Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد‌های قانون مجازات اسلامی است که دست قضات را برای صدور حکم‌هایی غیر از حبس باز گذاشته گفت: از آغاز اجرای قانون احکام سبز تا کنون قریب ۱۰۰ متخلف در حوزه‌های شکار و صید، تهدید علیه بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. در خراسان رضوی به روش جایگزین حبس مجازات شده اند.

او افزود: اخیراً نیز دو متخلف به جرم شکار و صید در فصول غیر مجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیر مجاز درشهرستان جغتای با حکم مرجع قضایی، یکی به انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان درحوزه آموزش و دیگری تهیه و تولید دو فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حیات وحش جغتای و شکار غیر مجاز و مصاحبه با شکارچیان غیر مجاز در شهرستان با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم برای ساخت یک مستند و با قابلیت پخش از شبکه‌های مستند و استانی محکوم شدند. بیشتر بخوانید دستگیری ۱۳ شکارچی غیرمجاز در غرب خراسان رضوی
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: انجام خدمات رایگان در ادارات حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت، کاشت نهال، خلاصه برداری کتب زیست محیطی، نگارش مقاله‌های مرتبط، ساخت فیلم مستند از طبیعت و حیات وحش، پاکسازی طبیعت در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی و شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه از مهمترین عناوین احکام سبز صادره در استان بوده است.

همتی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره و بیان کرد: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند ضمن اینکه این قبیل مجازات‌ها می‌تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد ضمن اینکه فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم را فراهم می‌کند.
انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز حیات وحش فیلم مستند خراسان رضوی محیط زیست غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود