Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ظریف وزیر امور خارجه در این بازدید‌ها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان صورت گرفت در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشور‌های منطقه اظهار کرد: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشور‌های همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: امکانات بسیار زیادی در کشور‌های منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

 پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشور‌های همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر امور خارجه منطقه آزاد ارس وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان