه ساخت و ساز خارج از ضوابط قانونی قلع و قمع می‌شود.
وی افزود: پیگیری‌هایی برای قانونی کردن ساخت و سازهای موجود مربوط به قبل از سال ۱۳۸۵ انجام شده است که با همکاری شهرداری، امور اراضی، جهادکشاورزی و منابع‌طبیعی و آبخیزداری و ساماندهی و تبدیل کاربری آن به طرح‌های گردشگری و یا باغ‌شهر قابل انجام است.
به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها دلالان بروجن چهارمحال وبختیاری سازمان امور اراضی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلالان بروجن چهارمحال وبختیاری دلالان بروجن چهارمحال وبختیاری سازمان امور اراضی کشور اخبار کنکور دره ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج