Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقش حماسی مردم در پیروزی انقلاب بسیار برجسته است؛ اراده پولادین این ملت و حضور مستمر و دائمی آنان در صحنه‌های مورد نیاز، مهر تضمین پیش روندگی انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، پیروزی انقلاب اسلامی ایران فصل جدیدی در تاریخ را رقم زد، پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) و با پشتیبانی مردم نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله حکومت شاهنشاهی را در هم شکست و برای همیشه سرنگون کرد و هیچگاه بهمن ۵۷ از اذهان ملت پاک نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت پهلوی یک حکومتی شاهنشاهی و در قالب همان نظام ارباب و رعیتی بود که به واسطه قرار گرفتن و تکیه بر صندلی پادشاهی، ظلم و زور را در دستور کار داشتند و سال‌های حکومت‌شان، مقطعی سیاه در تاریخ بود و وابستگی شدیدی به بیگانگان داشتند.

وابستگی حکومت پهلوی به غرب

در طول سال‌ها حکومت پهلوی، ملت ایران تنفر و خشم زیادی از دیکتاتوری شاهنشاهی داشتند و هر روز که می‌گذشت تسلط بیگانگان به کشور بیشتر می شد تا جایی که حتی در انتخاب های وزرا، نقش کشورهای خارجی از جمله آمریکا و انگلیس مشهود بود.

غرب در طول سال‌های حکومت پهلوی از منافع ایران فراوان بهره می برد، بی عرضگی سلطنت طلبان در حدی بود که بسیاری از کشورهای غربی از منافع کشور چپاول می کردند و پهلوی که مشغول عیش و نوش بود توجهی به این موارد نداشت.

امام خمینی(ره) نخستین گام را برای حکومت اسلامی برداشت

سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جرقه هایی برای سرنگونی حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی زده شده بود، امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران نخستین گام ها را برای روی کار آمدن یک حکومت اسلامی در کشور برداشت و با این اقدام بسیاری از کسانی که تمایل به حکومت اسلامی داشتند به سخنان امام(ره) لبیک گفتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدام کردند.

نخستین جرقه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سال ۴۲ زده شد، در روز۱۳ خرداد همان سال به دنبال سخنرانی امام خمینی(ره)، ایشان دستگیر شدند و مردم در ۱۵ خرداد در اعتراض به این اقدام پهلوی به خیابانها آمدند و در این روز تعداد زیادی از هموطنان به شهادت رسیدند.

هر بار که مردم در اعتراض ها و قیام ها به خیابانها می آمدند و علیه حکومت پهلوی اقدام می کردند صدای گلوله دشمن همه جا را در بر می گرفت و تعداد زیادی از معترضان به شهادت می رسیدند.

سالها از ظلم و زور حکومت پهلوی در کشور می گذشت و مردم از همه سیاهی و تاریکی به ستوه آمده بودند، امام خمینی(ره) با آگاهی و بصیرت وارد میدان شدند و مردم نیز برای استقرار حکومت اسلامی به ندای امام(ره) لبیک گفتند.

نقش مردم در پیروزی انقلاب

پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهمترین واقعه تاریخ بود که به وقوع پیوست و نقش مردم در پشتیبانی از حکومت اسلامی آنچنان قوی و محکم بود که رژیم پهلوی را به عقب راند.

مردم به رهبری امام خمینی(ره) به صحنه آمدند و سرانجام پس از سالها تلاش و مجاهدت، انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید اما در طول ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، ملت ایران همیشه در صحنه حاضر شده و در راهپیمایی ها، انتخابات، حماسه ۹ دی و دیگر عرصه ها با حضور اعلام کرده اند که همیشه پشتیبان نظام هستند و هیچگاه دست از آرمانهای خود بر نمیدارند.

اما آنچه سبب شکست دشمن شده، حضور ملت ایران در صحنه بوده است؛ طی این سالها دشمنان اسلام تلاش داشتند با توطئه هایی بین مردم و نظام فاصله بیندازد اما ملت ایران سالهاست در مسیر ترسیم شده امام(ره) و انقلاب و رهبری قدم برمی دارند و همه ترفندهای دشمن در این سالها شکست خورده است.

حرکت جهادی در گام دوم انقلاب

حالا چند سالی است که انقلاب اسلامی ایران وارد گام دوم انقلاب شده و قرار است در گام دوم انقلاب اهداف و برنامه ها به همانگونه دنبال شود و انقلاب اسلامی ایران به همه دنیا صادر گردد.

امروز کشورهای زیادی با تاسی از انقلاب اسلامی ایران در برابر زورگویان ایستاده اند تا ریشه ظلم را بخشکانند، دشمن متوجه شده که اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران در دنیا بسیار زیاد است و هر روز نوری تازه در دل مستضعفان عالم روشن می شود، اگرچه دشمن نقشه های شومی را طراحی می کند اما این نقشه ها در این سال ها نقش بر آب شده و نهال نوپای انقلاب امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

حضور پرشور مردم برای روی کار آمدن حکومت دینی

امیر علی حیدر امیری تحلیلگرمسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در دوران حکومت پهلوی، رژیم ستمشاهی از افزایش آگاهی سیاسی مردم جلوگیری و به گونه ای رفتار می کرد که مردم به سمت اقدامات و کارهای سیاسی نروند.

وی افزود: روحانیت متوجه این موضوع شدند و نخستین تلاش ها را در راستای افزایش آگاهی و بصیرت در پیش گرفتند به طوری که در همه محافل و منبرها برای روشنگری و آگاهی بخشی مردم استفاده کردند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: برهمین اساس، روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران در اذهان ملت ایران نقش بست و زمینه لازم برای ایجاد حکومت دینی فراهم شد و برای نظام دینی همه مردم همراه و یکپارچه وارد میدان شدند.

امیری عنوان کرد: وقتی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخاستند و وارد میدان شدند، کسی نتوانست جلوی آنها را بگیرد و در سال های قبل از پیروی انقلاب ملت ایران در قیام ها و اعتراض ها حضوری پرشوری داشتند و و در همه شهرهای کشور مردم اقداماتی را برای سرنگونی حکومت پهلوی در پیش گرفتند.

هراس دشمن از اتحاد ملت ایران

وی بیان کرد: اگرچه در بسیاری از قیام ها تعداد زیادی از هموطنان در برابر حکومت پهلوی می ایستادند و جان خود را تقدیم می کردند اما این سبب نشد تا مردم در این مسیر ناامید شوند بلکه هر روز با امید بیشتر برای ایجاد جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه می شدند.

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: نیروهای رژیم پهلوی قادر به کنترل و جلوگیری از حضور مردم در صحنه نشد و حضور مردم آنچنان حساس و تاثیر گذار بود که این انقلاب به رهبری امام(ره) و با پشتیبانی مردم در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

امیری با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در صحنه ها مختلف هراس دارد، گفت: در یوم الله های مختلف ملت ایران در صحنه بوده اند و دشمن از این حضور نگران است و سعی دارد مردم را از نظام جدا کند و به سمتی سوق دهد که مردم نظام را همراهی نکنند اما در این سال‌ها دست دشمنان رو شده و ملت ایران تمام قد پشتیبان نظام هستند.

بهار انقلاب در زمستان ۵۷

امسال ملت ایران چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیرند، اگر چه با توجه به شرایط کرونا امسال قدری جشن ها متفاوت برگزار می شود اما همان حال و هوا در بین همه مردم وجود دارد، بهار انقلاب در زمستان ۵۷ خاطره ای تاریخی و ماندگار است که مهمترین و بزرگترین واقعه تاریخ ایران محسوب می شود.

دهه فجر که از راه می رسد خاطرات زیادی در ذهن مردم دوباره تداعی می شود، خاطراتی از ورود تاریخی امام(ره) به وطن، سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره)، استقبال بی نظیر مردم از معمار کبیر انقلاب و دهه ای که سرشار از خاطرات شیرین است، هر سالی که می گذرد این خاطرات با شور خاصی برای نسل جوان بازگو می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی ره حکومت اسلامی حکومت پهلوی ملت ایران امام ره سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اجلاسیه شهدا و رزمندگان شهرستان باشت با تاکید بر اینکه با ظهور امام زمان (عج) همه عالم شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید گفت: آنچه در روز عاشورا گذشت باعث شد تا هر مصیبتی برای ما قابل تحمل شود برای همین است غم از دست دادن فرزند برای مادران و پدران شهید قابل تحمل می شود. 
سردار فدوی افزود: شهدا به بالاترین مقام نزد خداوند رسیدند آنجا که ذهن انسان نمی‌توان گنجانده شود.
وی با بیان اینکه خداوند به شهدا اجازه شفاعت داده است عنوان کرد: در احادیث راجع به شهید و شهادت احادیث مختلفی مطرح شد این نشان از آن دارد که شهید در اسلام جایگاه خاصی دارد. 
جانشین فرمانده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با قدرت و عنایت پروردگان زخم‌ها برای شهید بسیار شیرین می‌شود، عنوان کرد: خداوند می‌فرماید من جانشین شما در خانواده شما هستم.
سردار فدوی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: به واسطه این فرهنگ است که ایران اسلامی هر روز قدرتمند‌تر و موفق‌تر است و هر روز گسترش پیدا می‌کند. 
جانشین فرمانده سپاه فتح استان با بیان اینکه بیش از ۹۲ کشور دنیا در جنگ غزه صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که سال‌ها پیش امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: این روز‌ها شاهد تظاهرات و ارائه سخنانی از نخبگان و مسئولان بسیاری از کشور‌های دنیا علیه اشغالگری رژیم صهیونستی و آمریکا هستیم.  سردار فدوی با بیان اینکه هر کسی در هر جایی که قرار دارد باید مطمئن شود به تکالیف خود عمل کرده است، اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که در مسیر محرومیت زدایی، پیشرفت و رشد کشور جمهوری اسلامی گام برداشتند و تکلیف خود دانستند که به صورت جهادی در این راستا قدم بردارند.
وی گفت: چه افتخاری بالاتر از آن است که ملتی برای مبارزه با استکبار و ظلم برخیزد و تمام قد از مظلوم دفاع کند.  سردار فدوی افزود: امکانات مادی و دنیایی دشمن، همانند زمان دفاع مقدس قابل مقایسه با کشور ما نیست، ولی آن چیزی که همیشه ما را در برابر دشمن پیروز نگه داشته است نصرت و یاری خداوند و نظر ویژه شهدا و حضور همیشگی مردم بوده است. جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ما نه تنها هیچ وقت و هیچ گونه از دشمن شکست نخورده‌ایم بلکه همیشه حرکتمان رو به جلو بوده و روز به روز به قدرت نظامی و معنوی خود افزوده ایم و این هم از نصرت و یاری خداوند بوده است. سردار فدوی با تاکید بر اینکه ما شاهد کاهش قدرت آمریکا در دنیا هستیم افزود: در سال 1401 شاهد خباثت های زیادی از سوی دشمنان بودیم ولی به یاری خدواند و همراهی همین مردم شکست خوردند.  وی ابراز داشت: دو حزب وجود دارد حزب خدا و حزب شیطان ، ما باید مواظب باشیم در حزب خدواند قرار گیریم چرا که این حزب خداوند است که همیشه پیروز است ، وزیر خزانه داری آمریکا می گوید« ما تا کنون نتوانستیم یک پیروزی در برابر جمهوری اسلامی ایران بدست بیاوریم .» و این نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران بر حق و در مسیر عدل خدواند است .  فدوی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مداوم نبرد حق و باطل در جریان بوده است گفت: از ابتدای نهضت، به این انقلاب حمله شد ولی حتی یک پیروزی را دشمن ما نمی‌تواند نام ببرد که بر آن دست یافته باشد. وی افزود: وقتی انقلابی خدایی و بر اساس موازین اسلامی باشد اینچنین بارور می‌شود و شما مردم باشت سهم بزرگی در این پیروزی دارید . وی نقش مردم در استحکام نظام اسلامی را ستود و بیان کرد: سربلندی نظام در چهل و پنج سال گذشته بخاطر شما مردم است و بدانید که خداوند طرف حق است. جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جبهه استکبار متحد الشکل برعلیه ما دسیسه می‌کنند و در هیچ مقطعی این چنین دشمنی برعلیه ملتی ثبت نشده و خود این دشمنان به شکست اذعان دارند و در مسئله نظامی حتی یک تیر به سمت این کشور شلیک نکرده اند و این فقط و فقط بخاطر وعده الهی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است که خداوند متعال به حزب الله وعده پیروزی نهایی را داده است. سردار فدوی با اشاره به جمعتی کم کهگیلویه و بویراحمد در زمان جنگ تحمیلی عنوان کرد : این استان با این جمعیت کم بیش دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و این پیام را می رساند که مردم این استان مردمی ولایتمدار هستند و با تمام توان پای انقلاب و آرمان های انقلاب بودند و هستند.  جانشین فرمانده سپاه کشور به جنگ غزه اشاره کرد و تاکید کرد: آمریکا همراه با غرب از روز اول، جنگ غزه را مدیریت  کردند و اگر آنها نبودند رژیم صهیونیستی هرگز این خطا را انجام نمی داد . غرب رژیم صهیونیستی را تامین کننده منافع خود در منطقه می داند به همین دلیل این رژیم غاصب را حمایت می کند به گونه ای که این رژیم جعلی به کنسولگری ایران حمله کرد و ما هم درسی تاریخی به آنها دادیم.  سردار فدوی گفت: امپراتوری رسانه ای غرب همه تلاش خود را به کار گرفت تا این حمله تاریخی را کمرنگ کند، ولی به لطف خدواند در این ماموریت هم ناکام ماندند و دنیا شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود. 

 

دیگر خبرها

  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده