Web Analytics Made Easy - Statcounter

"زهره امیرچقماقی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در زمینه های عمرانی، فرهنگی، پرورشی و دولت الکترونیک پیشتاز بوده است گفت: تمام سعی و تلاش مجموعه آموزش و پرورش ناحیه یک رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین و رشد و تعالی دانش آموزان در مدارس می باشد.

وی به فعالیت های انجام شده در زمینه های عمرانی اشاره کرد و گفت: از شروع سال ۱۳۹۸ و به طور ویژه در تابستان همین سال عملیات مرمت سقف و ایزوگام و رنگ آمیزی بیش از ۶۰ مدرسه آغاز و نصب ایزوگام با کمک آموزش و پرورش ناحیه یک و  اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با این حال هنوز مدارسی وجود دارند که از نظر سقف و ساختمان دچار مشکل هستند و نیاز به اعتبار و مساعدت اداره کل نوسازی مدارس جهت بازسازی مدارس می باشد.

وی در خصوص توسعه فضای آموزشی افزود: با توجه به افزایش آمار ثبت نامی مدارس دولتی از سال ۱۳۹۸،  مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با همکاری خیرین، فضاهای آموزشی و عملکردی ۱۰ مدرسه را توسعه داد؛ همچنین عملیات تخریب ۵ مدرسه فرسوده و یا خشتی این مدیریت آغاز شد.

خانم امیرچقماقی از ساخت مدرسه سبز استان یزد در این ناحیه خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده و یاری اداره کل نوسازی مدارس فعالیت های تخریب، انتقال تجهیزات و سامان دهی ثبت نام دانش آموزان  مدارس تخریبی در سایر مدارس انجام شد تا  مجتمع آموزشی سید گل سرخ با طرح مدارس سبز که در حال ساخت می باشد در سال های آینده به بهره برداری برسد.

امیرچقماقی با بیان این که وجود تجهیزات با کیفیت در مدارس بسیار حائز اهمیت است افزود: طی چند مرحله تعداد ۱۰۰ دستگاه کولر آبی، تجهیز ۷ مدرسه به طور کامل با موتورخانه، ۱۱۰۰ عدد میز و نیمکت و سایر اقلام نظیر تخته وایت برد، دستگاه فوتوکپی و رایانه در مدارس توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک همان طور که در مسائل عمرانی فعالیت های چشمگیری داشته است، در فناوری و دولت الکترونیک نیز با طراحی سامانه های مختلف نسبت به مناطق و شهرستان های استان یزد پیشتاز می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد ضمن بیان اینکه تمامی سامانه ها توسط کارمندان این مدیریت ساخته شده است، به معرفی این سامانه ها پرداخت و گفت: یکی از سامانه های بسیار مهمی که در دوران کرونا برای ثبت نام دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفت سامانه (پند) بود که به جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در مدارس در زمان نام نویسی دانش آموزان و همچنین به جهت کنترل و بررسی توزیع نام نویسی دانش آموزان از طرف آموزشگاه ها، این سامانه طراحی و به اجرا درآمد که متقاضیان نام نویسی در پایه های اول و هفتم درخواست خود را ثبت و توزیع نام نویسی از طرف سامانه انجام میدادند.

امیرچقماقی به معرفی سامانه جامع دیگری به نام (پیک) پرداخت و گفت:  در این سامانه  ثبت انواع درخواست ها مانند وام، درخواست معاونت آموزشگاه و همچنین ارسال گزارش هایی نظیر  گزارش سرویس مدرسه ، روپوش دانش آموزی ، دوران کرونا و گزارش اطلس دانش آموزی انجام می شود .

وی افزود: در این سامانه ارسال برگه ابلاغ و برگه حکم برای همه پرسنل شاغل  انجام میگیرد و در سال جاری برگزاری انتخابات مجازی انجمن اولیا و مربیان نیز از طریق این سامانه برگزار شد.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع سازماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی که از نظر آماری بیشترین تعداد نیرو را دارد سامانه (سازماندهی معلم) طراحی شد تا افراد بدون مراجعه حضوری و با شفافیت کامل در بستر فضای اینترنت سازماندهی آموزگاران مدارس صورت پذیرد.

امیرچقماقی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند" با توجه به موضوع آموزش مجازی، باید برای فعالیتهای پرورشی، شیوه‌های جدیدی را طراحی کرد تا این موضوع مورد غفلت بیشتر قرار نگیرد" گفت: سامانه جامع پایش فعالیت های پرورشی طراحی شد تا این سامانه تمام امور پرسنل حوزه پرورشی در مدارس را مورد پایش قرار داده و درگاهی ایجاد شود برای ایجاد محیط تعامل و اشتراک تجربه افراد، تا فعالیت های گوناگون پرورشی را هم سو و هدفمند نماید.

وی بیان داشت: با توجه به وجود ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و استفاده از آموزش مجازی، افزایش ضبط فیلم و ارتباطات تصویری، آموزش و پرورش ناحیه یک تصمیم بر ساخت استودیو تخصصی فیلم برداری و تولید محتوای درسی جهت استفاده آموزگاران، تهیه فیلم های آموزشی، اجرای برنامه های لایو در شبکه شاد نمود تا برنامه ها و محتواهای آموزشی با کیفیت بهتری در دسترس دانش آموزان قرار بگیرد و یادگیری موثرتری را شاهد باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، توجه به مسائل آموزشی در زیست بوم جدید را مهم دانست و گفت: معاونین آموزشی آموزش و پرورش ناحیه یک از ابتدای وجود بیماری کرونا جلسات متعددی هم به صورت حضوری، و هم به صورت مجازی با مدیران محترم مدارس در تمامی مقاطع داشته اند و دستورالعمل های ارسال شده از وزارت و اداره کل را دقیق و جامع مورد بررسی قرار داده اند تا پروتکل های بهداشتی و آموزش دانش آموزان به بهترین نحو صورت گیرد.

وی همچنین به رتبه ای کسب شده علمی در آموزش و پرورش ناحیه یک اشاره کرد و گفت: با یاری خداوند و تلاش دانش آموزان،  مدال طلای زیست شناسی و برنز ادبی در مسابقه المپیادهای علمی کشوری توسط دانش آموزان دبیرستان استعداد های درخشان برازنده مقدم کسب شد که این موفقیت را به این دانش آموزان، کادر مدرسه، خانواده های محترمشان و جانعه فرهنگی استان یزد تبریک می گویم. 

این مسئول با ابزاز خرسندی در کسب رتبه های برتر فرهنگی و پرورشی در سطح استان و کشور گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک در قرآن، عترت و نماز موفق به کسب ۱۰ رتبه کشوری و ۹۴ رتبه استانی شده است و در فعالیت های فرهنگی و هنری موفق به کسب ۲۶ رتبه کشوری و ۳۶۶ رتبه استانی را به خود اختصاص داده است.

۲۶۰ هزار دانش آموز در استان یزد تحصیل می کنند.

برچسب‌ها مدارس یزد خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یزد خیرین مدرسه ساز مدارس یزد خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی اخبار کنکور آموزش و پرورش ناحیه یک دانش آموزان استان یزد نام نویسی سامانه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد

ایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع کرده و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع کرده و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرد.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌شان نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که  تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده است که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرده اگر این ممنوعیت در تمام واحد‌های نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰,۰۰۰ پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در  ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است این ممنوعیت بطور آزمایشی در  شهر گیریونگ برای نیرو‌های ارتش در حال انجام است و احتمالا همه واحد‌های دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰۰۰۰ پرسنل است.

استریت تایمز به‌نقل از منابع خود گفته است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ازجمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند