Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@16:42:20 GMT

آیا روندکاهش قیمت مسکن تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۴۶۴

کیلیدی برای گشایش درب های توسعه در بازار مسکن؛

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار مسکن، روند دوماه اخیر قیمت مسکن را همراه با ثبات و حتی در برخی از مناطق با رکود عنوان کرده اند. صحت این امر را به راحتی می توان از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید متوجه شد. مبحثی که اهمیت دارد تداوم این روند و دلایل به وجود آمدن این ثبات نسبی در قیمت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عواملی که بازار مسکن را به سمت ثبات می برد؛

در دو سال گذشته بی سابقه ترین تورم قیمتی در بازار مسکن روی داد و این بخش بسیار مهم را بیش از پیش وارد رکود کرد. این صعود قیمتی علاوه بر مشکلاتی که برای تامین نیاز مسکن مردم ایجاد کرده، تولید مسکن را نیز کاهش داد که در نهایت به کاهش فعالیت کسب و کارهای مرتبط با این بخش منجر شد. حال که ماههای پایانی سال 99 را پشت سر می گذاریم، خبرهایی مبنی بر توقف این جهش قیمتی منتشر می شود که در صورت تداوم، می تواند در افزایش فعالیت های عمرانی بخش خصوصی و تعداد معاملات مسکن تاثیرگذار باشد.

شایان ذکر است این مهم، با کاهش نرخ ارز که در کشور ما ارتباط مستقیمی با تمام بخش های اقتصادی دارد، روی داده و امید است این دو بازار بزرگ، به صورت ساختار یافته ای توسعه یافته و روند کاهشی و ثبات خود را حفظ کنند. گفتنی است عامل دیگر این ثبات نسبی، به مباحث بین المللی باز می گردد که به طور معمول با خبرهای خوب، بازارهای کلان اقتصادی واکنش مثبت نشان می دهند.

واکنش بازار مسکن به بازگشت قیمتها در آگهی های ملکی؛

از سوی دیگر بازگشت مجدد قیمت ها به آگهی های ملکی، توانست باردیگر ثابت کند شفافیت در معاملات می تواند نتایج مثبت بسیاری داشته باشد. نمی توان افزایش فعالیت مردم و مشاورین املاک در سامانه های تخصصی مشاورین املاک را نادیده گرفت. چراکه افزایش سرعت و قدرت انتخابی که سامانه های دانش بنیانی همچون کیلید به این بخش افزوده اند، روند معاملات را تندتر کرده و در نتیجه بازاری پویاتر را رقم میزند.

گفتنی است سامانه کیلید، علاوه بر ایجاد ابزارهایی که جستجوی ملکی را راحت تر کرده و معاملاتی شفاف تر را به ارمغان می آورد، آگاهی ملکی مردم را افزایش داده و به این صورت خود مردم را به بهترین ناظر تبدیل می کند. کیلید این افزایش آگاهی را در بخش های اطلاعات بازار مسکن، تخمین قیمت لحظه ای با دریافت کدپستی، کیلیدمگ و محتواهای قابل انتشار در جراید و خبرگزاری های مختلف انجام می دهد. در این راستا به بررسی مشخصات سه محله پرمتقاضی تهران پرداخته ایم که مهمترین آنها را در ادامه می خوانید:

اجاره آپارتمان در مهران؛

مدنظر داشته باشید که دو محله به نام مهران در تهران وجود دارد. یکی در منطقه 4 شهرداری تهران که حوالی محله سیدخندان قرار گرفته و دیگری محله مهران مدنظر ما که در منطقه 5 و غرب تهران واقع شده است.

شایان ذکر است نرخ اجاره آپارتمان در مهران هم مشابه تمام محله ها با توجه به متراژ، نوع ساخت، و سایر مولفه هایی که در قیمت ملک تاثیرگذار است، تغییر می کند. می توانید برای مشاهده تمام فایلهای اجاره آپارتمان در مهران، به سامانه کیلید مراجعه کرده و با استفاده از ابزارهای نوین جستجو، بهترین گزینه ها را برای خرید یا اجاره پیدا کنید. اما برای درک بهتر نرخ املاک این محله، نگاهی به روند قیمت خرید آپارتمان در مهران که از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید استخراج شده، نگاهی می اندازیم.

لازم به ذکر است خرید یا اجاره آپارتمان در مهران، مدتی است با استقبال زیادی مواجه شده که این افزایش تقاضا، در میزان صعود قیمت املاک این منطقه تاثیرگذار بوده است. به طوری که در ابتدای سال 92، هر متر مربع آپارتمان مسکونی قدیمی ساز، نزدیک به 3 میلیون و 740 هزار تومان خرید و فروش می­شد که تا اردیبهشت 97، با شیب ملایمی صعود کرد و به 7 میلیون و 710 هزار تومان رسید. در نهایت پس از فراز و نشیب­های متعدد، قیمت خریدآپارتمان در مهران با افزایش ناباورانه­ای روبرو شد و درپایان آبان ماه سال 99، به حدود 35 میلیون تومان رسید.

اجاره آپارتمان در آیت الله کاشانی؛

یکی از محله های غرب تهران که معرف حضور اکثر ساکنین تهران است، محله آیت الله کاشانی نام دارد. این محله که در مرکز آن بلوار بزرگی به همین نام قرار گرفته، از بزرگراه همت آغاز و تا میدان دوم صادقیه امتداد دارد که در این حدفاصل، بزرگراه ها و خیابان های بزرگی از آن می گذرد. شایان ذکر است مولفه های سکونت در این محله که برخی از آنها شامل جایگاه اجتماعی، تسهیل در تردد با خودروی شخصی و حمل و نقل عمومی، آسایش و امنیت، نظافت شهری، میزان تردد مردم، شلوغی محله و ... است، در شرایط مناسبی قرار دارد. از این رو اجاره آپارتمان در آیت الله کاشانی یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان به شمار می رود.

همچنین نزدیکی ضلع شرقی این محله به مراکز تجاری، ورزشی و آموزشی متعدد، می تواند نظر جوانان و خانواده هایی که به حضور در این مراکز علاقه دارند را به خود جلب کند. گفتنی است تردد به این محله، بسیار آسان بوده که دلیل آن وجود بزرگراه شهید همت، شهید باکری، آیت الله حکیم، اتوبان شهیدستاری و در نهایت خیابان اشرفی اصفهانی در مجاورت این محله است.

گفتنی است نرخ اجاره آپارتمان در آیت الله کاشانی با توجه به وسعت آن به جانمایی ملک و به نسبت نوع ساخت، تعداد واحدها، متراژ و سایر مولفه ها تغییر می کند. از این رو پیشنهاد می­شود با مراجعه به سامانه کیلید، از بروزترین رویدادهای قیمتی و مشخصات مختلف کاربردی این محله باخبر شده، و انبوهی از فایل های آماده عرضه در بخش رهن و اجاره را مشاهده کنید.

اجاره آپارتمان در شهر زیبا؛

همچنین اگر تمایل به ورود به بازار اجاره در یکی از مناطق غرب تهران را دارید و آب و هوای مناسب را جزو اولویت های تصمیم گیری خود می دانید، اجاره آپارتمان درشهرزیبا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. محله شهرزیبا که در حوالی تقاطع بزرگراه های شهید همت و شهید باکری قرار دارد، یکی از محله های حدودا قدیمی تهران است و به واسطه نزدیکی به کوه، از هوای مطبوع تری نسبت به سایر دو محله مهران و آیت الله کاشانی برخوردار است.

گفتنی است دو بزرگراه فوق الذکر، به همراه اتوبان علامه جعفری که در نزدیکی شهر زیبا قرار گرفته، تردد با خودروی شخصی به این محله را کمی آسان کرده است. شایان ذکر است شهرزیبا در دو دهه گذشته به طور چشمگیری توسعه یافته و پیمانکاران متعددی به ساخت وساز در این محله پرداخته اند. از این رو واحدهای کوچک متراژ زیادی در آن وجود دارد. از این رو اجاره آپارتمان در شهرزیبا، برای خانواده های جوان و کم جمعیت نیز یکی از گزینه های بسیار خوب به شمار می رود.

کیلید، بستری برای رفع تمام نیازهای ملکی؛

گفتنی است قیمت اجاره آپارتمان در شهرزیبا هم در کنار سایر محله های تهران، در سامانه کیلید قابل مشاهده است. به این صورت با مراجعه و جستجو در این سامانه دانش بنیان، علاوه بر مشاهده فایلهای متعدد، می توانید اطلاعات خود را در خصوص روند تغییر قیمت املاک این محله و تمام مناطق شهرتهران افزایش دهید. از سوی دیگر مجله خبری کیلید، با عنوان “kilidmag” نیز با محتواهای تخصصی در بخش های مختلف، از جمله اخبار و تحلیل های بازار مسکن، فن آوری، معماری، سبک زندگی و... اطلاعات کاربران خود را افزایش می دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: آیت الله کاشانی شایان ذکر سامانه کیلید بازار مسکن محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای مستاجران

ابوالفضل نوروزی با یادآوری این‌که لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها با همکاری وزارت راه و کمیسیون عمران مجلس تدوین شده است، اظهار کرد: ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل به قانون بخشی از مشکلات در بازار اجاره، زمین و مسکن رفع کرده و به تسهیل‌گری در بخش اجاره می‌پردازد.

به گزارش تسنیم، وی توضیح داد: این لایحه بر تقویت بازار اجاره از طریق ارائه مشوق به موجران، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی و هزینه این بخش از مالیات برای احیای بافت‌های فرسوده شهری و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت، الزام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه رایگان اطلاعات موردنیاز در سامانه ملی املاک و اسکان و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای عدم درج اطلاعات در سامانه و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان تاکید دارد.

وی ادامه داد: تقویت سامانه ملی املاک و اسکان جهت شناسایی خانه‌های خالی، تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و ضمانت اجرایی برای ثبت قرارداد‌ها و ارائه راهکار‌هایی برای الزام‌آور شدن این راهکار‌ها از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن توجه جدی شده است. بر اساس بند‌هایی از این طرح، تمامی قرارداد‌ها اعم از اجاره و خریدوفروش باید در سامانه ثبت شوند و با اخذ کد رهگیری امکان ارزیابی آنچه در بازار مسکن می‌گذرد وجود دارد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ لایحه مذکور در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه بیش از ۳۰ درصد باشد شورای‌عالی مسکن مکلف است تا نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش اجاره‌بها به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم عمومی سالانه اقدام کند. حمایت از مستأجران از طریق پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و افزایش آن در سال جدید با توجه به تورم و همچنین نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل بخش دیگری از این طرح به شمار می‌رود.

نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اخذ عوارض از اراضی بلااستفاده و نحوه هزینه کرد این عوارض بخش دیگری از موارد مورد تاکید در این طرح است. همچنین برای کاهش التهابات مسکن و برای جلوگیری از معاملات سفته‌بازی واحد‌های در حال احداث تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب کنتور و گواهی پایان‌کار ساختمان، امکان نقل و انتقال واحد‌های نهضت ملی مسکن به هر شیوه‌ای وجود ندارد و ممنوع است و محاکم و ادارات پذیرفته شده نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد تا با تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها و ابلاغ آن، بخشی از موانع موجود در اجرا قانون جهش تولید مسکن و بازار مسکن و اجاره بها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • خبر خوش برای مستاجران
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟