Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخدره باهنر گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، زن ایرانی در جهان، پرچمدار انقلاب اسلامی شد، فعالیت سیاسی انجام داد، وارد میدان عِلم شد؛ در حالی که حجاب، وقار، متانت اسلامی، عفاف، دین و تقوای خود را حفظ و مدارج علمی زیادی را طی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مخدره باهنر در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در خصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب گفت: حضور بانوان در تمامی مراحل انقلاب حضوری زنده و فعال بوده است و اگر پشتیبانی و حمایت بانوان کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس نبود، این پیروزی ها به دست نمی‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خواهر شهید باهنر با بیان اینکه به عنوان مثال اگر مادر یا همسری با انقلاب سازگار نبود و آن را نمی‌پذیرفت، جوانان آنها نیز به رفتن، تشویق نمی شدند و انقلاب اسلامی واقع نمی شد، ادامه داد: جوانان برای حضور در صفوف انقلاب و خیمه های دفاع مقدس به مادر و همسری نیاز داشتند که مشوق آنها باشد تا بتوانند در این راه جانفشانی کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور بانوان مشکل گشای دوران انقلاب و دفاع مقدس بود، عنوان کرد: امام راحل نیز فرموده اند" نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب از اجتماعات مردان زیادتر است".

باهنر با اشاره به اینکه فعالیت بانوان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه زمینه ها رشد چشمگیری داشته است، ابراز کرد: رشد تحصیلات دانشگاهی ۳۰۶ برابر، سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه ورزش بانوان در رژیم پهلوی جایی نداشت و کمیته ورزشی بانوان فعالیت رسمی و ملی خود را به صورت رسمی در دهه ۶۰ آغاز کرد، افزود: رشته های فعال ورزشی در دوران قبل از انقلاب، هفت رشته و در حال حاضر ۳۷ رشته است.

خواهر شهید باهنر اظهار کرد: تعداد مربیان فعال در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۹ نفر و در حال حاضر این تعداد به ۳۵ هزار نفر رسیده است؛ همچنین تعداد داوران فعال قبل از پیروزی انقلاب ۷ نفر و هم اکنون این تعداد به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد ورزشگاه های بانوان در دوران قبل از پیروزی انقلاب یک ورزشگاه بوده و این تعداد در حال حاضر به ۳۰ ورزشگاه رسیده است، تصریح کرد: فعالیت های سازمان های مردم نهاد و نهادهای خیریه در سال ۱۳۹۷ بیش از دو هزار و ۷۰۰ مورد مربوط امور زنان بوده که در استان ها بوده است؛ در حالی که قبل از انقلاب فقط فعالیت‌های زیرزمینی ضد رژیم شاه انجام می شد.

باهنر در خصوص فعالیت و رشد چشمگیر بانوان کرمانی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: فرقی بین استان های ایران اسلامی از لحاظ پیروزی و انقلاب نیست؛ چرا که همه ما یک رهبر، یک مذهب را داشته و داریم و با وقوع جنگ تحمیلی نیز همه ایرانیان وظیفه داشتیم که با اتحاد نگذاریم، ضربه ای به انقلاب و کشورمان وارد شود که در این زمینه نیز کرمان سهم بسزایی داشته و دارد.

خواهر شهید باهنر تأکید کرد: زن ایرانی در جهان، پرچمدار انقلاب اسلامی شد، فعالیت سیاسی انجام داد، وارد میدان عِلم شد؛ در حالی که حجاب، وقار، متانت اسلامی، عفاف، دین و تقوای خود را حفظ و مدارج علمی زیادی را طی کرده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه عضو اصلی خانواده مادر است، گفت: بچه‌ها از مادر تأثیر بیشتری می‌پذیرند؛ حال اگر مادر از غرب تأثیر بپذیرد خانواده متزلزل و نابود می شود. زن وقتی با ثبات شد و از آگاهی‌های سیاسی برخوردار شد کسی نمی تواند به او زور بگوید یا حق او را پایمال کند.

وی افزود: امام راحل فرموده است" قرآن کریم انسان ساز است، و زن ها نیز انسان ساز. وظیفه زنها انسان‌سازی است. اگر زن های انسان ساز از ملت ها گرفته بشود، ملت ها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد".

باهنر ابراز کرد: دستور امام راحل به زنان چنین است" شماها در تحصیل کوشش کنید که برای فضایل اخلاقی، فضایل اعمالی مجهز شوید. شما برای آتیه مملکت ما جوانان نیرومند تربیت کنید". ایشان بیان کرده اند که در بعد اجتماعی زنان باید همه صحنه ها و میدان ها را آن قدر که اسلام اجازه می دهد، وارد شوید؛ در بعد سیاسی همان طور که مردها باید در امور سیاسی دخالت و جامعه خود را حفظ کنند؛ زنان نیز باید دخالت کنند و آنها را حفظ کنند و در بعد فرهنگی مانند آقایان باید در همه زمینه های علمی و فرهنگی مشغول باشید.

این فعال فرهنگی در رابطه با توصیه شهید باهنر در جهت حفظ آرمان های انقلاب عنوان کرد: ما خانواده ای سیاسی و مذهبی بودیم و پدرم نیز تا آخرین روز عمر خود از انقلاب و امام راحل دفاع و پیروی می کرد و به همین دلیل معمولا پدر ما را نصیحت می کرد.

وی ادامه داد: به یاد می آورم که پدرم اجازه نمی داد که دخترانش به مدرسه بروند و تحصیل کنند به این دلیل که در آن زمان احتمال بی حجابی و حضور معلم های مرد بود؛ من فرزند آخر خانواده بودم که با وساطت شهید باهنر به شرط حفظ دین و حجاب به مدرسه رفتم تا دیپلم بگیرم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی قبل از پیروزی انقلاب شهید باهنر امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت

رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) گفت: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا حسنی‌آهنگر بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب و که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، اضافه کرد: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به چهار کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرأت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر اضافه کرد: در نتیجه عملیات وعده صادق جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی‌آهنگر افزود: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 749111

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • رنگ خون چشمگیر است
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است