Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:41:41 GMT

آغاز جشنواره بازی‌های بومی محلی در 150 نقطه کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۷۴۸۲

آغاز جشنواره بازی‌های بومی محلی در 150 نقطه کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه دبیر هیات بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از شروع جشنواره بازی‌های بومی محلی در 150 نقطه استان خبر داد.

یزدان آسیبه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری جشنواره های مختلف بومی محلی در سطح استان، اظهارکرد: در یکی از این برنامه ها که به مناسبت دهه فجر آن را آغاز کردیم، در 150 نقطه استان بازی های بومی محلی با کمک پایگاه های بسیج شهری و روستایی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این جشنواره در رشته های طناب کشی، مچ اندازی، هفت سنگ، دوزپا، دارپلان، چوب کشی، قمچان و... برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

دبیر هیات بازی های بومی محلی استان افزود: مرحله نهایی این رقابت ها 25 بهمن ماه در چهار رشته چوب کشی، مچ اندازی، هفت سنگ و دوزپا برگزار می شود.

وی تاکید کرد: همچنین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) چهار جشنواره بومی محلی "دا" در شهرهای ماهیدشت، کوزران، اسلام آبادغرب و صحنه با محوریت بانوان برگزار می شود که در آن در کنار اجرای مسابقات بومی محلی، پخت انواع آش و شیرینی های محلی را نیز داریم.

آسیبه در ادامه بااشاره به فعالیت 120 خانه ورزش روستایی در سطح استان، اظهار کرد: طی چندسال اخیر که این تعداد خانه ورزش در سطح روستاهای استان راه اندازی شده، شاهد ایجاد پویایی و تحرک در اغلب این روستاها بوده ایم.

وی به نقش خانه های ورزش روستایی در پیشگیری از سوق یافتن جوانان روستایی به سمت آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: برنامه توسعه این اماکن ورزشی همچنان با قوت در دستور کار مسئولین قرار دارد و در این راستا در روزهای آینده هم 21 خانه ورزش جدید در سراسر استان افتتاح خواهد شد.

دبیر هیات بومی محلی کرمانشاه در ادامه به برنامه ریزی هایی که برای راه اندازی لیگ بومی محلی استان در دوره ریاست پیشین هیات بومی محلی شد اشاره ای کرد و گفت: از سال گذشته پیگیری هایی را برای راه اندازی لیگ بومی محلی استان انجام دادیم و در لیست برنامه های هیات قرار گرفت، اما شیوع بیماری کرونا مانع از اجرای این برنامه شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه کماکان در دستور کار هیات قرار دارد و همه روسای هیات های شهرستانی هم موافق اجرای آن هستند، بنابراین از رئیس جدید هیات هم انتظار داریم که این برنامه را از اولویت های خود بداند.

آسیبه یادآورشد: طبق برنامه لیگ بومی محلی در رشته های چوب کشی، فوتسال، طناب کشی، هفت سنگ و دوومیدانی برگزاری می شود و نفرات برتر در قالب یک تیم به مسابقات کشوری خوشه چین که تابستان آینده برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازی های بومی محلی كرمانشاه استانی ورزشی دهه فجر بازی های بومی محلی بومی محلی استان بومی محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد