Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان_ محمد عبدالله زاده: قصه غم‌انگیز دیدار برادران و خواهران با برادری که بعد از سال‌ها آن هم وقتی‌که از او پاره‌هایی استخوان مانده و از خواهران و برادران، زنانی مو سپید و دردکشیده، و مردانی با چهره‌های پر از چین چروک مانده قصه پر ماجرا و تکراری مردم این دیار است که روزگاری برای دفاع از انقلاب هزاران شهید تقدیم کشور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید عزیزالله بهاروند یکی از این شهداست. کسی که اواخر سال ۶۳ زمانی که قرار بود کمتر از دو هفته دیگر مراسم عروسی‌اش برگزار شود در مناطق عملیاتی بدر گم شد و بعد از ۳۶ سال پیدا شده و در حال بازگشت نزد خانواده است. آن هم خانواده‌ای که چند سال پیش در سوگ مادر و پدر نشسته است.

 

برادرزاده شهید از شروع فعالیت‌های مبارزاتی شهید این‌گونه می‌گوید: نزدیک انقلاب که شد همیشه در برنامه‌های مبارزات انقلابی شرکت داشت. باوجود اینکه دانش‌آموز بود اما در مدرسه این فعالیت‌ها را داشت و اعلامیه پخش می‌کرد.

وقتی جنگ شد ۲۰ ساله بود و تصمیم گرفت همانند سایر جوانان این کشور در همان روزهای ابتدایی به عنوان یک نیروی بسیجی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شود. با توجه به شجاعت و قدرت بالای بدنی که داشت در روزهای ابتدایی سال ۶۰ در آزمون‌های سخت استخدامی لشکر ۲۳ تکاوری ارتش (کلاه سبزها) که آن روزها شامل زبده‌ترین نیروهای نظامی کشور بود موفق شد و جذب این یگان شد.

عزیزالله بهاروند پس از عضویت در لشکر ۲۳ تکاوری ارتش در حساس‌ترین مناطق عملیاتی کشور حضور داشت تا اینکه در اواسط اسفندماه سال ۶۳ در حالی که قرار بود کمتر از دو هفته دیگر مراسم عروسی‌اش برگزار شود و مسئولان لشکر ۲۳ تکاوری از او خواسته بودند که در عملیات بدر شرکت نکند،با تصمیم خود در عملیات حضور یافت و در تاریخ ۲۶ اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسین بهاروند از روزهای ابتدایی سال ۶۴ که خبر شهادت عمویش به خانواده رسیده این‌طور می‌گوید: در آن روزها که وسایل ارتباط‌جمعی وجود نداشت خانواده در خرم‌آباد در حال آماده کردن تدارکات مراسم عروسی او بودند اما در تاریخ چهار فروردین‌ماه خبر شهادت او به خانواده‌ رسید و تدارکاتی که قرار بود در مراسم عروسی مورد استفاده بگیرد سهم مراسم عزای این جوان شد.

 

اما این تمام ماجرا نبود زیرا جنازه این شهید در آن روزها به خانواده او تحویل داده نشد و مادر و دو خواهرش هنوز امیدوار بودند که او شاید او به شهادت نرسیده باشد.

سعید بهاروند از چشم انتظاری پدر و مادر شهید چنین می‌گوید: مادربزرگ و پدربزرگ بیش از ۱۰ سال است که فوت کرده‌اند آنها خیلی چشم به راه آمدن شهید بودند اما در این چشم انتظاری از دنیا رفتند. همیشه در زمان حیاتشان در تشییع شهدای گمنام شرکت می‌کردند و با دیدن مراسم تشییع شهدای گمنام از تلویزیون اشک می‌ریختند و می‌گفتند شاید پسر ما هم جزو این‌ها باشد. از ابتدای مفقود شدن عزیزالله هر بار شهدا را می‌آوردند، مرتب به بنیاد شهید و معراج سر می‌زدند و پیگیر پیدا شدن او بودند.

برادرزاده شهید ادامه داد: پس از فوت پدر و مادر شهید امید اعضای خانواده برای بازگشت جنازه او خیلی کم شده بود اما در روزهای اخیر پس از آگاهی خانواده از موضوع بازگشت عزیزالله به دیارش پس از ۳۶ سال دوباره همان حال هوای روزهای عید سال ۶۴ تکرار شده است.

 در این روزها برادران و خواهران شهید حال هوای عجیبی دارند از یک‌ طرف خوشحالند که برادرشان پس از دوری ۳۶ ساله از خانه در حال بازگشت به دیار خود است اما از یک طرف دیگر حال هوای آنان به همان روزهای ابتدایی شهادت عزیزالله برگشته است.

او از وصیت‌نامه عموی شهیدش چنین روایت می‌کند: «به کبیر کوه و گرین، به دژ محکم سفید کوه، به آن هشتاد پهلو و اشترانکوه که هزاران شیر مرد را در خود پرورانده قسم، به خون یگانه اولادها قسم، به خون فتحعلی دریکوند قسم، به شجاعت سروان دریکوندها و حیدری‌ها قسم، به وصیت نامه مجید بهاروند قسم، مادر به جان تو و پدر قسم و برادر به دل پر از دردت و خواهر به اشک فرزندانت قسم که من ایرانی‌ام و هرگز فراموش نمی‌کنم آن بمباران‌ها و موشک ‌باران شهرهای کشورم را و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارم اجازه نمی‌دهم که دشمن بعثی مردم ایران را شهید کند و من آرام بمانم.»

 

لازم به ذکر است که مراسم تشییع پیکر شهید "عزیزالله بهاروند" روز دوشنبه ساعت ۹ صبح از درب پادگان لشکر ۸۴ بدرآباد به سمت گلزار شهدای فاطمیه ماسور برگزار خواهد شد.

پیکر شهید عزیزالله بهاروند که اسفندماه سال ۶۳ طی عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، چند روز قبل پس از ۳۶ سال شناسایی شد.

انتهای پیام/85020/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید خانواده شیر کوه شهید گمنام عزیزالله بهاروند روزهای ابتدایی مراسم عروسی ۳۶ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پیکر حاجیه خانم گُل گز مرادبیگلو مادر شهید «حسن محمدی» در گلزار شهدای جعفریه به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمدی متولد چهارم فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای گازران (جعفریه) قم بود. کلاس دوم راهنمایی را که تمام کرد، برای کمک به معاش خانواده، به شغل کارگری روی آورد؛ با رسیدن به سن سربازی، قامت خویش را به این لباس مقدس آراست و به عنون سرباز نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد.

شهید محمدی سرانجام دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۲ در گیلانغرب بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای شهر جعفریه به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است