Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم دو مأموریت اصلی هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را توسعه جلسات قرآن خانگی در قالب طرح نورالثقلین و ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ در جلسه هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی هرمزگان، اظهار کرد: حدود ۱۶ سال پیش مقام معظم رهبری برنامه‌ای را تحت عنوان برنامه ۲۰ ساله برای کشور طراحی فرمودند که قرار بود طبق آن گام‌های بزرگی برداریم که خوشبختانه بسیاری از این گام‌ها تا کنون برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ سال نیز از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می‌گذرد و در گام دوم باید فعالیت‌های ما مضاعف شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: ما در این فضا سرمایه زندگی خود را بر روی کتاب انقلاب اسلامی که قرآن است قرار داده‌ایم و باید این ظرفیت را مغتنم بشماریم. به فرموده حضرت آقا قرآن کتاب زندگی است و نقش و حرکت قرآنیان در کشور راهبردی است. ما باید بتوانیم در این فضا راهبردهای جامعه را طراحی کنیم به همین دلیل از خواهران قرآنی دعوت کردیم تا به عنوان هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در راستای توسعه الگوسازی قرآن فعالیت خود را توسعه دهند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: انتظار می‌رود این هیات بتواند نقاط ضعف و قوت را پیدا کرده و تهدیدها را به فرصت بدل کند تا در این فضا به صورت جهادی عملیات قرآنی انجام دهیم. باید با نگاهی جهادی گام دوم انقلاب را برداریم چراکه نگاه نهادی و سازمانی نمی‌تواند گام دوم را جلو ببرد.

فعالیت ۳۰۰ بانوی قرآنی در هیئت‌های اندیشه‌ورز قرآنی کشور

اخوان‌صباغ عنوان کرد: عمده فعالیت‌های اجرایی در فضای قرآن توسط بانوان جلو می‌رود اما در فضای طرح‌ریزی و سیاست‌گذاری کمتر از آنان استفاده می‌شود و از این رو است که تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی را ضروری دانستیم و اکنون بیش از ۳۰۰ نفر از بانوان قرآنی و فعال کشور به صورت میانگین در هر استان ۱۰ نفر در این راستا فعال شده‌اند. تمام طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی باید در این فضای اندیشه‌ورزی مورد بررسی قرار بگیرد، بومی‌سازی شود و بعد حرکت‌های قرآنی پیش رود. نگاه ما نیز کادرسازی برای انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی و همچنین پرورش متخصصین عرصه‌های قرآنی در همه ابعاد است.
وی خاطرنشان کرد: مأموریت این هیات بعد از اندیشه‌ورزی، توسعه جلسات قرآن خانگی در قالب طرح نورالثقلین و ایجاد گروه‌های جهاد قرآنی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی است. ما نیاز به تربیت مربیان قرآن در مناطق محروم از معنویات داریم و امید داریم خواهران قرآنی ما در این حوزه ورود کرده و در زمینه محرومیت‌زدایی فرهنگی، ظرفیت‌سازی کنند. در فضای قرآنی و توسعه حرکت قرآنی نیز باید با شتاب بیشتری گام برداریم، یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نسبت به آن تأکید داشته‌اند بحث معنویت و انسان‌سازی است که برای جامعه اسلامی از همه‌چیز مهم‌تر است.

فعالیت‌های قرآنی در گام دوم انقلاب نیاز به شتاب بیشتری دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در این جلسه بیان کرد: هرمزگان یکی از اولین استان‌هایی است که نسبت به تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی توفیق پیدا کرد و خدا را شاکریم که بانوان ما آغاز خوبی در این مسیر داشته‌اند. اعضای این هیئت دغدغه قرآنی دارند و توانسته‌اند تا جای امکان در تحقق اهداف قرآنی، گام‌های خوبی بردارند.
وی ادامه داد: با رویکرد جدید سازمان دارالقرآن الکریم باید با همت این هیات اندیشه‌ورز و حمایت‌های کشوری، استان را به نقطه مطلوب در حوزه قرآنی برسانیم. برای رسیدن به این نقطه نیاز داریم به کارها شتاب ببخشیم چراکه در گام دوم انقلاب فرصتی برای کوتاهی و سستی نداریم. هرمزگان با بافت تلفیقی شیعه و سنی خود، میدان آماده‌ای برای هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد و امیدوارم با تشکیل این هیات فصل جدیدی از تلاش و فعالیت را در حوزه فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه جلسات قرآن خانگی هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی هیات اندیشه ورز هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود