Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست برنامه ریزی آموزشی بانوان استان بوشهر، عنوان کرد: با تدوین برنامه‌های آموزشی در حوزه توانمندسازی بانوان، ۴۵۲ دوره مهارتی با تنوع بیش از ۲۰۰ حرفه آموزشی در ۱۰ شهرستان استان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شرکت چهار هزار و ۶۳۳ بانوی استان در دوره‌های مهارتی از ابتدای امسال تا کنون، افزود: آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های ساکنین مناطق روستایی، متقاضیان مهارت آموزی، زنان سرپرست خانوار، زنان خانه دار، دانشجویان، افراد دارای معلولیت، آسیب دیدگان اجتماعی و ساکنین مناطق مرزی و محروم برای بانوان ارائه شده است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: اشتغال و مهارت آموزی دو مقوله به هم وابسته‌اند و در شرایط امروز اقتصاد، آشنایی جوانان به ویژه بانوان با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.

بیشتر بخوانید

۲۴ هزار بوشهری در دوران کرونا مهارت فنی وحرفه‌ای آموختند

دراهکی به مهارت آموزی ۸ هزار ۶۴۲ بانوی استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انطباق مهارت‌های جدید با استاندارد‌های جهانی است و در این باره ماموریت ارایه آموزش در جوار دانشگاه‌ها، آموزش صنایع، آموزش اصناف، آموزش در پادگان‌ها، آموزش روستاییان و زنان سرپرست خانوار را به منظور ارتقای کیفیت تولید و بهره‌وری، و تربیت نیروی انسانی ماهر برعهده دارد.

او از اجرای طرح توانمندسازی مهارتی زنان مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین برای توسعه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خبر داد و گفت: در این طرح فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی برای جامعه هدف دنبال می‌شود و اجرای آن می‌تواند موجب توانمندسازی زنان، ایجاد شغل پایدار با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی مهارت آموزان زنان سرپرست خانوار فنی و حرفه ای مهارت آموزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد

مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر با اشاره به شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس این استان پس از ۴۰ سال گفت: با شناسایی پیکر شهید والامقام، مرتضی غلامی بعد از ۴۰ سال، در کنار همرزمانش در گلزار شهدای گناوه دفن می‌شود. - اخبار استانها -

نعمت اله غلامپور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، از شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس مرتضی غلامی از رزمندگان شهرستان گناوه پس از 40 سال خبر داد و اظهار داشت: شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی در هوابرد شیراز، متولد روستای خواجه گیر شهرستان دیلم در اسفند ماه سال 1363 در منطقه شرق دجله به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهید والامقام در سال 1388 تفحص و به عنوان شهید جاوید‌الاثر و گمنام در نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد گفت: در جریان شناسایی شهدا در آذر ماه سال 1400 شهید تعیین هویت شد و خانواده این شهید به دلیل همجواری با مزار شهید محسن حُجَجی رضایت خود را مبنی بر باقی ماندن مزار در نجف آباد اعلام کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ادامه داد: اکنون خانواده شهید مرتضی غلامی دشتی نظری تصمیم گرفتند پیکر این شهید در زادگاهش در گناوه و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شود.

غلامپور از مراسم تشییع و خاکسپاری شهید والامقام مرتضی غلامی دشتی نظری خبر داد و گفت: روز شنبه همزمان با شهادت امام صادق علیه‌السلام، پیکر مطهر این شهید بر روی دستان مردم تشییع و بعد از آن در گلزار شهدای گناوه به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید امروز وارد فرودگاه بوشهر شد گفت: پیکر شهید والامقام مرتضی غلامی دشتی نظری امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سرکره بر روی دستان مردم شهیدپرور دشتستان تشییع می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند