Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:37:22 GMT

معماری جدید در دستگاه قضا با تحقق سند تحول قضایی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۶۹۲

معماری جدید در دستگاه قضا با تحقق سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، نشستی به منظور بررسی سند ارتقا یافته تحول قضائی با حضور محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و صاحبکار خراسانی معاون برنامه‌ریزی راهبردی قوه قضائیه در معاونت اجتماعی برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطر نشان کرد: زمانی می‌توان شاهد یک قوه قضائیه جدید، به روز و کارآمد بود که همه با این سند تحول همسو شوند و نسبت به این سند حس مالکیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفت ضمن اعلام همکاری معاونت اجتماعی با معاونت راهبردی به منظور تدوین این سند گفت: با توجه به برنامه‌محور بودن اقدامات این معاونت و همچنین داشتن یک واحد ارزیابی قوی، حاضریم تجربیات خود را در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول در اختیار معاونت راهبردی قرار دهیم.

صاحبکار خراسانی، معاون برنامه‌ریزی راهبردی قوه قضائیه در ادامه این نشست با اشاره به اینکه همکاری معاونت راهبردی و معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه برای اجرای این سند بسیار مهم است، گفت: نسخه ارتقا یافته سند تحول قضائی ابلاغ عمومی شده و مورد پسند نخبگان جامعه قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی راهبردی قوه قضائیه، یکی از مهم‌ترین رویکرد سند تحول قوه قضائیه را رویکرد پیشگیری دانست و یادآور شد: معاونت راهبردی به عنوان دبیرخانه ستاد راهبری اجرای این سند تحول فعال است.

وی افزود: همکاری معاونت اجتماعی در تدوین این سند به عنوان مشاور در زمینه رویکردهای پیشگیرانه می‌تواند برای معاونت راهبردی و سازمان‌های دیگر مؤثر باشد.

کد خبر 5135267 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر الفت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه سند تحول قضایی شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر وزارت آموزش و پرورش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعتیاد شهر تهران خیابان ولی عصر آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی شورای شهر دیوان عدالت اداری گردشگری مجلس دانش آموزی اجتماعی و پیشگیری معاونت اجتماعی معاونت راهبردی قوه قضائیه سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران