Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:30:33 GMT

فناوری ‌نانو از نقاشی‌های هنری محافظت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۰۴۷

فناوری ‌نانو از نقاشی‌های هنری محافظت می‌کند

به گزارش روز یکشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، اعضای یک تیم تحقیقاتی برای حفاظت از آثار هنری، ایده نانویی را اجرا کردند. آنها نانوموادی را ساختند که می‌توان از آن برای محافظت از نقاشی‌های دیواری استفاده کرد.

لی ژوانهوا،، استاد دانشکده علوم ومهندسی مواد در دانشگاه پلی‌تکنیک نورث‌وسترن در آمریکا، در خصوص این دستاورد گفت: فناوری ‌نانو، مواد غیرآلی موجود در نقاشی‌های دیواری را به ذرات کوچک تجزیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژوانهوا گفت: این ایده در تلاش برای محافظت از نقاشی‌ها به‌کار می‌رود. اسپری هیدروکسید کلسیم در جلو و پشت نقاشی‌های دیواری برای تقویت آن‌ها، اولین بار توسط کارشناسان آثار فرهنگی ایتالیا در سال ۲۰۰۰ پیشنهاد شد، اما به کارگیری این فرآیند دشوار بود.

وی بیان کرد: با این وجود، از آنجا که نقاشی‌های دیواری چینی با نقاشی‌های دیواری در کشورهای غربی متفاوت است، استفاده از روش‌هایی که در غرب برای حفاظت از نقاشی‌های دیواری استفاده می‌شود، غیرمسئولانه است.

در سال ۲۰۱۶، لی و همکارانش برای تولید ماده جدیدی برای محافظت از نقاشی‌های دیواری پروژه‌ای را آغاز کردند.

فقط در مدت دو سال، این تیم ایده استفاده از نقاط کوانتومی گرافنی جوش خورده با هیدروکسید کلسیم را یافتند. نقاط‌ کوانتومی در واقع نانوذراتی هستند که به‌دلیل خواص استثنایی آن‌ها، مواد جدیدی برای کاربردهای زیستی، اپتوالکترونیک، انرژی و محیطی محسوب می‌شوند.

ژوانهوا گفت: با توجه به اثر تقویت کننده نقاط کوانتومی، نانو مواد هیدروکسید کلسیم کاملاً کربناتیزه شدند که برای محافظت از نقاشی‌های دیواری بسیار مهم است.

نتایج این مطالعه نشان داد که نانوذرات دارای اندازه یکنواخت حدود ۸۰ نانومتر، چسبندگی شدید به رنگدانه‌ها در نقاشی‌های دیواری داشته و توانایی مقاومت در برابر پرتو فرابنفش را در نقاشی به وجود می‌آورند.

وی گفت: خبر خوب این است که تعداد بیشتری از مجموعه‌ها، مانند مجموعه‌هایی که در موزه‌ها و معابد Shaanxi قرار دارند، می‌خواهند از این مواد برای محافظت از نقاشی‌های دیواری خود استفاده کنند. تحقیق و تولید مواد جدید بیشتر برای محافظت از نقاشی‌های دیواری و گسترش کاربرد این مواد ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو نقاشی ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو نقاشی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری