Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@00:53:30 GMT

ضرورت توجه به تعامل رسانه و موسیقی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۶۷۲۳

نشست هیأت داوران جایزه موسیقی و رسانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، سعید میرمحمد صادق دبیر، آروین صداقت کیش، سید علیرضا میرعلی نقی، عبدالرضا سپنجی، ویدا همراز، نرگس ذاکر جعفری و ایلناز رهبر برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، در ابتدای این جلسه محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی گفت: در جشنواره موسیقی فجر به حوزه‌هایی که با موسیقی در تعامل و ارتباط هستند، توجه می‌شود و با همین نگاه از سال گذشته دو بخش به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد که جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در افکار عمومی این فضا وجود دارد که کیفیت ترانه‌ها تنزل کرده است و به همین خاطر جایزه ترانه با هدف انجام یک کار کیفی در زمینه ترانه و معرفی ترانه‌های باکیفیت برنامه ریزی شد.

اله یاری با اشاره به جایزه موسیقی و رسانه گفت: یکی از حوزه‌های مهم که ارتباط و تعامل جدی با موسیقی دارد رسانه است. اینکه رسانه‌ها در طول سال چقدر و چگونه به موسیقی می‌پردازند و اهمیت و کیفیت مطالب و تولیدات رسانه‌ها در زمینه موسیقی در جایزه موسیقی و رسانه مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از جشنواره موسیقی فجر اینجا کلیک کنید

مدیرکل دفتر موسیقی عنوان کرد: در این دوره جایزه موسیقی و رسانه حوزه برنامه‌سازی صداوسیما و رسانه‌های جدید نیز اضافه شده است و با توجه به شرایط و تحولات رسانه‌ها این جایزه می‌تواند در بخش‌های مختلف تعریف شود. جایزه موسیقی و رسانه می‌تواند در جشنواره موسیقی فجر برگزار شود یا در سال حتی مستقل از جشنواره برنامه ریزی و برگزار شود، اما به دلیل اهمیت تعامل رسانه‌ها با موسیقی پرداختن به این موضوع مهم است.
در ادامه سعید میرمحمد صادق دبیر جایزه موسیقی و رسانه با اعلام اینکه هیأت داوران یک آیین‌نامه تدوین کرده‌اند، گفت: آیین‌نامه تدوین شده توسط هیات داوران اساس ارزیابی و داوری آثار است و بر اساس این آیین نامه پس از پایان مهلت ثبت نام در جایزه موسیقی و رسانه هیچ اثر دیگری پذیرفته نشد.
جایزه موسیقی و رسانه با هدف افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ‌سازی با موسیقی و توجه به گونه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی نواحی و خرده‌فرهنگ‌ها در راستای فرهنگ‌سازی در سه حوزه"موسیقی، بینارشته‌ای و نگاه ویژه" برگزار می‌شود.
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.

برچسب ها: موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر جایزه موسیقی و رسانه جشنواره موسیقی فجر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه مستند «با قید محرمانگی» ساخته مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی که در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن در آلمان شرکت کرده بود، جایزه ویژه هیأت داوران را کسب کرد.

«با قید محرمانگی» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برابر با ششم ماه می در جشنواره اوبرهاوزن نمایش داده شد و در مراسم پایانی، هیأت داوران جایزه ویژه خود را به این فیلم اهدا کرد. این جایزه از سوی وزارت فرهنگ این کشور به فیلم‌های متفاوت ارایه شده در جشنواره، داده می‌شود.

این فیلم کوتاه مستند از میان شش هزار فیلم به بخش اصلی جشنواره راه یافت و در رقابت با ۵۰ فیلم در بخش اصلی توانست این جایزه را بگیرد.

کد خبر 6099601

دیگر خبرها

  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو