Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته امانوئل ماکرون در تماسی تلفنی با میشل عون بر حمایت فرانسه از لبنان در پرونده های مختلف به ویژه مسئله تشکیل دولت تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز گذشته تماسی تلفنی از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه دریافت کرد و دو طرف درباره شرایط کنونی و مسیر تشکیل پرونده تشکیل دولت آینده لبنان گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور فرانسه بر حمایت از لبنان تاکید و اعلام کرد که فرانسه در شرایط کنونی لبنان در کنار این کشور ایستاده و در زمینه‌های مختلف به ویژه در پرونده تشکیل دولت به آن کمک می‌کند.

میشل عون نیز از مواضع امانوئل ماکرون در حمایت از لبنان و تمایل وی برای تقویت و توسعه روابط میان فرانسه و لبنان در همه زمینه‌ها به ویژه ابتکار رئیس جمهوری فرانسه درباره پرونده تشکیل دولت لبنان قدردانی کرد. عون همچنین از سفر دوباره ماکرون به بیروت استقبال کرد.

منابع آگاه لبنانی درباره بن بست سیاسی در این کشور گزارش دادند که ادامه این وضعیت لبنان زنگ خطرها علیه امنیت کشور را به صدا درآورده و زمینه را برای تکرار سناریوهایی همچون آشوب‌های اخیر طرابلس فراهم می‌کند.

از سوی دیگر کمیته‌های همبستگی اجتماعی حزب الله که در شهرها و روستاهای جنوبی لبنان فعالیت دارند در ادامه کمک‌های حزب الله به اقشار کم درآمد به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا در سطوح مختلف بهداشتی و اجتماعی و معیشتی خدماتی را در اختیار این مردم قرار دادند.

کمیته های مذکور در این زمینه اقدام به توزیع بسته‌های غذایی، میوه، سبزیجات، روغن و وسایل گرمایشی و لباس و سایر نیازهای معیشتی در بین اقشار کم درآمد کردند.

«علی فرحات» یکی از مسئولان کمیته‌های همبستگی اجتماعی حزب الله در این زمینه اظهار داشت، آنچه که ما انجام می‌دهیم کمترین کار برای مردم و جامعه و کسانی است که در سخت ترین شرایط در کنار ما بودند و برای حمایت از ما از هیچ چیزی دریغ نکردند.

وی افزود، درد بسیار بزرگی است که همه مردم ما به دلیل تعطیلی عمومی کشور مقررات مربوط به منع آمد و شد و توقف فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در شرایط بسیار بدی به سر می برند و نیازی به گفتن نیست که اوضاع کشور رو به وخامت و فقر و بحران گسترده اقتصادی و معیشتی پیش می‌رود. اما کمیته‌های حزب الله همچنان در کنار مردم باقی خواهند ماند و همانطور که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله وعده داده ما هیچ کس را گرسنه رها نمی‌کنیم.

لبنان| تشکیل دولت جدید در لبنان همچنان در هاله‌ای از ابهاملبنان| تأکید شیخ نعیم قاسم بر لزوم تشکیل سریع دولت/ مذاکرات غیرمستقیم میان «بعبدا» و «بیت الوسط»

یکی از فعالان داوطلب در این کمیته‌ها گفت که ما با مردم خود بزرگ شده‌ایم و با همکاری خیرین و اهدا کنندگان و همه کسانی که در این زمینه ما را یاری می‌کند این هدایا را در خدمت مردم قرار می دهیم.

قابل ذکر است که در نتیجه شیوع اپیدمی کرونا در لبنان و با توجه به نیاز بالا برای انجام معاینات پی سی آر توافقنامه‌ای میان سازمان بهداشت اسلامی و اتحادیه شهرداری های صیدا- الزهرانی و وزارت بهداشت منعقد شده تا تعداد این معاینات را برای خدمت به مردم افزایش دهند.

شمار فوت شدگان کرونایی لبنان با وجود گذشت 17 روز از زمان اجرای قرنطینه کامل همچنان در حال افزایش و رکورد زنی است.

وزارت بهداشت لبنان هشدار داد، با وجود کاهش بیش از دو هزار نفری مبتلایان روزانه کرونا، تعداد فوت شدگان نسبت به سه هفته اخیر تا سه برابر افزایش یافته است و مردم باید بیش از گذشته فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند، چون احتمال بازگشت موج گسترده‌تر ابتلا‌ها و افزایش مرگ و میر‌ها بالاست.

در یک ماه گذشته 125 هزار نفر در لبنان به کرونا مبتلا شده و هزار و 211 نفر هم فوت کرده اند که این تعداد حدود نیمی از فوت شدگان کرونایی از آغاز همه گیری این ویروس در لبنان است. وزارت بهداشت لبنان همچنین از آغاز واکسیناسیون کرونایی بعد از ثبت نام اولیه در این کشور و تا حدود دو هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل دولت حزب الله کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مالیات‌ها نقش مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی، فراهم کردن منابع ضروری برای عملیات دولتی، پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی ایفا می‌کنند. مالیات به عنوان منبع اصلی درآمد دولت، در تامین مالی منابع بودجه، حمایت از پروژه‌های استراتژیک دولت و تضمین دسترسی عادلانه به زیرساخت‌های ضروری برای شهروندان ایرانی نقش اساسی دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از درآمد‌های بودجه کشور از منابع پایدار با محوریت مالیات به دست می‌آید، مالیات نه تنها برای تأمین مالی وزارتخانه‌های دولتی ضروری است، بلکه برای رفع کسری بودجه، تسویه بدهی‌ها و ارتقای رشد اقتصادی نیز ضروری است.

تامین مالی بودجه ایران از طریق مالیات برای تسهیل منابع پایدار، رفع کمبود‌های بودجه و هدایت سرمایه گذاری در کشور حیاتی است. با کاهش اتکا به صادرات نفت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مالیات‌ها نقش کلیدی در ارتقای ثبات اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و تحریک رشد در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند. از طریق سیاست‌های استراتژیک مالیاتی و جمع‌آوری کارآمد درآمد، دولت می‌تواند پایداری مالی را افزایش دهد، فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی ایجاد کند و محیطی مساعد برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل ایجاد کند.

علاوه بر مالیات سهم دولت، سازمان امور مالیاتی مالیات‌هایی را که تأثیر مستقیم بر توسعه و زیرساخت‌های منطقه‌ای دارد، جمع آوری می‌کند. یکی از نمونه‌های قابل توجه سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که به توسعه شهری و پروژه‌های زیرساختی منطقه‌ای در سراسر کشور کمک می‌کند.

سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته است که در جهت سرمایه گذاری در شهر‌ها و ارتقای زیرساخت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده است. این تخصیص اعتبار مزایای محسوسی دارد که از جمله می‌توان به تکمیل کمربندی شهر قزوین با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که نشان از تاثیر مثبت مالیات بر توسعه شهری و ارتقای زیرساخت‌ها دارد.

علاوه بر این، مالیات‌ها با حمایت از خدمات ضروری، ترویج سرمایه گذاری و تقویت رشد فراگیر به عنوان محرک توسعه اقتصادی عمل می‌کنند. با تخصیص درآمد‌های مالیاتی به حوزه‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیرساخت‌ها، دولت رفاه عمومی را بهبود بخشیده است، استاندارد‌های زندگی را بالاتر برده است و فرصت‌هایی برای پیشرفت اجتماعی-اقتصادی ایجاد کرده است. سیاست‌های مالیاتی که توسعه پایدار، تخصیص عادلانه منابع و مدیریت کارآمد درآمد را در اولویت قرار می‌دهند، نقش مهمی در تضمین رفاه بلندمدت و ثبات اقتصادی برای کشور دارند.

در پایان، مالیات محور اصلی توسعه اقتصادی کشور است. مالیات با تأمین بودجه موردنیاز دولت، تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی، نقش اساسی در پیشبرد توسعه اقتصادی ایران ایفا می‌کند. با استفاده از درآمد‌های مالیاتی برای سهم دولت جهت رفع کسری بودجه، سهم شهرداری‌ها جهت حمایت از توسعه منطقه‌ای و سهم بهداشت در جهت زیرساخت‌ها و یارانه‌های حوزه بهداشت دولت می‌تواند رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، رفاه اجتماعی را با توسعه همگون منطقه‌ای افزایش دهد و فرصت‌هایی برای توسعه پایدار متوازن ایجاد کند. از طریق سیاست‌های مالیاتی استراتژیک، جمع‌آوری کارآمد درآمد و تخصیص شفاف منابع، ایران می‌تواند از قدرت مالیات‌ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی، تقویت خدمات عمومی و ترویج رشد فراگیر برای همه شهروندان استفاده کند.

 

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها