Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل تسنن خراسان شمالی بر ضرورت حراست از آرمان های امام و مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان و انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امام جمعه کهنه جلگه از توابع شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت:  قرآن بر لزوم حفظ وحدت مسلمین، تاکید فراوان دارد و ما مسلمان ها همه یک امت واحده هستیم و ایران اسلامی به همه مسلمانان از هر مذهب و نژادی به یک دید نگاه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آخوند خادمی اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری و نظام اسلامی به همه مردم کشور یکسان است و در این راستا توجهی ویژه به اهل سنت وجود دارد و هر خدمتی که به روحانی شیعه می شود به روحانی اهل سنت هم ارائه می شود.

 وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با نفوذ در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین شیعه و اهل سنت اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کنند، اما با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی تر از آن است که با شیطنت های برخی تفرقه افکنان، از هم گسسته شود.

آخوند خادمی با بیان اینکه وظیفه تمام افراد جامعه است تا قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، گفت:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سخن امام راحل که فرمودند" همه به یک چشم در نظام جمهوری اسلامی دیده شوند" تحقق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما علمای استان به مردم عزیز این کشور به خصوص اهل سنت تأکید می کنیم که باید باید گوش به فرامین رهبری باشیم، چرا که تنها رمز پیروزی ما در مقابل مستکبرین به خصوص آمریکای تروریست و اسرائیل کودک کش، اتحاد و فرمان برداری از گفته های رهبر معظم انقلاب است.

 
وحدت مردم خراسان شمالی زبانزد کشور است

مدیر حوزه علمیه عرفانیه دشتک علیاء مانه و سملقان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بعد از انقلاب اسلامی آزادی از لحاظ دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به اهل سنت داده شد و در نتیجه امروزه در کنار هم با وحدت و انسجام و آرامش زندگی می کنیم.

 عبدالله آخوند امانی اظهارکرد: مردم خراسان شمالی در وحدت، همدلی و انسجام زبانزد کشور هستند و در سایه این اتحاد برادران اهل تسنن مانند اهل تشیع از مدارس علوم دینی و مساجد زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: در ایام دهه مبارک فجر که همه ایرانیان جشن می‌گیرند ما علمای اهل سنت نیز وظیفه داریم با انتقال خاطرات و گفته‌های آن دوران برای آگاه سازی نسل جوانان یاد و خاطره و توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی که با جانفشانی خود درخت نظام اسلامی را تنومند کردند به مردم انتقال دهیم.

 
حفظ وحدت عامل پیروزی

مدیر حوزه علمیه محمدیه اشرف دره راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات می خواستند بین نظام و مردم به‌ ویژه مذاهب اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به یاری خداوند، رهبری امام راحل، امام خامنه ای و هوشیاری و ولایت‌مداری ملت شریف ایران اسلامی تمام نقشه‌های آنها خنثی شد.

 اراز آخوند محمدی تاکید کرد: ناگفته نماند که دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشتی، درمانی، فرهنگی و علوم دینی چشمگیر است اما اکنون که انقلاب اسلامی وارد چهل و دو سالگی می‌شود و اسلحه دشمنان علیه نظام ما متفاوت شده و به گفته مقام معظم رهبری دشمن دیگر یارای جنگ نظامی را ندارد و از طریق اقتصادی و فرهنگی وارد جنگ با ملت ما شده است که باید ما ضمن حفظ وحدت در مقابل این زورگویان با تمام توان بایستیم و اجازه نفوذ در بین خودمان را ندهیم.

گفتنی است،10 درصد از جمعیت 911 هزار نفری خراسان شمالی را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند که عمدتا در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی خراسان شمالی حفظ وحدت اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای بیان کرد: اگر چه فشار نظام سلطه همواده در این جهت بوده که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت ها و هزینه های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت های با سابقه ای علیرغم مانع تراشی ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است و این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود،هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تزار علم و فن آوری ایران را به دنیا نشان دهد. 

اسلامی خاطر نشان کرد:  ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم تا این فن آوری ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق  و ظهور کند.البته این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند