Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مرتضی عبدلی: نقش مسجد به عنوان محوری‌ترین مکان در پیروزی انقلاب اسلامی از جایگاه بی بدیلی برخوردار است. امام محله به عنوان نقطه هدایت مرکزی محلات می‌تواند به تعیین اولویت‌های محل کمک کند تا مردم نیز در راه ایجاد جامعه بالنده قدم بردارند.

آسیب‌های اجتماعی و مشکلات هر منطقه و محله با عزم و اراده مردم همان محله و با محوریت امام محله به راحتی می‌تواند حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر امام محله خود را فراتر از محیط مسجد بداند و قدم در مسیر حل معضلات و مشکلات مردم بگذارد با پشتوانه اعتمادی که میان مردم دارد، می‌تواند ظرفیت مالی و فیزیکی آن‌ها را هم به میدان آورد تا گره از کار مردم باز کند.

در این راستا به گفت و گو با یکی از روحانیونی که بعد از چندسال فعالیت محبوب قلب مردم محله شده است و هر آنچه می‌توانست برای تبلیغ و کمک مردم به میدان آورده پرداخته‌ایم.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه، شهرک ولیعصر (عج) همدان در دوران سخت کرونایی آستین همت را به همراه سایر افراد محل بالا زدند و نمونه‌ای از اقدامات جهادی مردمی را با محوریت امام محله صورت دادند.

فعالیت‌های مسجد پس از آغاز شیوع کرونا تغییر کرد

امام جماعت مسجد حضرت رقیه شهرک ولیعصر (عج) همدان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های این مسجد زمانی به قابل توجهی افزایش یافت که بیماری کرونا شدت گرفته بود، ادامه داد: نظر ما بر این بود که در این ایام مسئله‌ای که باید تغییر کند نوع فعالیت‌ها و کارکردهای مسجد بود، ما با شرایط کرونا خودمان را وفق دادیم و رمز و راز این تلاش‌ها نقش ویژه هیأت امنای مسجد بودند که بسیار اثر گذار ورود کردند.

حجت الاسلام مهدی شرنجانی ادامه داد: نظر جمع بر این بود که در این ایام خاص نباید منتظر بمانیم تا بیماری کرونا برود و ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه بحث معیشت اهل محل بود، گفت: در حوزه کمک‌های مومنانه به همت مردم توانستیم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۳ مرحله در بین مدد جویان به تعداد ۷۰۰ خانوار بسته‌های اقلام غذایی و بهداشتی توزیع کنیم.

مهر ۹۰ میلیون تومانی صاحبان مغازه و خانه

شرنجانی با اشاره به اینکه برخی‌ها در این برهه از زمان شغل خود را از دست دادن و یا به حالت تعلیق در آمد گفت: در طرح امام محله در حد توان به مستأجران نیازمند نیز کمک می‌کنیم که در همین بخش با ارتباط گیری بین صاحبان مغازه و خانه‌ها حدوداً بیش از ۹۰ میلیون تومان بخشش اجاره بها داشتیم.

وی با اشاره به غربالگری تعدادی از ساکنان این منطقه در جریان شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: توزیع لوازم بهداشتی مانند ماسک و دستکش بین اصناف، و خانوارهای محله انجام شد.

امام جماعت مسجد شهرک ولیعصر (عج) دامه داد: تولید بیش از ۵ هزار ماسک و ۴۵۰ عدد لباس بیمارستانی توسط خواهران که همگی به صورت آتش به اختیار تمام قد پای کار آمده بودند از دیگر فعالیت‌های محل بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم روزی تمام مساجد کشور ما، بلکه تمام مساجد امت اسلامی نه تنها فقط مسجد باشند که مسأله حل می‌کنند، بلکه محور زمینه‌های ایجاد تمدن را محقق سازند و زمینه‌ساز تحقق و ولایت عظمی باشند.

کد خبر 5134665

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح امام محله همدان مسجد دهه فجر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج شیراز بوشهر شهرکرد اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران انقلاب اسلامی ایران شیوع کرونا فعالیت ها امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد