Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رفیق‌دوست راننده خودرویی بود که امام خمینی را از فرودگاه تا بهشت زهرا برد؛ او می‌گوید از جایی به بعد خودرو را خودش راه نمی‌برده بلکه با فشار جمعیت حرکت می‌کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ ورود امام خمینی به میهن در 12 بهمن 1357، نقطه عطفی در مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن روز تاریخی، مردم با شور و شعف بسیار، از گوشه گوشه ایران خود را به تهران رساندند تا در مراسم استقبال از پیشوای خود حاضر باشند. تصاویر برجای مانده از آن روز، شور مردم را به خوبی نشان می‌دهد.

در میان تمامی این تصاویر، عکس‌هایی که اتومبیل حامل امام خمینی را در حلقه مردم نشان می‌دهد، منحصربه‌فرد و ماندگار است. تصاویری که توسط عکاس‌ها در آن لحظه ثبت شده، امام خمینی را آرام و پرشکوه نشان می‌دهد. این درحالی بود که تدابیر امنیتی که از سوی «کمیته استقبال» در نظر گرفته شده بود، در چنین شرایطی بی‌اثر می‌نمود.

محسن رفیق دوست، راننده خودرو حامل امام به یاد می‌آورد: «بعد از اینکه ‌احمدآقا سوار ماشین شدند به طرف بهشت زهرا به راه افتادیم. اسکورت‌ها تا جلوی فرودگاه کارشان طبق برنامه بود، ولی همین که به خارج از فرودگاه رسیدیم همه چیز به هم خورد. چون مردم ماشین امام را احاطه کرده بودند و میان ماشین‌های اسکورت و ماشین ما فاصله افتاده بود. بدین ترتیب دیگر اگر اسکورت‌ها هم بودند فایده‌ای نداشت.

اولین جایی که ماشین توقف کرد در میدان فرودگاه بود. مسیر باند تا میدان فرودگاه را که دویست متر بیشتر نبود به دلیل ازدحام مردم به زحمت طی کردیم. همین که در میدان متوقف شدم فهمیدم که اگر لحظه‌ای در حرکت تردید کنم اصلاً نمی‌توانم امام را به بهشت زهرا برسانم. چون هر آن ازدحام جمعیت بیشتر می‌شد.

در جلوی دانشگاه تهران، تراکم جمعیت به حدی بود که اصلاً ماشین روی دست مردم بود و در اثر فشار مردم به چپ و راست می‌رفت، ولی همین که یک لحظه احساس کردم ماشین از دست مردم رها شد، پدال گاز را گرفتم و حرکت کردم و به سمت خیابان امیریه پیچیدم.

بعضی مواقع مردم روی ماشین می‌رفتند و اطراف ماشین را احاطه می‌کردند... وقتی به بهشت‌زهرا رسیدم دیگر در آنجا مردم گاهی خودشان ماشین را حرکت می‌دادند و فرمان گاهی از دستم خارج می‌شد. لحظه به لحظه تراکم جمعیت بیشتر می‌شد تا اینکه به نقطه‌ آخری رسیدیم که امام پیاده شدند و دیگر ماشین هم خاموش شد...

روایت سفیر آمریکا از طراحی کودتا توسط شاه برای بازگشت به ایران

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز اسناد انقلاب امام خمینی ره مرکز اسناد انقلاب امام خمینی ره امام خمینی بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیا می شناسیدش؟
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است