Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مصوب کرد دانشجویان دوره دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا زمان امتحان جامع ملزم به کسب نمره آزمون زبان انگلیسی هستند.

از آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بعد درس زبان انگلیسی با ضریب مناسب به دروس آزمون ورودی داوطلبان این دوره اضافه می شود و دانشجویان پذیرفته شده تا زمان امتحان جامع ملزم به کسب نمره آزمون زبان انگلیسی بر اساس این مصوبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمرات کسب شده در هر یک از آزمون ها تا دو سال پس از تاریخ برگزاری آزمون معتبر است.

نمره زبان انگلیسی دانشجویان دوره دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و به بعد به شرح زیر است:

آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE: نمره ۶۰

آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم MSRT: نمره ۶۰

آزمون تافل TOEFL (iBT): نمره ۷۲

آزمون تولیمو TOLIMO: نمره ۵۱۵

آزمون آیلتس IELTS (Academic) : نمره ۶

همچنین با توجه به اینکه شرط داشتن نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت حذف شده است، شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مقرر کرده است درس زبان انگلیسی عمومی برای همه رشته ها به عنوان دروس امتحانی به آزمون اضافه شود.

به این ترتیب بر اساس دروس و ضرایب و مدارک اعلام شده برای آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۰، درس زبان انگلیسی عمومی با ۴۰ سئوال شامل ۱۵ سئوال درک مطلب، ۱۵ سئوال لغت و ۱۰ سئوال گرامر با ضریب ۳ برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

کد خبر 5134538

منبع: مهر

کلیدواژه: دوره دکتری آزمون زبان انگلیسی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشگاه تهران دانشجویان آزمون دستیاری پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی خوابگاه دانشجویی ویروس کرونا علی خاکی صدیق آزمون زبان انگلیسی دکتری تخصصی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آیلتس چیست؟
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت