Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:19:06 GMT

پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۲۳۸

پرونده‌های قاچاق در مرز بازرگان ۵۰ درصد کاهش یافت

مجتبی بازگیر روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۵۲۲ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۶ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده پرونده قضایی تشکیل شده در این گمرک از ابتدای سال جاری مربوط به قطعه صنعتی، گازوئیل، مشروب الکلی، لوازم یدکی، البسه، دارو، مواد خوراکی، مواد مخدر، لوازم پزشکی، لوازم پرینتر، آرایشی و بهداشتی و سیگار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل گمرک بازرگان بیان کرد: کالاهای قاچاق به کمک دستگاه‌های کنترلی و سامانه ایکس‌ری حین ورود و خروج کامیون‌ها و اتوبوس‌ها کشف و ضبط می شود.

وی ادامه داد: از ۶۱۷ پرونده تشکیل شده در خصوص قاچاق ۴۳۹ مورد آن بالای ۱۰میلیون ریال و ۱۷۸ مورد، زیر ۱۰ میلیون ریال است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان است.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو اختصاصی ایرنا مرز بازرگان کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو اختصاصی ایرنا مرز بازرگان کالای قاچاق اخبار کنکور آذربایجان غربی گمرک بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه هشتم بدوی شهرستان اصفهان گفت: پرونده حمل کالای قاچاق جاسازی شده در یک دستگاه کانتینر به ارزش ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در شعبه هشتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
سید عبد الرحیم قاسمی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده علاوه بر ضبط کالای قاچاق متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۹۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان