Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:28:33 GMT

کرونا درآمد سینماداران خراسان‌جنوبی را به صفر رساند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۶۲۱۸

کرونا درآمد سینماداران خراسان‌جنوبی را به صفر رساند

سید علی زمرم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شیوع کرونا در سال جاری درآمد سینماهای خراسان‌جنوبی را به صفر رساند و برخی از سینماداران نیز هزینه‌های سینما را از داشته‌های خودشان پرداخت کردند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اکران فیلم‌های دهه‌فجر در استان‌ها در سال‌های گذشته یکی از اقدامات بود که به رونق سینماها و درآمدزایی آنان کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعلل شهرداری در ساخت سینمای طبس

وی با اشاره به مشکل به وجود آمده برای سینما امید طبس، ادامه‌داد: متأسفانه شهرداری طبس در شروع به ساخت این سینما تعلل می‌کند و بعد از برگزاری چند مناقصه هنوز عملیات عمرانی ساخت آن آغاز نشده است.

زمزم با بیان اینکه در سال گذشته برای ساخت این سینما حدود چهار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض وزارتخانه، ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها و یک میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات تحفه برای ساخت این سینما در نظر گرفته شده است.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: البته این پیش‌بینی هزینه مربوط به سال گذشته است و با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها بی شک بیش از چهار میلیارد برای ساخت این سینما اعتبار لازم است.

زمزم بیان‌کرد: شهرداری طبس می‌توانست با مشارکت کار ساخت این سینما را آغاز کند که متأسفانه صورت نگرفت.

گفتنی است طی تفاهم‌نامه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲۰ پروژه پردیس سینمایی در قالب سینما امید در کل کشور کلید خورد که اکثر پروژه‌ها، به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد رسیده‌اند.

بنا به گفته متولیان امر کوشش و پیگیری‌های بسیاری انجام گرفت تا یکی از این ۲۰ پروژه در شهرستان طبس انجام گیرد که هنوز آغاز نشده است.

کد خبر 5134975

منبع: مهر

کلیدواژه: تعطیلی سینماها ویروس کرونا بیرجند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دهه فجر ویروس کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج شیراز بوشهر اردبیل شهرکرد لیگ برتر فوتبال ایران انقلاب اسلامی ایران ایلام ساخت این سینما خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم