Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@17:42:17 GMT

چند فوت و فن برای استفاده بهتر از ویندوز۱۰

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۱۰۸

چند فوت و فن برای استفاده بهتر از ویندوز۱۰

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خواه بخواهید از کل یک صفحه یا بخشی از آن اسکرین شات بگیرید، ویندوز ۱۰ چند راه برای انجام چنین کاری عرضه می کند که بیزنس اینسایدر در گزارشی به بررسی آنها پرداخته است.

چگونه با کلید PrtScn در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

ساده ترین راه برای کپی هر آنچه که در صفحه رایانه تان می خواهید داشته باشید، فشردن کلید پرینت اسکرین در کیبورد است که معمولا با علامت PrtScn مشخص شده است و در بالای صفحه کیبورد کنار کلیدهای چند منظوره (Function) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بعضی از کیبوردها به خصوص در لپ تاپها، برای استفاده از کلید پرینت اسکرین، ممکن است لازم باشد همزمان کلید Fn را هم نگه دارید.

ویندوز ۱۰ چند راه برای پرینت اسکرین دارد:

فشردن کلید PrtScn: با این عمل کل صفحه در کلیپبورد کپی می شود و می توانید عکس گرفته شده از صفحه رایانه را در هر برنامه ای که تصاویر را نمایش می دهد مانند برنامه نقاشی یا ورد مایکروسافت بچسبانید.

فشردن همزمان کلیدهای Alt و PrtScn: با این اقدام عکس پنجره فعال در رایانه در کلیپ ورد کپی می شود و می توانید آن را در برنامه دیگری بچسبانید.

فشردن کلیدهای ویندوز+شیفت+ اس: صفحه کوچک شده و نشانگر ماوس تغییر خواهد کرد. می توانید بخشی از صفحه که مورد نظرتان است را انتخاب کنید. اسکرین شات در کلیپبورد کپی می شود و شما می توانید آن را در برنامه دیگری چسبانده و ذخیره کنید. این میانبر در صورتی عمل خواهد کرد که جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ به نام آپدیت ویندوز ۱۰ کریتورز را داشته باشید.

فشردن کلیدهای ویندوز و PrtScn: با این عمل کل صفحه نمایش به عنوان یک فایل تصویری ذخیره می شود. می توانید آن را در فولدر تصاویر در زیر فولدری به نام اسکرین شاتها پیدا کنید.

چگونه با برنامه Snipping Tool در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

مایکروسافت ابزار  بسیار سودمندی به نام Snipping Tool در ویندوز ۱۰ گنجانده است. می توان از آن برای گرفتن اسکرین شات و ذخیره آن به شکل یک فایل تصویری بدون نیاز به چسباندن آن در یک برنامه دیگر استفاده کرد.

۱- برای این منظور ابتدا Snipping Tool را از منوی استارت اجرا کنید.

۲- در گزینه "حالت" (Mode) شکل اسکرین شاتی که می خواهید را انتخاب کنید. می توانید از صفحه کامل گرفته تا شکل مستطیل یا هر شکل دیگری را انتخاب کنید.

۳- گزینه جدید را انتخاب کنید و صفحه شما متوقف خواهد شد. سپس می توانید از ماوس برای ایجاد اسکرین شات استفاده کنید. اسکرین شات در پنجره Snipping Tool ظاهر خواهد شد.

۴- اگر می خواهید شامل ابزار راهنما (tooltip) باشد که تنها پس از حرکت ماوس ظاهر می شود، می توانید با استفاده از منوی تاخیر مشخص کنید که برنامه پیش از گرفتن اسکرین شات چه مدت صبر کند.

۵- اگر می خواهید چنین کاری کنید، هنگامی که اسکرین شات را گرفتید می تواند از ابزارهای رسم برای گذاشتن یادداشت روی اسکرین شات استفاده کنید.

۶- هنگامی که کارتان انجام شد روی فایل و سپس روی گزینه "ذخیره شود به عنوان" کلیک کنید تا اسکرین شات تکمیل شده در رایانه تان ذخیره شود.

۷- همچنین می توانید روی گزینه کپی در پنجره Snipping Tool کلیک کنید تا تصویر در کلیپبورد کپی شود.

چگونه با Game Bar در ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

از قابلیت Game Bar در ویندوز ۱۰ می توان در اکثر بازیهای ویندوز برای گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو استفاده کرد. نحوه استفاده از آن به این شکل است:

۱- یک بازی از منوی استارت ویندوز یا برنامه ایکس باکس کنسول کامپنیون باز کنید.

۲- در حال اجرای بازی، کلیدهای ویندوز و G را همزمان نگه دارید. کادر Game Bar ظاهر می شود.

۳- آیکون دوربین را کلیک کنید تا اسکرین شات بگیرد یا می توانید از کلیدهای میانبر ویندوز+ Alt +PrtScn استفاده کنید.

اسکرین شات به طور اتوماتیک در فولدر ویدیوها در زیر فولداری به نام کپچرز ذخیره خواهد شد.

اگر در Steam بازی می کنید می توانید کلید F۱۱ را فشار دهید تا اسکرین شات گرفته شود و به فولدر اسکرین شاتها در Steam اضافه می شود.

پربیننده ترین قیمت گوشی (محدوده ۱میلیون تومان)/ ۱۱بهمن ۹۹ قیمت بیت کوین ۱۱درصد رشد کرد قیمت گوشی اپل در بازار/ ۱۱بهمن ۹۹ ارزان‌ترین موبایل‌های بازار چند؟ /۱۲بهمن ۹۹ ریسک‌های سرمایه گذاری در بیت‌کوین بسیار زیاد است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویندوز ۱۰ انتخاب کنید ویندوز ۱۰ اسکرین شات فشردن کلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت پژو پارس LX صفر، در بازار امروز با کاهش ۱۵ میلیون تومانی به ۸۵۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت پژو پارس XU ۷ P سال امروز با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به ۶۶۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ در بازار به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ در بازار به ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

قیمت کارخانه خودرو‌های پژو پارس نیز از ۲۷۵ میلیون ۳۳۳ میلیون تومان متغیر است. قیمت این پژو پارس XU ۷ P سال سفارشی در نمایندگی ۳۰۹ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو پارس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید:

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ در نمایندگی هم ۳۳۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت پژو پارس XU ۷ P سال در نمایندگی ۲۹۴ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع پژو پارس در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون