Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶۲ طرح سازه های آبخیزداری در استان اجرا و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال بهره برداری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛غلام حسین حکمتیان اظهار داشت: این تعداد طرح با ۵۰۲ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کهگیلویه وبویراحمد گفت:با اجرای این طرح ها ،۱۰۸هزار و ۷۱۷ متر مکعب سازه آبخیزداری در حوزه های آبریز استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: طرح های آبخیزداری با هدف ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کنترل فرسایش خاک اجرا می شود.

حکمتیان با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰میلیون متر مکعب روان آب در بارندگی سال زراعی گذشته از طریق سازه های آبخیزداری استان ذخیره شد، ابراز داشت: اجرای این طرح ها نقش مهمی در مدیریت بهینه مصرف آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای سازه های آبخیزداری در استان منجر به کاهش سالیانه چهار میلیون تن فرسایش خاک نیز می شود.

وی حجم عملیات مکانیکی طرح های آبخیزداری انجام شده در استان از سال ۱۳۷۰ تاکنون را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب برآورد کرد.

وی همچنین از اجرای ۴۷پروژه کپه کاری،بذرکاری،ذخیره نذورات آسمانی در سطح هفت هزار و ۳۸۶هکتار از منابع ظبیعی در استان خبر داد.

حکمتیان با یادآوری اینکه جنگل کاری با هدف احیای جنگل های آسیب دیده از آتش سوزی ها و سایر عوامل طبیعی اجرا می شود ،عنوان کرد: این طرح ها با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دهه فجر امسال همچنین ۳۸ طرح جنگل کاری با نهال و بذر در ۶ هزار و ۴۱۰ هکتار از جنگل های استان بهره برداری می شود.

حکمتیان ابراز داشت: این میزان جنگل کاری با گونه های بادام تلخ،بلوط،بنه،گلابی وحشی و سایر گونه ها و با ۴۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد سه طرح کمربندهای سبز در شهرهای بزرگ استان به طول ۹ کیلومتر از دیگر پروژه های قابل بهره برداری دهه  فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد است با یک میلیارد ریال اعتبار محقق شده است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد میلیارد ریال بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری، در نشست «تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران» گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره برداری از جرثقیل های برجی شهر تهران باید مجموعه های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است و به تبع آن بهره برداری از ماشین آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، گفت: به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجه‌ای بر جای بگذارد باید اقدامات لازم باری بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش بینی شود.

وی افزود: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف تمامی ذی‌ربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل‌های مذکور تهیه و آموزش‌های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

کد خبر 6093977

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند