Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها‌- گرانی، بی‌کیفیتی و کمبود لوازم یدکی خودرو در این روزها سوهان روح شهروندان زنجانی شده و دلالان به‌راحتی در این آشفته بازار جولان می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قصه غوغای گرانی در اقلام مختلف مصرفی در این روزها تبدیل به ماجرایی تکراری شده است اما هرگز برای مردم عادی نخواهد شد چرا که درآمدها در این شرایط کفاف نیاز مردم را نمی‌دهد و هر لحظه قیمت‌ها سیر صعودی به خود می‌گیرند و این در حالیست که با توجه به تورم، توان مردم و ارزش حقوق‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کالاهای مصرفی برای مردم "خودرو" است، در قرن حاضر خودرو یکی از وسایل ضروری برای زندگیست و به طور متوسط هر خانواده حداقل دارای یک خودرو می‌باشد اما اصل ماجرا اینجاست که هزینه‌های نگهداری از خودرو و لوازم یدکی آنچنان سر به فلک گذاشته‌اند که اصلا مقرون به صرفه نیستند.

با این حال مشکل تنها محدود به گرانی محدود نمی‌شود و گلایه‌ها در خصوص بی‌کیفیت بودن لوازم یدکی موجود در بازار و گاها کمبود برخی اقلام وجود دارد. در حالیکه کالاها کیفیت مناسب ندارند طبیعتا فواصل زمانی مورد نیاز مراجعه به تعمیرگاه هم کوتاه‌تر می‌شود و خدمات بی‌کیفیت هر بار گران‌تر از مرحله قبل ارائه می‌شوند و چوب این گرانی تنها دامن‌گیر مردم می‌شود.

بر این اساس سئوال اینجاست که دلیل این آشفته بازار لوازم یدکی خودرو چیست؟ این حجم از گرانی و کمبود کالای مقطعی در نتیجه کدام کم‌کاری رخ می‌دهد؟ آیا بازرسان نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند؟

اسماعیل مسلمی، رئیس بازرسی و نظارت سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وارداتی بودن برخی از اقلام لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت لوازم یدکی شده است بر این اساس مقرر شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری اداره استاندارد نسبت به بازرسی از عرضه لوازم یدکی خودرو تقلبی و غیر استاندارد در استان اقدامات لازم را به عمل آورد.

تسنیم از گرانی گوشت قرمز در بازار مازندران گزارش می‌دهد؛ قاچاق دام سبک در استان بیداد می‌کندناکامی نظارت بر بازار کردستان در ایجاد ثبات/ گرانی‌ها سفره مردم را خالی‌تر کردشیب تند گرانی به بازار مصالح ساختمانی ‌رسید / تبعات گرانی صنعت ساختمان را به خواب فرو بردافزایش قیمت قند و شکر در استان زنجان غیرقانونی است/ با متخلفان برخورد می‌کنیم

وی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به بازرسی و نظارت از مراکز عرضه لوازم یدکی شبانه روز تلاش می‌کنند و تا پایان سال بازرسی‌ها در استان تشدید می‌شود. 

رئیس بازرسی و نظارت سازمان صمت استان زنجان تصریح کرد:  درصد زیادی از  لوازم یدکی موجود در بازار تقلبی است و باید لوازم یدکی بی‌کیفیت و تقلبی از چرخه خارج شود و علت عرضه بیشتر این لوازم یدکی هم این است که فروشندگان سیار لوازم یدکی بی‌کیفیت را به تعمیر‌گاه‌های خودرو می‌فروشند. 

وی با بیان اینکه در 9 ماه سال‌جاری با همکاری اتحادیه لوازم یدکی خودرو، اداره استاندارد و اتاق اصناف استان زنجان بیش از 710 مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم یدکی خودرو انجام شده است، گفت: طی این بازه زمانی 39 فقره پرونده تخلف در زمینه گران فروشی و عرضه لوازم یدکی تقلب به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است. 

با این حال اگر اوضاع بازار چنین آشفته است و کام فروشنده و خریدار تلخ، تنها یک علت دارد و آن کمبود و کافی نبودن نظارت‌هاست. حقیقتا این است به قدری بازار لوازم یدکی آشفته است که باید بازرسان تلاش خود را در این زمینه افزایش دهند. میزان نارضایتی از بازار لوازم یدکی همچنان توسط مردم وجود دارد و به نظر می‌رسد دلالان در این بازار به راحتی جولان می‌دهند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لوازم یدکی خودرو عرضه لوازم یدکی استان زنجان بی کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق به جایگاه صدق در آیات و روایات پرداخت و ضمن گرامی‌داشت روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه و روز کارگر و روز هلال احمر به پیروزی‌های مختلف جوانان ایرانی در عرصه‌های دفاعی و ورزشی اشاره کرد.

وی افزود: همانطور که مردم غیرت و توانایی ایرانیان را در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی و ورزشی و غیره دیده‌اند انتظار دارند دولتمردان با یک عملیات انقلابی و وعده صادق، طوفان اقتصادی ایجاد کنند تا شاهد کاهش تنش اقتصادی و ثبات قیمت کالاها در بازار و بی اثر کردن تحریم‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا به سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور به پارسیان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با شنیدن حرف‌های مردم به مشکلات واقعی رسیده و با اقدامات جهادی گره‌ها را از زندگی مردم شریف و نجیب هرمزگان باز کنید.
 
امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش دیگر بر لزوم پیگیری مصوبات و وعده‌های نماینده دولت در سفر به شهرستان پارسیان در ضمن سفر دوم هیات دولت تأکید کرد و گفت: ما بیش از ۲۰ مورد از مطالبات مردم را به نماینده دولت در آن سفر به شهرستان بیان داشتیم ایشان با روی گشاده قول پیگیری جدی تا تحقق مطالبات را دادند پیرامون دو مورد از آنها دستوراتی را به بخش‌های مربوط صادر کرده‌اند و طی نامه ای ما را مطلع کردند که درباره ۱_اختصاص حق آلایندگی تاسیسات مستقر در عسلویه به پارسیان ۲_و در مورد احداث بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در شهرستان است و هم این دو مورد و هم سایر موارد و مطالبات که ما اطلاعی از پیگیری آنها نداریم باید دنبال شود.
 چه کسی باید پیگیر این کارها باشد؟ نماینده مجلس، نماینده دولت در شهرستان و نماینده دولت در استان ومردم منتظرند تا این بزرگواران با پیگیری دنبال تحقق این وعده‌ها باشند.
 
امام جمعه شهرستان در بخش پایانی خطبه به اعتراضات گسترده دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و بیان داشت: این روزها دانشگاه‌های آمریکا در اختیار جوانان دانشجو و استاد آمریکایی حامی فلسطین و جبهه مقاومت و دشمن رژیم غاصب صهیونیستی است پیام‌های انقلاب اسلامی صادر شد و همه دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا را فتح کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس