Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل قصد دارد خواستار آزادی یک تاجر مرد انگلیسی که در زندانی در هند برای مدت دو سال بدون حکم محکومیت و از بابت نقشش در یک توافق ۵۰۰ میلیون پوندی خرید هلیکوپتر به سر می‌برد، شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیلی تلگراف، کریستین میشل ۵۹ ساله، ادعا کرده بعد از خودداری از امضای یک اعتراف درخصوص اینکه به مقامهای هندی به منظور به دست آوردن یک معامله فروش هلیکوپتر برای شرکت انگلیسی-ایتالیایی آگوستاوستلند رشوه داده، او را شکنجه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به عنوان رایزن آن شرکت مشغول به کار بوده است.

او که پیش از استردادش در دسامبر ۲۰۱۸ به هند در امارات متحده عربی مشغول به کار بوده در زندان بدنام تیهار در شهر دهلی در کنار قاتلان، متجاوزان و تروریستها نگهداری می‌شود.

توبی کادمن، یک وکیل حقوق بشری شناخته شده که برای آزاد کردن او تلاش می‌کند اظهار کرد، مدارکی از انجام یک معامله وجود دارد؛ معامله‌ای که در جریان آن ابتدا هند بعد از دستگیر کردن یک شاهدخت دوبی از سوی نیروهای گارد ساحلی این کشور او را تحویل امارات می‌دهد و پس از آن میشل استرداد می‌شود.

این شاهدخت دبی به نام شیخه لطیفه در سال ۲۰۱۸ با انتشار ویدیویی در یوتیوب، پدرش حاکم دوبی را متهم به ربودن خواهرش بعد از فرار او از ملک خانوادگی آنها در سفری به انگلیس در سال ۲۰۰۰ کرده و خبرساز شد.

یک دادگاه خانواده در انگلیس پدر او یعنی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم را از بابت سازماندهی ربودن دو دخترش – دیگری در خیابانهای کمبریج – متهم به نقض قوانین بین‌المللی کرد.

کادمن که همچنین شاهدخت لطیفه را نمایندگی می‌کند اظهار کرد، این معامله از جانب امارات متحده عربی، محبوس کردن و بدرفتاری با میشل "خودسرانه"، "غیرانسانی" و ناقض قوانین بین‌المللی هستند.

او اظهار کرد که میشل در یک "پرونده با انگیزه سیاسی" دستگیر شده است؛ پرونده‌ای که در جریانش  حزب حاکم بهاراتیا جاناتای هند تلاش دارد دولت قبل متعلق به حزب کنگره را از بابت فساد مربوط به این معامله هلیکوپتر مقصر بداند.

کادمن شکایتی را نزد کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل و گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل ثبت کرده و انتظار می‌رود که آنها در طی چند هفته آینده به نفع میشل رای دهند.

میشل همچنین نامه‌ای به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از محل زندانش نوشته و در این نامه از او خواسته هم در پرونده او و هم پرونده یک هم سلولی‌اش به نام جاگتار سینگ جوهال، از دامبارتون، که سه سال در هند بدون حکم محکومیت و از بابت اتهام "غلط" تروریسم نگهداری می‌شود، مداخله کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس هند سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»