Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در نخستین روز از دهه مبارک فجر زنگ انقلاب در مدرسه پسرانه شاهد خرم‌آباد به صدا درآمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در نخستین روز از دهه مبارک فجر صبح امروز زنگ انقلاب در مدارس استان لرستان به صدا درآمد. در شهرستان خرم‌آباد نیز زنگ انقلاب با حضور نماینده ولی ‌فقیه در لرستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در مدرسه پسرانه  شاهد نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر اظهار داشت: اینکه ایام پیروزی انقلاب اسلامی با زنگ مدرسه آغاز می‌شود این مهمترین ویژگی انقلاب فکری، فرهنگی، تربیتی و انقلابی است که از درون جان انسان‌ها ریشه گرفته و برای ما فرهنگیان  سبب افتخار است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلابی اسلامی بسیار زیاد است افزود: در حوزه تعلیم و تربیت در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در استان لرستان از هر 100 نفر 53 نفر بیسواد بودند اما امروز به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی بیش از 95 درصد جمعیت استان باسواد است.

زنگ انقلاب در زادگاه شهید سلیمانی نواخته شدزنگ انقلاب مدارس ورامین در فضای مجازی نواخته می‌شوداعلام برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در دهه فجر/ از به صدا در آمدن زنگ انقلاب تا برگزاری جشن گلریزان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: در آغاز  پیروزی انقلاب اسلامی از هر 100 نفر 40 نفر واجب التعلیم  امکان حضور در کلاس  و شروع تحصیل را نداشتند ولی امروز به لطف خداوند از هر صد نفر 98 نفر موفق می‌شوند سرکلاس بنشینند و آن دو نفر نیز به دلیل شرایط خاص خودشان است.

وی بیان کرد: در استان لرستان 68 مدرسه برای کودکان با  نیازویژه احداث شده است و همچنین 300 مدرسه برای دانش‌آموزانی که تعدادشان کمتر از انگشتان دست است در دورترین روستاها و مناطق عشایری راه‌اندازی شده است

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی زنگ انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت