Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر دفاع مهم و اثرگذار حضرت زهرا سلام‌الله علیها نبود، تاریخ شاهد انحراف‌ها و بدعت‌های مهم و گمراهی‌های زیادی برای مردم بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا بر نظر علمای شیعه حضرت زهرا سلام‌الله علیها حداکثر سه ماه بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در دنیا زندگی کردند و در این مدت اقدامات مهم سیاسی را رقم زدند که درس‌ها و ره‌آوردهای مهمی برای مردم در طول تاریخ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، مهمترین و اساسی‌ترین اقدام سیاسی حضرت زهرا سلام‌الله علیها در اواخر عمر شریف ایشان، دفاع از ولایت و امامت بود که همین اقدام مهم منجر به شهادت آن بانوی گرامی شد.

البته باید دقت شود که نمی‌توان دفاع حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را تنها در قالب یک اقدام سیاسی صرف تعبیر و تفسیر کرد، چراکه این رفتار و عملکرد حضرت دارای جنبه‌های مهمی است که موجب مقابله و مبارزه با بدعت‌ها، خیانت‌ها و انحرافاتی شد که بعد از وفات نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله در حال شکل‌گیری بود.

به طوری که اگر دفاع مهم و اثرگذار حضرت زهرا سلام‌الله علیها نبود، تاریخ شاهد انحراف‌ها و بدعت‌های مهم و گمراهی‌های زیادی برای مردم بود. چراکه در نهایت ولایت اهل بیت علیهم السلام غصب شده و کنار زده می‌شد و به جای آنکه امروز ما در سایه ولایت ائمه اطهار علیهم السلام زندگی می‌کنیم، سیاهی‌ها و تباهی‌های زیادی بر زندگی ما سایه انداخته بود.

 

امتیاز حضرت زهرا (س) بر مردم جهان چیست؟سیره آیت‌الله قاضی در بیان آیت‌الله کشمیری/ سید علی قاضی با چه عملی به این مقام رسید؟سبک زندگی آیت‌الله قاضی در بیان آیت‌الله بهجت(ره) / دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان

 

حضرت زهرا سلام‌الله علیها به موضوع دفاع از ولایت به عنوان تکلیف شرعی خود نگریسته و برای انجام این مسئولیت دینی جان خود را هم فدا کردند. اگر آن بانوی گرامی و تلاش‌های ایشان در حمایت از ولایت نبود، حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام قطعاً از سوی غاصبان ولایت به شهادت می‌رسیدند و امامت حتی قبل از اینکه بخواهد ظهور و بروزی پیدا کرده و آغاز شود، از میان می‌رفت.

حضرت زهرا سلام‌الله علیها به بهای مضروب شدن خود، از دست دادن فرزند در راهشان و در نهایت شهادت، حقیقت ولایت اهل بیت علیهم السلام را بر همه تاریخ آشکار کردند و موجب بقای امامت و حقیقت ائمه اطهار علیهم السلام شدند.

 

منابع:

اسرار آل محمد علیهم السلام؛ سلیم بن قیس هلالیکافی؛ شیخ کلینیامالی؛ شیخ صدوق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید امام علی ع پیامبر ص پیامبر اکرم ص رسول اکرم قبرستان بقیع حضرت فاطمه س شهید امام علی ع پیامبر ص پیامبر اکرم ص رسول اکرم قبرستان بقیع حضرت فاطمه س حضرت زهرا سلام الله علیها علیهم السلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان